Bij onze eerste 2 wisten wij het niet, erg leuk dan die verrassing na de bevalling. Winkelen viel best mee. Nu bij de 3de, willen we het om 2 redenen wel weten, uit praktisch oogpunt, meisjes kamer word babykamer als ik een meisje in m'n buik heb blijft de kamer roze, wordt het een jongen dan zullen we gaan schilderen. 2de reden is dat het ons deze keer heel leuk lijkt om het te weten.
Wij wisten het bij de 1e niet, en nu bij deze 2e willen we het ook niet weten. Puur omdat ik het voor mijzelf wil houden, en ik bang ben dat anderen het aan mij raden, of kunnen zien wat voor geslacht ons tweede kindje heeft. Daarbij vind ik het dromen gewoon heel erg leuk.... Als je het geslacht weet wordt het allemaal toch al wel veel concreter...
Bij de eerste wisten we het op voorhand, deze keer niet - maakt ons ook niet uit wat het wordt. Ivm geboortekaartjes en doopsuiker: we hadden de gyn op een briefje het geslacht laten schrijven en dit dan onder gesloten enveloppe afgegeven aan de drukker en de doopsuikerwinkel, zodat zij wisten wat er besteld moest worden. Kleertjes: heb voor de eerste dagen wel een aantal unisex pakjes, en voor erna: zoals gezegd, de winkels zijn open hé! Enkel een beetje jammer dat ik nu niet echt kon profiteren van de koopjesperiode voor nr2, maar heb het dan maar gecompenseerd door loos te gaan voor onze dochter
Bij de eerste konden we het niet weerstaan om het niet te weten al wist ik al gelijk dat het een meisje zou zijn ( voorgevoel ) en als alles goed gaat willen we het bij deze ook weten omdat het gewoon wat makkelijker is qua kleertjes en kamertje natuurlijk
Bij ons dochtertje wisten we het En nu willen we weer weten wat het IS nu ook vanwege praktisch oogpunt; of we de kleerjes weer kunnen gebruiken. Kamertje wordt sowieso opnieuw behangen er komt glasvliesbehang in en dan willen we het verven; welke kleuren weet ik nog niet.
Ik zou het opzich best willen weten, maar mijn vriend heeft ziets van, dan ga je nu ook al dingen invullen en verwachtingen hebben. Laat die kleine maar groeien en bij ons komen met een geheel open mind. Vind dat wel een mooie gedachte, dus ga daar in mee. Koop unisex, maar ook gewoon wat meiden en jongens dingen. Is het verkeerd, dan ken ik het of weggeven, of bewaren voor de volgende als die er zou mogen komen. Ook koop ik veel mooi tweede hands, dus dan zijn het ook de investeringen niet. Kamertje wordt rood wit blauw. Eva
ik heb 2 dochters, en ik wist t van te voren bij allebei niet! ten eerste omdat t me niet uitmaakt en ten tweede vind ik de verrassing zo leuk! het heeft me ook echt door de bevalling heen gesleept! ik dacht steeds...nog even en dan weet ik het! zoooo leuk!! ik ben nu zwanger vd derde en t blijft weer een verrassing. ik koop trouwens gewoon wat goedkope pakjes in blauw en roze voor de eerste dagen...want unisex is erg weinig te vinden. en je wilt een jongen toch gelijk als jongetje kleden en een meisje als meisje in t roze.... dus koop daarom ook niet veel wit, creme of geel....
Dat meningsverschil hadden wij ook, maar mijn man is helemaal bijgedraaid en zei op een gegeven moment zelf: 'het is natuurlijk ook wel heel bijzonder om er pas bij de geboorte achter te komen' Wij laten ons dus ook verrassen.
Wij wisten het bij de eerste niet en wilden het eigenlijk bij de tweede ook niet weten. Maar toen hebben we een nub echo laten maken en daaruit bleek dat het waarschijnlijk weer een jongen wordt. Dus nu wil ik het ook zeker weten ook .
mij maakte t niet zo zeer uit, mijn andere helft roept altijd " ik hou niet van verassingen!!" dus die wou graag weten wat het werd... dus wilden wij weten wat het gaat worden!!! de rest van de mensen mogen het niet weten, dus alleen wij weten het best leuk hoor al die mensen die gokken en gokken en gokken 90% gokt fout haha qua kleding etc hou ik er geen rekening mee... ik hou t lekker neutraal (op moment dat t geboren is krijgen we vast genoeg in die trant haha)
We zijn allebei (maar vooral ik) onwijs nieuwsgierig, dus ik wist al vanaf het begin dat ik het wou weten. Vind het ook veel leuker shoppen
Ook wij weten het al! Wilde dat graag om 3 redenen: 1. Nieuwsgierigheid!!! Mijn vriend nog erger dan ik. 2. Voor het 'bondingsgevoel' met je kindje in je buik. Ik vind het heerlijk dat ik nu bij een trapje tegen mijn buik kan zeggen 'Hee ventje, ben je wakker? 3. Ik was bang dat, als we besloten het niet te willen weten, ik alleen nog maar krampachtig in de stoel bij de echoscopiste zou liggen. Die echo's zijn tegenwoordig zo duidelijk dat ik bang was dat ik het dan per ongeluk TOCH zou zien en dat ik dan niet meer relaxt naar het schermpje kon kijken. Snap ook heel goed de charme van pas op t moment van geboorte horen wat het geslacht is, maar ik ben toch blij dat we het al weten. Vond het ook zo'n feestelijk moment toen we dat hoorden...
Dit is ons eerste kindje en we willen het allebei héél graag weten als het zover is! We zijn allebei erg nieuwsgierig aangelegd. Het geslacht maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar gewoon de wetenschap hebben wat het wordt geeft ons een prettig gevoel. Natuurlijk is het ook heel handig als je gaat shoppen!
Bij de eerste wilden wij het graag weten (en hielden we het ook geen geheim) en deze keer wilden we het ook graag weten. Dit omdat ik heel erg nieuwschierig ben, het wanneer je het dan ook te horen krijgt, na de geboorte of eerder al het altijd een mooie en leuke verrassing is. Wel vind ik dat ik er nu bewuster bij stil stond. Na de geboorte gebeuren er al zoveel dingen en was ik zo onder de indruk van dat mooie mensje dat op mijn buik lag, dat het waarschijnlijk op dat moment een beetje langs me heen gegleden zou zijn. Of je kindje gezond is en of alles erop en eraan zit lijkt me op dat moment toch belangrijker dan de sekse. Overigens hadden/hebben wij geen voorkeur voor een jongen of een meisje.
Bij de eerste was ik heel nieuwsgierig, en vriend wilde het eigenlijk niet weten omdat hij bang was zich te verpraten. We wisten het wel, mijn ouders, zus en 1 stel vrienden wisten het ook. Deze keer wil ik het eigenlijk niet weten, maar vriend roept steeds dat IK dat niet vol ga houden (ben deze keer gewoon echt nog niet nieuwsgierig, hij dus wel). Hij wil het dus wel weten. Mijn moeder is ook verschrikkelijk nieuwsgierig, want die zei al dat als vriend het wel wist, hij het haar ook wel kon vertellen, dan hoefde ik het niet te weten. Nouwjazeg! Er dus echt nog niet over uit of we het wel of niet willen weten.
erg uit de tijd om het niet te willen weten, hoor Tis al een hele verrassing als je naar de echo toe gaat om het te weten te komen. Bij allebei wisten wij het wel.
Ik denk dat ik het wel zou willen weten. Maar kan het nu nog niet weten (6 weken). Lijkt me handig met kamertje etc. Maar aan de andere kant is verassing ook wel weer heel erg leuk. Lastig...
Wij weten het niet en ik ben er ook nog helemaal niet nieuwsgierig naar. Ik denk aan 'de baby', en zie daarbij meestal niet specifiek een jongen of meisje voor me. Shoppen voor kleertjes is wat minder leuk want weinig keus, maar voor de babykamer maakt het bij ons boerderijthema niet uit.
wij wisten het bij de 1e niet. Bij de 2de ben ik wel ontzettend nieuwschierig, maar manlief wil het netals bij de 1e niet weten. Dus voor ons weer een verrassing! vrienden van ons hadden ook dat dilemma, hij wilde wel en zij niet. Bij de echo heeft hij het op een papiertje meegekregen, en heeft het netjes voor zich weten te houden de opvolgende 20weken. Maar had het briefje in een envelop gestopt en op de koelkast geplakt, om haar te 'pesten' en nieuwschierig te maken, met de tekst 'ben ik een prinsje of een prinsesje?'