wel of niet griepspuit halen

Discussie in 'De lounge' gestart door kersenflap, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik behoor bij de risico groep en heb 2 jaar geleden besloten om hem niet te halen. Dat winter ben ik veel ziek geweest gecombineerd met koorts, daardoor dacht de MS jippppieieieieieiie nu kan ik me slag slaan ;):x

Sindsdien haal ik hem wel weer elk jaar

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Neuh. Influenza virus is het virus wat het allervaakst muteert per jaar. Er zijn ongeveer 400-450 soorten influenzavirussen per jaar, dus het wordt gokken welk van deze ze in het vaccin stoppen. Het vaccin wat je krijgt is gebasseerd op het virus van vorig jaar, en als ze net het verkeerde type virus erin gestopt hebben (en die kans is nogal groot..) dan heeft de prik geen enkele zin.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja je moet het zelf weten.. Als je op zich verder gezond bent is de kans sowieso klein dat je de griep krijgt volgens mij.

Ik val officieel in een risicogroep (maar je huisarts beslist wie hem krijgt en die vind het niet nodig) maar ben nooit ziek.
    Heb hem aantal jaar gehaald en inmiddels alweer 2 jaar niet.
    Merk weinig verschil :)

Niet ziek geworden met prik en ook niet zonder.
    Dus vind het prima zo :)

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    tja, heb hem de afgelopen 2 jaar niet gehaald.
    maar in de griepprik zitten maar een paar stammen van de griep, welke ze denken dat de meeste van gaan voorkomen.
    dus je kan dan wel geent zijn, maar als je een andere vorm/soort oploopt krijg je alsnog de griep.
    ziek van de griepprik zou je niet moeten worden, of je moet al verkouden/niet lekker zijn. ik had de laatste keer wel een reactie op waarschijnlijk een hulpstof, had een hele dikke bult (lees formaat tennisbal) op de entplek. was rood en warm en heeft er zeker 2 weken gezeten. auwww. dus nee ik ga dit jaar wederom niet.

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Jarenlang de griepprik gehaald en niet ziek geworden. Vorig jaar was ik hoogzwanger en had ik andere dingen aan mijn hoofd waardoor ik 'm niet heb gehaald, ook toen niet ziek geworden.

Ik ga 'm dit jaar wel weer halen. Aangezien ik al die jaren dat ik m wel heb gehaald niet ziek ben geworden is het voor mij een gevalletje baat 't niet dan schaadt het niet.

6. misa

misa Niet meer actief

Is dat nieuw dat iedereen dat krijgt nu? Ik ga het iig niet doen. Als je nou heel zwak of vatbaar bent om welke reden dan ook, dan kun je er over nadenken. Maar anders zie ik het nut niet.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, alleen risicogroepen krijgen bericht dat ze de griepprik kunnen halen.

Ik had vroeger vaak last van bronchitis en dergelijke. Van mijn luchtwegen, dus heb ook jaren de griepprik gehaald. Maar sinds een paar jaar gestopt en het gaat goed zonder.

Mijn moeder verkeert in de veronderstelling dat als je de griepprik krijgt, je ook niet ziek wordt. Dat is dus niet zo. Je kunt nog steeds ziek worden, alleen zal het verloop wat milder zijn.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    nee wij krijgen hem van het werk ( ziekenhuis)
    maar ik neem hem nooit en nu door de zwangerschap neem ik hem al helemaal niet.

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nog maar 1 keer in mijn leven echt griep gehad (lees 40 graden koorts en overal pijn, wist niet waar ik het zoeken moest) en daarna nooit meer. Iedereen noemt een flinke verkoudheid al griep tegenwoordig.

Kan me voorstellen dat als je in een risicogroep valt, griep echt gevaarlijk kan zijn, er gaan ook niet voor niks zoveel mensen per jaar aan dood. Dus dan zou ik mooi een vaccin halen.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ga m wel halen, dit jaar voor het eerst trouwens.

11. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid heb een oproep gehad ivm risicogroep.

Was mij niet geheel duidelijk waarom. Heb om uitleg gevraagd en nu even laten bezinken t komt erop neer ben afgelopen jaar zwanger geweest en tijdens zwangerschap heel heel heel erg ziek geweest geopereerd geweest door complicaties nog zieker geworden. Uiteindelijk hebben ze net op tijd kunnen voorkomen dat mijn organen ermee stopten. Wel is daardoor mijn weerstand gigantisch aangedaan. In combi met de zwangerschap tijdelijke diabetes en longontstekingen plus de ontstekingsreacties na de bevalling in mijn lichaam vinden ze het verstandiger dat ik hem wel haal.

Ik ga er even over denken.

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik val om meerdere redenen in de risicogroep.

Heb de jaren voorafgaand aan de griepprik twee jaar achter elkaar flink griep gehad (dat is een unicum) met vervelende complicaties als longontsteking. Mijn weerstand is niet zo best helaas.

En nee, ik heb het niet over 'een griepje' of een flinke verkoudheid, maar echt over griep.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier zit ik in de risicogroep. Ik haal 'em dus wel elk jaar.
    Vloek alleen op 't feit dat ik dan altijd een week een zere arm heb van die prik.

Mijn man krijgt 'em gratis op zijn werk. Zit in de farma-sector dus vrij hard verplicht.

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik kan hem via mijn werk krijgen... 1 x gedaan en toen flink ziek geweest terwijl ik daarvoor nooit maar dan ook nooit ziek ben geweest.
    Daarna ook niet meer gehaald en niets geen last meer.

Ik hoor dit van heel veel mensen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook 1x gehad via mijn werk (zorg) en daarna wekenlang met zware verkoudheid gelopen. een paar collega's hadden dit ook vlak na de prik. Ik doe dat dus niet meer. ik heb nog nooit de griep gehad en al onze clienten vallen onder de risico groepen en worden allemaal gevaccineerd.

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verkouden worden na een griepprik kan natuurlijk!
    Net zoals je kind daags na de DTKP-prik waterpokken kan krijgen.

Een verkoudheidsvirus is in de maanden oktober en november heel gewoon en als je ook nog eens met je jas uit en je bovenarm bloot, half buiten in de rij staat tussen allemaal andere mensen met een slechte weerstand, dus tsja!

Als je echt denkt dat dat van de griepprik komt...

17. penseel

penseel Niet meer actief

Ik neem hem wel. Heb suiker. Vorig jaar twee keer longontsteking gehad.

18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik kan hem ook via werk krijgen. Spuit zelf de bejaarden thuis uit onze praktijk. Maar ik wil hem zelf niet. Ben goed gezond, weinig echt ziek en het jaar dat ik hem wel had gehaald ben ik paar weken flink ziek geweest. Kan toeval zijn, daarna niet meer gehad!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, ook een van de redenen waarom ik het niet in mijn lijf laat spuiten ondanks dat ik elk jaar trouw een briefje krijg van de HA terwijl ik al tig keer verteld heb dat ze het niet hoeven te sturen ;).

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb elk jaar hetzelfde gezeur op het werk.
    Het komt er op neer dat het straks aan mij ligt als patiënten besmet raken.
    Maar de patiënten kunnen zelf ook wel of niet kiezen voor een griepprik en de patiënten die dat niet willen lopen risico.
    En ga mij dan geen schuldgevoel aanpraten.
    Ik doe het pertinent niet.
    En ik heb ook nooit griep.
    Ze weten niet eens zeker of dat wel tegen het juiste griepvirus gericht is ze doen een voorspelling.

Deel Deze Pagina