wel of niet griepspuit halen

Discussie in 'De lounge' gestart door kersenflap, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Astma hier en ik haal hem ook niet. Mijn man raad het ook af werkt zelf als ziekenhuisapo en heel veel discussie hierover in zijn vak.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij krijgen ze aangeboden van het werk maar heb ze nog nooit genomen.

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik twijfel ook! Heb een longembolie gehad in januari, sinds juli gestopt met de medicijnen, snap t nut niet zo, heb pas twee keer in mijn leven griep gehad!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik val binnen de risicogroep, maar krijg al jaren geen oproep meer omdat ik hem toch niet haal :) Tegen een virusje helpt het niet en de laatste keer dat ik griep (de echte dus) had is bijna 18 jaar geleden.

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Eén keer gehaald en flink ziek geweest erna (ook al kan dat volgens sommige wijsneuzen hier niet ;)). Voor mij dus niet meer. Moet ook zeggen dat ik nooit écht ziek ben, eens per jaar flink verkouden en wat koortsig, maar echte griep, nee.

6. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Hier lag hij toevallig ook in de bus vandaag. Vorig jaar niet gehad omdat mn toen nieuwe huisarts dat niet nodig vond en nu heeft diezelfde arts hem wel opgestuurd :s.
    Ik ga hem wel halen omdat ik heb gemerkt dat ik zonder veel vatbaarder ben en sneller last heb van ontstekingen en een simpele verkoudheid snel een beginnende longsteking word. Ben er zelf nooit ziek van geworden overigens.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik wel, elk jaar!

Sinds die tijd ook geen (echte) griep meer gehad (even afkloppen natuurlijk).
    Zit wel in de risicogroep (stollingsstoornis en licht astmatisch) krijg het dus liever niet. Zo'n flinke griep kan voor mij al een zooi fraxiparine-spuiten betekenen. Liever dan één prik per jaar, dan dat.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat kan wel degelijk, maar dat ligt dan niet aan de prik. Waarschijnlijk was je dan al drager op dat moment. Die extra shot kan dan net het beetje extra zijn om je over de streep te helpen.

Zwaar kl*te, maar wel gewoon net dat beetje pech hebben.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nog nooit de griep gehad, ook nog nooit een griepprik gehad.

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik kan hem ook via mijn werk halen maar twijfel nog. Aan de ene kant is de patiënten categorie waarmee ik werk heel kwetsbaar, aan de andere kant bevat het griep vaccin lang niet alle virussen die de griep veroorzaken. Dus ben je ingeënt tegen het en wordt je vervolgens ziek van het ander. Volgens mij is er ook geen virus wat sneller muteert. Enfin in ben er nog niet uit :-D

Deel Deze Pagina