Normaal hebben wij elk jaar wat onder de kerstboom voor de kinderen liggen. Maar nu dus niet. Vanmorgen riepen de kinderen al, nog steeds geen cadeautjes onder de boom morgen is het kerst en dan liggen er wel cadeautjes toch mama? Pff ik wist niet zo goed wat ik erop moest zeggen. Ik wil ze heel graag wel wat geven, maar.......ik ga de stad nu niet meer in met al die drukte werd gister al gek in de supermarkt van de drukte. We hebben hier gelukkig wel een winkeltje die wat speelgoed heeft, nu sta ik dus in twijfel of ik een kleinigheidje voor ze zal kopen of niet. Me man heeft liever van niet omdat ze met sinterklaas hebben gehad en jarig zijn geweest, hij is er wel een beetje klaar mee. Maar ja ze krijgen eigenlijk elk jaar wat met sint en kerst.... Dus ik weet nu even niet wat ik moet, vind het zo sneu om hun gezichtjes te zien die teleurgesteld zijn smorgens. En al helemaal als t morgen kerst is en er echt niks ligt.....
Hier ook geen cadeautjes met kerst, we doen er dit jaar niet aan. Om 1 reden: we hebben sinterklaas uitgebreid gevierd en 3 februari is onze dochter alweer jarig, dan wordt ze 3. Daarbij zou ik echt niet weten wat ik moet kopen, ze heeft al zoveel speelgoed, kleertjes meer dan genoeg, dan moet ik '' iets kopen om te kopen' en daar zie ik echt het nut niet van in. Dus wij vieren kerst gewoon zonder cadeautjes maar gezellig mét elkaar!
Mijn kinderen zijn deze maand allemaal jarig geweest, tussen sint en kerst dus aan de ene kant is het ook gekkenwerk, aan de andere kant vind ik het zo sneu om die zielige gezichtjes te zien.....
Tsjah, ik zou het wel doen. Ik heb ook wat kleinigheidjes gekocht. Kleurstiften, een rugzakje voor school, een boekje. De rest is voor papa en mama...
ja ik denk dat ik gewoon een kleinigheidje haal. Het is het idee maar dat er wat onder ligt voor ze....
Hier geen kado's maar de kinderen weten ook niet beter. Het is niet gek dat ze iets verwachten als ze dat de vorige jaren ook hebben gehad. Ik zou het zelf beperken tot iets lekkers.
Wij hebben ook gewoon cadeautjes gekocht, maar maken het met Sinterklaas ook niet te bont. Per kind zijn we met Sinterklaas en kerst samen 45 euro kwijt, opa en oma hebben voor kerst nog wat kleinigheidjes gekocht. Ik vind het prima zo, het zijn toch feestdagen, we kunnen het geld missen, maar het is niet teveel. Eva is trouwens 30 december jarig, dus alweer cadeautjes, maar dan is het voorlopig weer even afgelopen. Ik vind het geen reden om met kerst geen cadeautjes te doen.
kerst is geen kerst zonder kadootjes ja hoor wij zijn ook jarig in november hebben sint uitgebreid gevierd maar er liggen wel kadootjes ik vind dat zooooo gezellig
daarbij koop ik normaal niet dure dingen voor haar ze is een knutsel kind dus vaak een sticker/knutselpot van de hema 3,00 is ze al blij mee gisterochtend zag ze de pynipon bus in de speelgoedwinkel en was zooooooooo gek daar van... papa kreeg al een voorschot van zijn winstuitkering 2012 ikzelf heb mooie ring en oorbellen en mooi set ondergoed vanmorgen gekocht
Wij hebben nog dingetjes liggen van Sinterklaas. Dat is elk jaar zo. Door het jaar heen koop ik wat kleine dingen en als het sinterklaas is, check ik altijd hoeveel de familie meeneemt. Om te voorkomen dat het teveel in één keer wordt, leg ik dan onze kadootjes weg tot de kerst. Dus morgenochtend liggen er drie kleine pakjes. Een boek, een dvd en iets te knutselen. Papa is nu ons gezamelijke kadootje kopen. Dat doen we elk jaar. Een leuk spel of een leuke film. Vorig jaar heb ik het gekocht, dus nu is het zijn beurt om mij te verrassen Het gaat om het idee en ik vind het heerlijk om dat blije smoeltje morgen te zien. Daarin wel zo; als ik geen kadootjes van sint over had gehad, was het niet gebeurd. Maar er komt een leeftijd waarop het begrip er wel is denk ik. Wij kiezen ervoor om dan de verdeling te maken. Wat met sint en wat met kerst. Bij elkaar kost het zo'n 50 euro tot op heden.
Wij doen het niet, maar doen wij nooit eigenlijk, dus zijn de kids ook niet gewend. Zou denk ik in jullie geval iets klein kopen.
Aangezien jouw kinderen teleurgesteld zouden zijn als er niets is voor ze, zou ik inderdaad een kleinigheidje doen. Ze verwachten het toch en die droevige gezichtjes als er dan niets is, is natuurlijk erg vervelend voor jullie allemaal. Wij hebben overigens ook kadootjes voor kerst onder de boom. De kinderen vinden het enorm spannend. Sinterklaas hebben we ook uitgebreid gevierd. En ja, verjaardagen hebben natuurlijk niets met kerst en sinterklaas te maken (vind ik dan).
Een keuze maken, ga je het nu wel of niet doen de komende jaren? Want ik vind het sneu, omdat jullie het de afgelopen jaren wél hebben gedaan. Duidelijk zijn naar je kindjes toe! Vooraf al.
Als je het eerst wel deed, zou ik het nu ook doen. Al is het iets kleins. Wat maakt het nou uit... kindjes blij, jij blij
Ik heb voor bijde een kleinigheidje gehaald. Voor sinterklaas hebben ze veel gekregen en hebben zowiezo al heel veel speelgoed maar toch voor het idee. Bijv gezelschap spelletje of iets als een puzzel is toch altijd leuk
ik zou ook iets kleins halen, ze zijn nog zo klein om zo teleurgesteld raken. Zou wel proberen uit te leggen dat kerst geen cadeautjesregen is zoals sinterklaas en ook waarom. Dan verwachten ze wellicht ook minder.
mijn kinderen zijn in okt en dec jarig en met sinterklaas goed verwend. dus ik wilde met kerst niks doen, maar de vriendjes hadden het over de kerst en vieren het uitgebreid, hij is net 3 maar achterlijk is hij niet.... tja ik heb met mijn man even overlegd. We doen nu voor ieder paar van die kleine auto;s Totaal 14 euro. Ik vind niet leuk dat hij als enige niks krijg. Daarbij had ik de auto;s nog liggen. papiertje erom en ze zijn dolblij. gr brenda