wel of niet heen gaan?

Discussion in 'De lounge' started by jmm, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zit zo'n beetje in dezelfde situatie....3 kinderen van mij zijn in juni jarig.
    We hebben 1 groot feest gegeven en op de uitnodiging duidelijk gezet dat als je die dag niet kon, dat je dan ook gerust op 1 van de 3 verjaardagen zelf mocht komen (of 3 keer voor mijn part).
    Dus keuze zat zou je zeggen.

Nou mevrouw is WEER niet geweest, had nog een ander feestje hier 1(!) straat vandaan...
    Sorry, ik ben er klaar mee....zij heeft zelf ook 4 kids en ik kom ALTIJD. Juist omdat de kinderen er zelf idd niks aan kunnen doen.
    Inmiddels zijn de kids groot en vind ik het wel gezegend.
    Haar grote feest zit er ook aan te komen. Nou ik ga niet meer, ze blaast em maar op!
    Zelfs op het doopfeest van haar jongste, Tim was toen 6 dagen en het was bloedheet, ben ik geweest!

Sta altijd voor haar klaar, hebben echt lief en leed gedeeld samen, heb het vaak genoeg aangekaart en altijd belooft ze beterschap.
    Het is al een paar jaar eenrichtingsverkeer, maar nu na ons feest dat ze weer niet kwam, is het echt genoeg geweest..

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Volgens mij las ik ergens dat ze wilde mailen (of daar ging ik vanuit :p). Bellen / persoonlijk is natuurlijk beter :)

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Oh sorry had ik niet gelezen! :D

4. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    Terug mailen dat je zeker komt en of ze volgende keer ook op jou kids hun verjaardag komt. Gewoon duidelijk zijn en geen kinderachtig geb*tch.

ja zo is het vindt het heel erg jammer dat ze niet komt en dan ook uit haar eigen geen andere afspraak maakt , hoe kan ik dat dan netjes op een volwassen manier zeggen?

en wilde het net vragen dit niet per email te doen of telefonische
    of persoonlijk
    dus eerst naar verjaardag gaan en dan daar zeggen en als ze dan niet kan op verjaardagen van mijn kids of ze dan zelf een eigen nieuwe afspraak maakt en anders is het klaar?? of een ander woord ????

zoiets, geef er nog 1 kans???
    Maar ik heb het wel liever eerder gezegd voordat ik er heen ga ,

Dat vindt ik wel moeilijk om te zeggen over hoe ik me voel???

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vraag me altijd af waarom daar zo moeilijk over gedaan moet worden.

Wil je naar die verjaardag dan moet je gaan, wil je niet dan ga je niet! Ongeacht of zij wel of niet bij jullie op de verjaardagen komen.

Mijn familie woont zeker 1,5u rijden. Ik wil deze afstand best afleggen voor een verjaardag maar de meeste familieleden daar denken daar anders over. Nou prima ze moeten niet :).

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48

Dit vind ik dus ook.
    Naar een verjaardag ga ik omdat ik het belangrijk vind voor die persoon (zeker bij kinderen).
    Kan me ook niet voorstellen dat je daar echt boos over kan worden.
    Als de vriendschap over is, kun je bedenken wat je daarmee wil, maar alleen het wel/niet komen op een verjaardag vind ik zonde om me over te maken.

7. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

Apr 9, 2013
    316
    1
    0
    Dat is geen vriendin dus bye bye zwaai zwaai :)

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik vraag mij eigenlijk af hoe goed de vriendschap is, en snap eigenlijk dit hele kinderachtige gedoe niet zo, je kan toch gewoon gaan als je kan en niet gaan als je niet kan, échte vrienden begrijpen elkaar vaak zonder woorden, en échte vrienden kunnen altijd met elkaar in gesprek juist dat zorgt ervoor dat de vriendschap sterk en hecht blijft.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    :$
    Sorry hoor maar dat je dit überhaupt voorstelt vind ik wel heel erg sneu. Zo ben je zelf nog erger

Mijn instelling is: mensen die op een verjaardag komen maar eigenlijk geen zin hebben: blijf lekker thuis. Doe mij de mensen maar die t leuk vinden om te komen. Als als iemand niet kan: jammer, maar t is niet anders.

@ts zoals al gezegd: als het je vriendin is kun je t toch aankaarten, dat je dat jammer vind. Misschien denkt je vriendin wel dat je geen zin hebt in verjaardag bezoek achteraf. Ik noem maar wat.

10. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wat een gedoe en sommige reacties ook... Je kan toch gewoon vragen of ze het niet leuk vindt op de verjaardag van jouw kinderen?

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    eerlijk zijn ;)

12. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Yup, gewoon eerlijk met haar over hebben.

13. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    #33 jmm, Jul 24, 2013
    Last edited: Jul 24, 2013
    Heb het gedaan via de telefoon, eerst heb ik gezegd ik kom , en toen verder verteld dat ik het jammer vondt dat ze niet op de verjaardagen van mijn kinderen komt.
    En uiteindelijk begreep ze het wel .
    Ze was eerst een beetje boos /gepikeerd omdat ze zei mijn moeder ligt nu al weer in het ziekenhuis , moet al mijn afspraken al elke keer afzeggen.
    Maar gaat dan wel met vriendinnen uit eten ,
    maar daarna thuis gekomen had ze weer een telefoontje gekregen dat het weer niet goed ging.

Ik zei dat begrijp ik allemaal wel, maar begrijp je het van mij ook , dat als je niet kan, dat je dan zelf met een nieuwe afspraak kan komen en niet elke keer ik van wanneer kom je , of wanneer kan je etc..
    Ze zei ja dat kan ook, was ze nog niet op gekomen ????
    dat begreep ze ... en zei ook we hebben elkaar ook een lange tijd niet gezien he , we moeten maar weer eens afspreken en toen zei ik ja jij zegt dan wanneer je kan jij komt met een datum ??
    ze zei toen ja is goed , ik ga het niet meer vragen of ze alsjeblieft wil komen ..

dus ben benieuwd of ze komt met mijn verjaardagen van mijn kids ik hoop het wel !!!

pff vondt het best even moeilijk , maar blij dat ik het heb gedurfd te zeggen.

bedankt voor jullie antwoorden !! superrrrrrrrrr

14. topper12

topper12 Niet meer actief

Wat goed van je! Hopelijk ben jij nu opgelucht en is het lampje bij haar gaan branden en komt ze ook echt de volgende keer. :)

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Super goed dat je dit hebt gedaan. Nu ligt het spreekwoordelijke balletje bij haar en heb jij je hart gelucht. Hoop voor jou dat het de uitkomst zal hebben die je graag zou willen, zo niet dan moet je het jezelf zeker niet kwalijk gaan nemen, dan is dat haar keuze.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Vind het kinderachtig. Het zijn de kinderen die je hiermee hebt zitten. Als ik niet op een verjaardag kan komen stuur ik altijd een kadokaart naar het kindje dat jarig is omdat ik het kindje niet wil laten vallen. Hun zijn laatst niet op de verjaardag van zoontje geweest en hebben ook geen kado gegeven. Tja misschien zat het er niet dit jaar?? Ik weet de rede niet. Gelukkig besefte onze kleine jongen er niks van.

Je kunt altijd een op een vragen en zeggenwat je dwars zit. Dat je het erg jammer vind etc. Misschien heeft ze het zelf niet eens door

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Je hebt het goed opgelost

18. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    vriendin zeg je toch? Dan vind ik het triest om niet te gaan omdat zij dat ook niet doet (met misschien wel goede redenen). Zou aangeven dat je het leuk vind als ze een andere keer komt ipv de dag zelf als ze niet kan. Dat is namelijk niet vanzelfsprekend ofzo. Ik zit er niet op te wachten dat iedereen die niet kan op een andere dag komt. Daarbij heb je ook de kinderen ermee als je niet komt, omdat je het er niet mee eens bent hoe hun moeder doet.

19. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0
    thanks! fijn om te horen vondt het best moeilijk !

20. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Goed opgelost ts!

Share This Page