Ik wil morgen gaan bbqen en ben gek op Shaslick. Nu wil ik ze graag zelf maken maar met wat marineer je het vlees? Dus ben op zoek naar Shaslick recepten en hoop da iemand van jullie het een keer gemaakt heeft om me een beetje opweg te helpen.
Ik vind een marinade van olijfolie, ketjap, sambal, knoflook, basterdsuiker en wat zout altijd superrrlekker! Dit weekend probeerde ik er eentje met honing-mosterd. Hoewel ie zo erg lekker smaakte, was de kip uiteindelijk niet lekker. Het waren kipspiezen met perzik, courgette en ui. Klonk zo lekker, zag er heel lekker uit, maar het resultaat was niet zo helaas.
Ja ik wil hem wel gewoon met paprika en uien maken die vind ik he lekkerste. En maak ze zonder sambal ivm zoontje haha
Wij marineren de kip altijd in Ketjap. Je kan eventueel nog een uitje door de marinade doen. Bij ons altijd een succes.
Ehm heb het nooit gemaakt maar mijn gevoel zegt een mixje van ketjap marinade, ketjap manis, kipkruiden, Mexicaanse of bbq kruiden van verstegen. Als je dat niet hebt paprikapoeder bij de kipkruiden en ketjap. Erbij ui, parika en ananas. Laat even weten wat je gedaan hebt en hoe het smaakte. Ben wel benieuwd
Marinade van ketjap, olijfolie, beetje citroensap om het vlees mals te maken, knoflook, ui, zout, peper, gemberpoeder.... Heerlijk
Oh ja!! Ik vergat de citroensap... Sambal hoef je niet veel van te doen natuurlijk. Ik hou zelf helemaal niet van heel scherp dus ik doe ook altijd hooguit een half theelepeltje ofzo (sissy he haha!)
Ik maak altijd lams shashlik, Dit is het recept. Halve kilo lamsvlees in blokjes gesneden Halve liter (volle) yoghurt 1 heel pakje verse tijm Flinke scheut olijfolie 1 geraspt uitje 1 half geperste citroen Dit alles meng je bij elkaar in een kom, afdekken met huishoudfolie en het liefst 1 hele dag laten marineren. (Om de paar uur de folie er even af en omscheppen.) Daarna rijg je alles aan spiesjes (liefst geweekt in water) en pas als je het gaat bakken of op de BBQ doet zout erover. Anders blijft het vlees niet mals. (Dit is de originele Turkse lams shashlick versie. Hetzelfde kan ook met ander vlees natuurlijk, maar lamsvlees is het lekkerst vind ik.
Nou heb ze zo gemaakt : Flinke scheut olijf olie Flink wat ketjap manis Flinke knijp ketchup Wat citroensap Peper En witte basterdsuiker Gegeten en kreeg van iedereen complimenten dat ze zo lekker waren Uiteraard zat er ook paprika en uien tussen!