Indaling, hoe en wat..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door w03z3l, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Vanmiddag kreeg ik ineens flinke steken onder in mijn buik/achter mijn vagina... Steken, een soort druk, lastig uit te leggen. Ging weg, en even later weer even. Heb ff op de bank gelegen net, sta op om te gaan plassen en ik heb het gevoel alsof ik gister ineens na jaren ben gaan paardrijden (even ter vergelijking, is niet zo ;) ) enorme spierpijn in m'n liezen en binnenkant bovenbenen en heel erg stijf gevoel.
    Ik heb geen rare krampen of pijn in mijn buik, hooguit af en toe een steekje achter m'n navel.
    Nu ging ik even zoeken en vond ik vooral toch de pijnlijke liezen en de steken rond mijn vagina terug bij een eventuele indaling.. Kan dat ook zonder krampen of buikpijn gaan?
    Qua termijn zou het ook wel kunnen kloppen, zie banner...

Als het wel een indaling is, zijn er dan dingen waar ik rekening mee moet houden? Dingen die ik niet meer kan of mag? Mogen vl en ik nog wel seks hebben na de indaling..?

2. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik had ook alleen maar scherpe steken. Je mag verder alles gewoon doen, ook seks hebben. Dat mag alleen niet meer als je vliezen zijn gebroken.

Edit; enige waar je rekening mee moet houden is als je kindje in stuit ligt, het dan dus met de billen vast komt te zitten en niet meer zelf kan draaien

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie! Oke, dus het kan maar zo een indaling zijn.. Heb net vorige week controle gehad bij de vk, toen was ie nog niet ingedaald zei ze, dus moet nu volgende week vrijdag weer... Even afwachten wat ze dan zegt..

Hij ligt wel al een week of 6 eigenlijk continu met z'n hoofd naar beneden, bij iedere controle en echo... Dus ik heb goede hoop dat ie 'goed' ligt, maar zekerheid heb je natuurlijk nooit... Ff afwachten...

Maar goed alles mag dus nog gewoon en blijft dus eigenlijk nog zoals het was..

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier zakt ie af en toe heb ik het idee... nog niet indalen maar mijn buik is wel al lager geworden... ik voel dan even een poosje (meestal paar uur) net of je stroomstootjes krijgt in je blaas en vagina. Heel naar gevoel... heb dit nu 2 keer gehad. Moet sindsdien ook vaker plassen.

Herkenbaar? Denk zelf dus dat het kindje dan wat lager is gaan liggen.
    Mijn eerste zoontje lag met 30 weken al ingedaald. Maar bij tweede hoeft dat nog lang niet natuurlijk.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik kreeg alleen een beetje menstruatiekrampen om het zo maar te noemen. Bm trok zich eventjes samen, voelde ongemakkelijk maar niet pijnlijk. Verder geen 'symptomen'. Maar inderdaad, sindsdien meer lucht, buik lager en veel vaker plassen. Maar vooral geen kont meer in mn ribben gepord krijgen als ik zit. Kleine duwt gewoon door ook al gaat t eigenlijk niet.

Spannend! Zie het indalen toch wel als het begin van het einde :eek:

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

2 weken geleden zei de vk tegen mij dat de kleine al aan het indalen is.
    Ik voel inderdaad erg veel steken en druk van onderen.
    Sindsdien zit ik ook regelmatig op de wc voor een ieniemini plasje.

7. Angelique243

Angelique243 Actief lid

27 okt 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad denk ik indaling.
    Ik heb het ook al een aantal keer gehad de afgelopen twee weken.
    Die van mij ligt al maanden in stuit... Dus ben benieuwd...
    Xxx

8. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Hier ook ineens ingedaald bij de volgende controle :) de tijd daarna gaan ze dan steeds nog ietsje dieper liggen.
    Spannend he, dat ze ervoor gaan liggen om eruit te komen ! Voor je t weet is t zover

9. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Vanaf 20 weken heb ik bij lang lopen hele scherpe steken gehad dat ik ineen kromp van de pijn. Lijkt me erg vroeg voor indalen maar de vk zei dat de baby al erg laag lag met zijn hoofdje.
    Buiten die gemene steken heb ik geen klachten gehad.

10. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Het kan ook heel goed bandenpijn zijn hoor! Ik herken je klachten en heb ze ook. Afgelopen vrijdag nog een echo gehad en hij is echt nog niet aan het indalen ;)

Deel Deze Pagina