Lieve allemaal, Sinds een paar dagen zijn bij mij de zwangerschapskwalen goed begonnen! Ben nu 25 weken en 4 dagen zwanger. Ik maak me geen grote zorgen, maar wil toch graag even horen wat jullie als ervaringsdeskundigen ervan denken. Afgelopen vrijdag had ik hoofdpijn en had ik het benauwd. Ik pik dat erg snel op, maar heb t ook snel onder controle omdat ik ook hyperventilatie heb gehad (voor zwangerschap). Zaterdag was ik erg brak, hoofdpijn, benauwd, snelle hartslag. Ik heb m'n bloeddruk opgemeten en die is netjes, dus geen zwangerschapsvergiftiging in ieder geval. Zondag en maandag ging t weer beter. Hoewel ik enorme dorst heb, bijna niet bij te drinken... Heb weinig eetlust, maar er past ook gewoon niet zoveel meer in m'n maag. Buikje begint aardig te groeien de afgelopen paar weken... Vandaag heb ik pijn in m'n rechterzij, lijkt alsof m'n darmen in de knoop zitten. Voel dat alleen als ik beweeg. Ik heb ook weer hoofdpijn en nu ook kramp in m'n onderbuik (lijkt op ongesteldheid). Op zich allemaal normale kwaaltjes, maar ik voel me wel erg brak. Wat zouden jullie doen?
Heb je misschien een blaasontsteking, welke al is gestegen naar je nieren?? Ik heb dat een aantl weken geleden ook gehad en voelde mij gewoon grieperig. Toen ik pijn in mijn zij kreeg heb ik voor de zekerheid mijn urine laten testen en ik bleek dus een behoorlijke blaasontsteking te hebben en met een kuurtje voelde ik mij na een paar dagen weer de oude! Succes ermee!!
Thx voor je reactie! In t kort hoe het is verder gegaan: gister verloskundige gebeld, getest op eiwit in urine en bloeddruk gemeten. Waren beiden in orde. Pijn in m'n zij was bandenpijn zei ze. Geen reden tot zorgen, gewoon afwachten. Maar aangezien ik gisteravond koorts kreeg en ik vreselijk eigenwijs ben, vertrouwde ik t toch niet. Dit is niet 'gewoon' bandenpijn. Vandaag naar huisarts geweest en blijkt idd een blaasontsteking! AB gekregen, en over een weekje ist over als het goed is
Nou fijn dat je weet wat er aan de hand is en dat je een kuurtje hebt gekregen!! Vaak voel je je dan snel weer beter. Beterschap!!