Beste allemaal. Ik ben nu 5,5wk zwanger van mijn 1e kindje. Het is ook de 1e keer dat ik zwanger ben. Dus alles is nog nieuw voor mij. Ik vroeg me af hoe het zit met een verloskundigenpraktijk. Pik je er gewoon eentje uit het telefoonboek die lekker in de buurt zit? Of komt er meer bij kijken? Of moet ik eerst contact op nemen met de huisarts? Vanaf hoeveel weken doe je dat meestal?? Een boel veagen dus. Alvast bedankt...
Ik heb via internet gekeken naar een praktijk met wat jongere verloskundigen.. Ook via via hoorde ik positieve verhalen over hun.. Nou loop ik sowieso bij het zhuis maar mijn eerste afspraak is wel weer daar geweest.. Fijne mensen voor de controles ook
Ik heb gekeken welke praktijken er bij mij in de buurt zaten en degene gekozen die me het meest aansprak (prettige teksten op website, kleinschalig en persoonlijke aanpak).
Ik heb idd ook wat website's gelezen en t een en ander vergeleken. Maar ik blijf t maar moeilijk vinden hoor...
ik zou ook zeggen: kijk wat er bij je in de buurt zit, kijk op hun site, welk gevoel heb je daarbij...
zelf heb ik dat niet gedaan. Bij de eerste had ik keus uit 2 praktijken, heb gewoon de eerste opgebeld en daar ben ik gebleven Nu heb ik door verhuizing andere praktijk maar heb niet echt gezocht. Gewoon de eerste die ik tegen kwam, had daar al beetje ervaring mee bij de 2de (ingewikkeld verhaal)
Mijn vriend had aan zijn huisarts gevraagd welke hij aanraadde, uit dat lijstje hun sites bekeken en aan de hand daarvan een praktijk uitgekozen. Het was voor mij erg belangrijk dat het een vrouw zou zijn en die zijn hier op de een of andere manier ver in de minderheid, dus er bleef sowieso helaas niet zoveel keuze over..
Van harte gefelciteerd met je zwangergschap! De huisarts hoef je tegenwoordig niet meer te bellen. Zodra je weet dat je zwanger bent, neem je contact op met de verloskudige. Ik wilde er graag eentje dichtbij, en er zit maar 1 in ons dorp... makkelijke keuze dus!
Ik heb gekeken naar welke praktijken hier in de stad zaten, wat er op hun website stond aan informatie (vaak wel info over de vk('s) zelf en hun visie, soms nog extra info). Daar sprong 1 praktijk er echt wel bovenuit, dus daar heb ik me bij aangemeld. Bij deze zwangerschap weer voor die praktijk gekozen.
Bij mij in de omgeving beschikken niet alle praktijken over eigen echo apparatuur. Voor mij wel een must dat de controles en echo's in een afspraak kunnen. Apart naar de echocentrum leek me zo'n gedoe.
wij zijn heel praktisch geweest we hebben gekeken welke verloskundige onder contract stonden bij de zorgverzekering en vervolgens verder gekeken naar de locatie en de website. Er waren geen slechte verhalen te vinden op het internet. Wij zijn zeer tevreden
Wij wonen in een heel klein dorpje nogal ver van de stad, er is maar 1 praktijk die zwangeren uit ons dorp begeleidt, dus weinig keus haha. Als we een andere praktijk zouden willen dan zouden die niet thuis komen bij ons als dat nodig is ivm de afstand. Maar ik moet zeggen: ben 200% tevreden over mijn vlk-praktijk!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had hier goede verhalen over een vk gehoord en stiekem koos ik ook voor hun omdat hun na de intake met 10 weken meteen de eerste echo deden Hihi! Maar uiteindelijk had ik met 5+3 al eerste echo ivm bloedverlies had ze gebeld dat ik wat bloed was verloren maar dat het gestopt was en mocht ik voor me eigen geruststelling even langs komen
Aller eerst gefeliciteerd! Wij hebben destijds aan onze gyn gevraagd wie goed was. We mochten na de 12 weken verder bij een vk. Die raadde ons iemand aan hier een dorp verder en ik zit nu voor de derde keer bij hun. Je zou het inderdaad ook aan je huisarts kunnen vragen.
Ik heb in de lijst gekeken van m'n zorgverzekering, hierin stonden er 3 in de buurt. Ook gekeken of echo's daar ook gedaan kunnen worden. Het is een oud hok maar ben tot nu toe erg tevreden. Zowel de VK als de echodame geven ons een goed gevoel.
Ik heb eerst even gekeken met welke verloskundigen mijn verzekering samenwerkt. Zilveren Kruis heeft een lijst online staan en heb de dichtsbijzijnde gekozen
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap naar de dichtstbijzijnde verloskundige gegaan. Dat was een vies mens (vettig haar, uitgroei, rouwranden onder haar nagels en - last but not least - een alcoholkegel) dus daar ben ik nooit meer naar toe gegaan. Vervolgens wat rond gaan vragen en zo bij een andere praktijk terechtgekomen.
Ik heb bij de eerste de zelfde verloskundige praktijk als mijn zus gekozen. We hebben nog een praktijk in het dorp met jongere verloskundigen. Ik twijfelde of ik bij de tweede de andere ook zou proberen maar ben toch bij t vertrouwde gebleven. Het was daar prettig en ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
Hier zitten er 3 in de buurt, had op de site's gekeken en vriendinnen geraagd waar zij de beste ervaring mee hadden. Wij hadden het al vroeg verteld dus kon ik het ook aan ze vragen
Hier twee keer naar de dichtst bijzijnde gegaan. Eerste keer goed bevallen en tot nu toe ook prettig gevoel. Ik had bedacht dat ik altijd nog over kon stappen als het me niet zou bevallen maar dat was dus niet nodig