Hoi allemaal, Ik heb sinds vanochtend ontzettend veel last van keelpijn. Maar ik weet niet zo goed of ik hier wel wat voor mag slikken? Heeft iemand van jullie raad of advies aub?
Ik heb geen kamillethee in huis .. moet morgen ook nog eens de hele dag werken. Voordat ik thuis ben is het alweer tegen 18.00 uur. Pff, hoop echt dat de pijn minder wordt.
Kijk, dat heb ik wel in huis. Ik ga meteen even proberen, heb er echt alles voor over zolang het maar niet erger wordt. Had ondertussen al op internet gevonden dat je beter geen strepsils mag slikken.
Zit nog even verder te denken... Thee met honing, gewone keelsnoepjes en voor het slapen gaan een paracetamolletje?
Heb net een glas ijskoud water op en het verkoelt meteen. Ik heb dus ook even staan spoelen met water en zout en dat was echt vies maar jah alles voor het goede doel. Ik duik zometeen mijn bed in en dan drink ik nog een glas warme melk met honing. Bedankt voor jullie snelle reacties!
pff ik begrijp wat je bedoeld ben al 4 dagen hondsverkouden. dikke keel, verkouden hoofdpijn, bah voel me ellendig. ik drink thee af en toe half paracetamolletje en veel water. zo naar helemaal met de feestdagen enzo
paracetamol mag gewoon, dus als je echt beroerd bent, zou ik dat zeker pakken, al is het maar s avonds en dan wel 2 , want 1 is i.p te weinig voor een volwassene. Dan kun je eventjes weer opladen.
heb ook nog wel wat tips tegen keelpijn, ik zing dus als ik keelpijn heb schiet ik altijd in de stress maar het volgende helpt goed: thee met heel veel honing liters water kiwi's, die bevatten heel veel vitamine c en als ik keelpijn heb eet ik er meerdere op een dag en is het de volgende dag echt minder. melk met honing kan ook, maar als je veel moet hoesten maakt dit het erger, melkproducten stimuleren slijmvorming producten als anta flu breken de slijmlaag juist af waardoor je kriebelhoest krijgt tegen kriebelhoest helpt zuigen op laurierdrop geen rare dingen doen met je stem, niet roepen, zingen e.d. tegen die scherpe keelpijn idd ijsjes eten of op ijsblokjes zuigen nou weet ik niets meer, beterschap!
kiwi's helpen volgens mij wel wat..nog steeds niet lekker maar gaat al iets beter. thanks voor de tips
Een grote lepel honing (of twee) met een paar druppels citroen verwarmen in een schaaltje in magnetron (enkele secondes, dus niet koken) en doorslikken. Werkt zeer goed en snel!
ik ga het proberen.. want ik ben nog steeds ziek.. duurt nu wel erg lang. denk dat het voorhoofdholteontsteking is