wel of niet iets boven bedje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bjanc, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik had een leuke mobiel gekocht voor boven de box, ik vind hem super..
    Ik dacht dat er ook zoiets boven het ledikantje moest? Maar ik lees verschillende geluiden...
    De een zegt, nee dat hoeft niet, kindje slaapt in bedje speelt in box, De ander zegt, jawel, kindje valt erdoor sneller in slaap.. De ander zegt haal een muziek doosje voor boven het bed, dan heb je ook muziek zonder dat het kind overprikkeld raakt...

Wat doen jullie?

Thanx alvast!

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ik heb een muziekdoos aan het voeteneinde en in de babyfoon zitten ook liedjes. Ik wilde geen mobiel omdat het bedje is om idd in te slapen.

3. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ik heb een muziekdoosje voor aan het bedje, en een mobiel voor boven de box.
    wel hebben wij ipv een klamboe, een visfuik vol met knuffels (ikea), maar die kan hij pas zien als hij wat ouders is.

4. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    #4 lienepien79, 2 jun 2012
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
    Ik heb ook een muziekdoosje. Heb eerst wel een mobiel gehad maar dat hing alleen maar in de weg. Maakt verder niet veel verschil is mijn ervaring. Het voordeel van een doosje is als je het binnen handbereik hangt en ze wat groter zijn ze zelf aan het touwtje trekken

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    ja.. hoorde ergens anders al een chicco goodnight ding.. is met licht en geluid.. maar meer als nachtlampje..
    Denk dat het toch zoiets gaat wordne... Iemand anders nog ideeen?

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Boven het bedje hier echt niets, ze is al actief genoeg in bed, een mobile zou haar helemaal dol maken ;)

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.056
    2.555
    113
    Limburg
    Heb hier wel een mobiel, maar daar wil hij steeds naar kijken en dus verzet hij zich tegen de slaap. Dus de mobiel haal ik 's avonds altijd weg en dan slaapt hij zo.
    Overdag is het wel een handig ding. Als ik boven het een en ander moet doen, poetsen of wassen ofzo, en mijn man is niet thuis, dan leg ik mijn zoontje even in bedje, mobiel aan en dan kan ik makkelijk mijn dingen doen.

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier nooit niks boven het bedje gehad. Bed is om te slapen dus daar vind ik zo'n mobiel niet nodig.

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wij hebben niks boven het bedje hangen. We hebben wel de chicco goognight lamp. Er fijn!!

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi bi

hier niets onze man word helemaal over prikkeld van z'n ding.
    Hij is al wijs genoeg nu hihi!

Off topic: hoe gaat het verder met je?

Liefs paula

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hier krijgt de kleine ook alleen boven de box een mobile. Niet boven zijn bedje. Daar wil ik ook het liefst zo min mogelijk prikkels...

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik heb wel een muziek ding maar een mobiel vind ik te druk.
    Een slaapkamer vind ik geen plek om toeters en bellen te hebben want het is om te slapen.
    Een zacht muziekje vind ik beter

13. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het met mijn voorganger eens, er moet een duidelijk verschil zijn tussen wakker, spelen en actie en een plek om tot rust te komen en te slapen.

Zou mijn kindje dus ook overdag niet in het bedje leggen om te spelen, maar dan eerder in de box of op een kleed. In de alereerste periode maakt het allemaal niet zoveel uit, maar zodra ze wat meer besef krijgen vind ik het fijn dat er een duidelijk verschil gemaakt wordt.

14. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Inderdaad dames, kan jullie beredenering volgen... prikkelloze omgeving, of in iedergeval zo weinig mogelijk prikkels, dat dat de nacht rust en het inslaap vallen bevorderd... thanx!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Onze dochter had wel een mobiel boven haar bedje, nooit geen probleem mee gehad dat ze er overprikkelt door raakte ofzo..

Deel Deze Pagina