Wel of niet in 1 keer naar Oostenrijk rijden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sann, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    In juli gaan we naar Oostenrijk en ik twijfel heel erg wat nou slim is, wel of niet een overnachting halverwege. Zo'n overnachting met zijn vieren kost toch weer 100 euro die ik liever over hou voor leuke dingen te doen maar anderzijds is het wel een erg lange rit voor de dames en is het ook wel weer fijn om wat uitgerustern aan te komen. Ben wel benieuwd wat jullie ervaring is. Het gaat trouwens om een kleine 1000 km

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik persoonlijk zou het in 1 keer doen.
    Gewoon de dag van vertrek heel erg vroeg weg gaan. Misschien kunnen je meiden dan nog even lekker slapen. En dan bijv. tussen de middag een lange stop. Kunnen de meiden ff rennen. En die rijd even rusten.
    En natuurlijk tussen door eventueel kleinte korte stops.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

Vorig jaar naar Italië geweest 1175 km en in 1 x
    Dit jaar gaan we t weer doen

We rijden wel beide

4. p1982

p1982 Niet meer actief

We vertrekken rond middernacht en tot 7 uur rijden we Door dan ontbijten dam nog x stoppen en daarna middageten

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij zijn vorig jaar met 2 kindjes naar Frankrijk gereden, was ook ca 1000 km. Ik vond het goed te doen in 1 dag, op de terugweg hebben we het weer gedaan. De kinderen hebben zich prima vermaakt op de achterbank (zorg wel voor voldoende afleiding, af en toe een klein cadeautje waarmee ze kunnen spelen, etc.) en natuurlijk ook tijdens de tussenstops. Neem een bal mee, speel tikkertje of iets anders actiefs als jullie even stoppen. Dan is het prima te doen. Wij waren overigens wel heel erg vroeg vertrokken, zodat we 's middags al op de plaats van bestemming waren.

Het jaar ervoor gingen we naar Spanje. Dat hebben we wel in 2 dagen gedaan, maar dat was ca 1400 km. Persoonlijk vind ik 1000/1100 km wel de grens om in 1 dag te rijden (met kinderen).

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar jullie heen gaan in Oostenrijk? Antwoord mag ook via pb, als je het liever privé houdt. ;) Wij willen in augustus naar de Alpen en zoeken nog een kindvriendelijke locatie.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Gardameer gaan we met Siem die dan net 1 jaar is ook in 1 keer doen

Middernacht weg, dus lekker slapen in de auto.

Zoals je zegt zonde van het geld.... En je bent er zo!

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij gaan altijd in 1 x naar oostenrijk de km weet ik ff niet maar is ong 8 uur rijden dacht ik laatste keer heenweg 10 uur ivm regen.

wij vertrekken meestel 5 uur snachts en ergens tussen 7 en 8 gaan we dan ontbijten. elke 2 uur hebben we een stop en wisselen we van stoel. dus we rijden beiden steeds 2 uur achter elkaar. voor de kids hebben we de eerste keer oostenrijk al een dvd speler anageschaft. en elke keer haal ik weer kleine kadootjes. tijdschriften stiften ed. dt keer krijgen ze ook autobingo want zijn weer wat ouder. :) elke 2 uur dus ff de benen strekken soms 1,5 uur ligt eraan hoe we ons voelen hihi. wil dus best hoor. ik vind die 100 euro ook zonde kun je ook een paar keer mee de bergbaan op en neer.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Zonder aanhanger zou ik het gewoon in 1x doen. Door Duitsland kun je trouwens ideaal op zondag rijden, want dan mogen vrachtauto's daar niet rijden (behalve wagens met gekoelde spullen enzo). Dat scheelt ontzettend in de drukte op de weg.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij overnachten meestal wel, wij (en de kinderen) vinden dat juist ook erg leuk, de vakantie begint zodra we in de auto stappen :). Zo hebben we dus ook geen kinderen die het zat zijn of wij die het wel gehad hebben ;). Vorig jaar meteen op vrijdagmiddag 12:00 uit school vertrokken, halverwege overnacht (4 uur rijden) en de volgende dag weer 4 uur gereden en toen waren we dus vroeg op zaterdagmiddag al op onze bestemming!

Deel Deze Pagina