Wel of niet in bad met koorts

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Merryl, Sep 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Mijn dochter kreeg gisteren ineens koorts. Vandaag is het rond de 39 graden. Nu is ze dol op in bad gaan. Nu lees ik op internet verschillende dingen. Kan ze gewoon in bad met een normale temp water of niet?

Ze is echt nooit ziek.

2. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    In een laagje water kan geen kwaad volgens mij alleen als je ze helemaal onderwater laat dus een vol bad kunnen ze niet genoeg afkoelen.

Sterkte en beterschap

groetjes kim

ps misschien een graadje kouder als normaal maar zeker niet te koud.

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Dank je wel. Zet ze nooit in een vol bad. Altijd alleen to de navel.

4. Humpie1984

Mar 10, 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn kinderen koorts hebben, doe ik het bad vaak wat kouder, ongeveer 35 graden ipv 37 graden.

Dan zakt de koorts soms ook wel iets en geef ik ze meestal een zetpilletje voor het slapen gaan, zodat de koorts wat af kan zakken.

Tot nu toe werkte dat altijd heel goed.

Beterschap!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ook hier vooral niet te heet.

Vind ik zelf ook heel onprettig als ik koorts heb... Wordt je heel flauw van omdat je warmte niet weg kan.
    Maar een niet te warm bad kan heerlijk koelend werken :)

Daarna lekker afdrogen en een niet te warme pyama aan.

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Als mn dochter hoge koorts heeft,zet ik haar meestal in een lauw bad. Zo kan de temperatuur zakken. Meestal geef ik ook een zetpil dan voor het slapengaan.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ook niet te koud water pakken. Dan denkt het lichaam dat er nog wat warmte bij moet, en stookt nog wat bij. Gewoon 35-37 graden,

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Niet te koud bad kan geen kwaad.

Wij doen het niet maar onze dochter heeft regelmatig koortsstuipen dus snel stijgen van de temperatuur na het bad voorkomen we liever..

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik heb haar om 3 uur een pilletje gegeven. Dit zodat ik er om 11 uur een voor de nacht kan geven. De koorts is nu weg daardoor.

Bedankt allemaal. Ze kan dus gewoon badderen vanavond.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik draai het altijd om; zou ik zelf in bad gaan als ik koorts had?

Wat al eerder genoemd werd is dat je goed moet zorgen dat ze de warmte krijt kan, niet te warm water en tot de navel is goed.

Ze is nu groot genoeg om het zelf aan te geven. Wil ze zelf in bad? Dan kun je het proberen. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een korte lauwe douche.

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ze is gek op badderen en zit er het liefst de hele dag in. Zelf wil ik graag in een heet bad zodat ik het er lekker uitzweet maar dat werkt bij kinderen toch nog wat anders. Ze ging met 37.3 der bed in.

Share This Page