Wel of niet in bad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda1978, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1978

Linda1978 Lid

23 okt 2006
    15
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen? DE manier van ontspanning voor mij is een uur lang in een warm/heet bad te liggen en een boekje te lezen. Het liefst een paar keer per week.

Maar, nu las ik in het boek 'Zwanger' dat ik heb gekocht dat je niet langer dan 10 minuten in een heet bad mag liggen ivm een te hoog stijgende lichaamstemperatuur...

Weet iemand of het inderdaad slecht is voor mij en mijn spruitje?

Lin

2. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    hee... ik weet dat niet, maar weet wel dat ik ook erg vaak lekker in bad ga liggen om te ontspannen... en wist niet dat dat slecht zou zijn.. zal best meevallen denk ik...
    gewoon lekker doen als het je ontspant!

Liefs Lis

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    volgens mij is het inderdaad wel zo dat je niet al te heet mag douchen en zo. dus ik denk niet dat het uitmaakt dta je in bad gaat maar ik denk wel dat je het water niet te heet moet maken.

gr tascha

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik heb nooit een bad gehad.. en nu verhuis ik zaterdag naar een huis :
    MET BUBBELBAD..
    en ja ik had dus net als jou gelezen ergens dat je maar 10 min. kwartier in bad mag, en je moet zorgen dat de temperatuur van het bad onder de 36 graden is.
    ik denk dat je je daar het beste aan kan houden, denk ook dat als je langer in een heet bad gaat, dat je er zelf duizelig en niet lekker van word. doordat je bloeddruk stijgt ofzo.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je bloedvaten gaan wijd open staan.. daardoor kun je flink naar worden..
    vroeg in de zwangerschap is het slecht aangezien ik las dat het de ontwikkeliing kon aantasten..

6. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik ben ook helemaal waus van badderen, idd lekker met een boekie erbij, hapje van 't een of ander.
    Maar je kan lekker badderen hoor, als je voelt dat je wat licht in je hoofd word, ff het koude water aan om af te koelen, het scheelt al als je je deur op een kiertje zet, of een raampje.
    Ik heb ook altijd een glas koud drinken (water ofzo)
    Dat het slecht voor de ontwikkeling is heb ik nog nooit gehoord hoor (ik zeg niet dat het niet waar is, maar weet dat niet)

dussuh mijn advies.... Lekker in bad!

x debby

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik lig al bijna 9 maanden, bijna elke avond in een warm bad met een boek en ik heb nergens last van.

8. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    38 graden mag het water zijn daarboven lijkt het op koorst ik zelf vind 38 graden perfect warm

liefs kimberly

9. Niet meer actief

als jouw lichaam dat gewend is, dan mag dat best!

10. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Linda,
    Van mijn verloskundige heb ik gehoord dat zwemmen in een verwarmd therapiebad in ieder geval geen kwaad kan (en dit is ook heel warm water). Ik maakte mij hier ook druk om, kon geen kwaad. Ze vertelde dat ook veel zwangeren in de sauna gaan (echter dit risico zou ik nooit nemen). Lekker badderen!

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    ik heb tijdens mijn beide zwangerschappen heerlijk elke avond in bad gelegen. Mijn vk zei alleen dat ik goed moest drinken en dat het water zo'n 38 graden mag zijn. Dus gewoon lekker ontspannen in bad.

12. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier raden ze zelfs aan om met vroegtijdige harde buiken in een warm bad te gaan liggen, dan zoude deze wegtrekken

Grtz x

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon lekker blijven doen meid, geen enkel lichaam kan tegen te hoge temperaturen is je water boven de 38 graden lijkt me dat het voor jou ook al gauw te heet is om er zo in te gaan liggen....

dus geniet lekker van je warme bad.... ;)

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je voelt het vanzelf wanneer het te warm is.
    Badderse!
    groetjes van een badeend

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ben net nog geweest. Gewoon doen!

16. Female

Female Niet meer actief

ik ga af en toe ook gewoon in bad en heb de temperatuur eigenlijk niet aangepast sinds ik zwanger ben... elke ochtend geniet ik van mijn warme (hete) douche... ik moet er niet aan denken dat die niet warm genoeg is! ;) xxx

17. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Heeft iemand ook ervaring met het feit dat je het zelf heerlijk vind, maar het kindje niet?

Als ik mijn bad vul en erin lig zover dat mijn buik niet onder water gaat, dan is het prima.
    Zodra mijn buik voor meer dan de helft onder water gaat, dan komt er heftig stapprotest en dan moet ik er echt uit, want dat is vreselijk.

Douchen gaat prima, zeker met de straal op mijn buik, dan draait het kindje met het ruggetje heerlijk naar de buitenkant en gaat dan liggen schurken.

Maar onder water............ nee dat vind ons hummel niet fijn.

18. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik kan niet zonder mijn bad hoor.
    ik ga ook gemiddeld 3 a 4 x per week in bad kom ik echt even tot rust.
    Ik heb tot nu toe ook niet vernomen dat je als zwangere niet in bad mag, ga ik eens even navragen bij mijn VK want zo 7 maanden zonder mijn badje nee hoor dat hou ik niet vol.

xxx jet

19. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Het staat er niet voor spek en bone in!

Ik heb het ook gehoord en gelezen en volgens mij gaat het dan voornamelijk om dames die bijna niet/of nooit in bad gaan en naar de sauna etc, daar zou het niet goed voor zijn.

Deel Deze Pagina