Bij eerste tandje gelijk poetsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moonlight159, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ons zoontje heeft sinds een paar weken zijn eerste tandje en sinds dit weekend zijn 2de......
    Wanneer zijn jullie begonnen met poetsen?

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij zijn begonnen toen het 2e tandje doorkwam (was een week nadat de eerste doorkwam).

Gr. Marieke

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier zodra het eerste tandje was doorgekomen.

4. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Mijn dochtertje heeft nu ook tandjes maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel vaak vergeet om ze s'avonds te poetsen!
    Maar in principe poetste ik toen de 1e doorkwam al.

5. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Wij ook vanaf de tweede!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf het 1e tandje inderdaad en dan kan je kleintje er ook gelijk aan wennen. Wel vergaten wij het nog regelmatig hoor in het begin. Dan lag ze er al weer in als we er aan dachten....

7. 4days

4days Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 10 maanden en heeft 8 tandjes, maar het poetsen is een drama... Hij wil alleen op de tandenborstel bijten, dus echt schoon worden ze niet vrees ik... Ben echt bang dat hij gaatjes krijgt!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf het eerste moment maar de twee ondertanden kwamen gelijk door. Wij vergeten het nooit maar dat komt omdat we beide nogal op tanden gericht zijn. Ik, omdat ik altijd een slecht gebit gehad heb (ziet er mooi uit maar is waardeloos) en mijn man omdat hij een heel goed gebit heeft. We hopen dat zoontjelief het gebit van zijn papa heeft geërfd!

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Hier ook vanaf de eerste twee tandjes (kwamen gelijk door).

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Hier ook al een eerste tandje sinds een paar weken en een tweede komt eraan. Maar wanneer poetsen jullie dan en hoe? Na de laatste fles en met tandpasta? Ze kan toch nog echt niet spoelen. Slikt ze dat dan gewoon door?

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Zijn er trouwens speciale babytandenborsteltjes dan? Ik heb ze eigenlijk (waarschijnlijk omdat ik er niet op let) nog nooit gezien....? Of staan gewoon bij de tandenborstels?

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb een setje van difrax , met een kauwborsteltje en een tandenborstel. Staat volgens mij bij de baby spulletjes (speentjes etc) .

Wij poetsen overigens na de laatste fles (om 19.00 uur) , en spoelen hoeft niet. Ze mogen het inslikken, idee is echter dat de tandpasta wat op de tanden achterblijft en zo de hele nacht doorwerkt.

Mijn dochter eet het liefst eerst de tandpasta van de borstel af en vind het dan wel genoeg.... Laatst slingerde de tandpasta rond en toen zat ze met haar vingertje in de tube, om het daarna lekker op te eten ;)

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Ja ik heb een tandenborsteltje van Jordan. Heel klein kopje en het handvat is een soort brede bijtring. Erg grappig. Ze stopt hem ook heel wijs in haar mond ;)

Deel Deze Pagina