Met 4 maanden had onze zoon ongeveer hetzelfde formaat. In de reiswieg was het drama. Dragen wil hij niet. Dus bleef er alleen de buggy inzet over. Die gebruiken wij in bijna ligstand, voor korte boodschapjes. Ik zou kijken naar hoe de kleine erin zit/ligt. Is het gewoon netjes zoals het hoort lijkt het mij dat het weinig kwaad kan. Het is niet de bedoeling dat hij hangt, zoals je bijv bij een gewone buggy kan hebben. Je zegt dat hij graag zit. Zit hij al zelfstandig? Die 6 maanden zijn namelijk met als aanname dat een kind dan gemiddeld kan zitten. Dus dat is variabel.
Hier hebben beide kinderen nauwelijks in een buggy gezeten trouwens. Vanaf een maand of 5 hebben we bij beiden de wandelwageninzet gebruikt. En deze wandelwageninzet hebben wij tot hun 2e jaar gebruikt. Voor Finley hebben we nog een buggy aangeschaft, maar deze hebben we hooguit 4x gebruikt. Wij hebben echte lopers die dus ook lang kunnen wandelen. (Mama blij, want die houdt juist erg van wandelen. )
Hier ging hij ook met 5 maanden al over op de wandelwagen inzet en dan zover mogelijk plat. De buggy zijn we pas gaan gebruiken toen hij 14 maanden was. Tot die tijd gewoon altijd de wandelwagen overal mee naar toe genomen, maar die nam ik de auto soms wel veel plek in beslag als er meerdere spullen mee moesten. Maar in de wandelwagen zat hij duidelijk beter dan de buggy, daar ging hij zo snel in hangen. Sinds hij echt goed loopt gebruiken we de wandelwagen bijna niet meer en ligt de buggy alleen nog achterin de auto, die pak ik als ik denk dat ik 'm nodig heb, bv. bij dagjes uit ofzo. Overigens is ons zoontje nu ruim 13kg en 90cm, maar zit nog prima in de buggy hoor en pas de wandelwagen nog een keer gebruikt en dat gaat ook nog best, maar hij loopt liever zelf, dus vandaar dat beiden nu staan/liggen te verstoffen.
Maar je hebt toch gewoon een wandelwageninzet bij je kinderwagen...? Waarom dan op zon jonge leeftijd een buggy....? En tS heeft dus wel een keus.... Een buggy of wandelwageninzet...
Omdat onze kinderwagen af was. We kochten daarom maar direct een buggy toen we een nieuwe kochten. En inderdaad, zoals ik al zei, als ik Ts was zou ik het kindje dus gewoon in de wandelwageninzet zetten.
Nou heb het vanmiddag gelijk maar even uitgeprobeerd. Hij zit erg goed in de kinderwagen inzet , zit vol bewondering alles te bekijken. Heb hem uiteraard niet helemaal rechtop maar half in ligstand. Dit ging super ! De buggy blijft zeker nog even op zolder , daar is hij niet net iets te klein voor. Vind het ook wel fijn dat hij naar mij toe zit , heb je toch iets meer controle
Whaha serieus? Nee hoor daar is geen leeftijd aan gebonden, Zodra het kindje zelfstandig kan zitten kan het in de buggy. Daarnaast had ik inderdaad net als anderen hier een kinderwagen met meerdere standen. Ik had de Quinny dus die kon in de ligstand, half zittend en helemaal zittend en mijn kindjes zaten er ook rond 5 a 6 maanden al in. Ze lopen alle 3 zonder afwijkingen rond nu dus zal wel niet schadelijk zijn.
N=3, lekker onderzoek is dat. Een buggy heeft geen demping, daarom zit er wel een adviesleeftijd aan. Net als met een fietsstoeltje. Een kindje hobbelt ontzettend op en neer in een buggy.
Mijn zoontje heb ik met 5 maanden wel al eens voorop de fiets gehad. Klein stukje. In de wandelwagen inzet met 4 maanden, kon al vroeg zelfstandig zitten.
Hier dochter vanaf 5 mnd in de wandelwageninzet, kan ook plat gezet worden, heeft verschillende standen. Een plooibuggy gebruiken we pas sinds ze 14 maanden is. Maar als we echt enkele uren of een dag weggaan, nemen we nog altijd de gewone wandelwagen mee. is toch veel comfortabeler. Ook als we hier de blok om wandelen, nemen we die. Voor gewoon effe weg te gaan nemen we plooibuggy.
Tuurlijk, maar achteruit vervoeren is op deze leeftijd echt nog het veiligst, en wat mij betreft trekt hij daarom zijn benen nog maar even in. Je kindje die is 70 cm zei je toch? Dan moet dat echt nog wel passen. Onze zoon is 10cm langer en past ook nog prima. Wij hebben trouwens pas een nieuwe buggy gekocht, de mutsy nexo, heel fijn ding! Ook denk ik prima geschikt voor de jongere kindjes. Wel aan de duurdere kant vond ik (300) maar hij zal hier dagelijks gebruikt gaan worden dus voor ons het geld wel waard maar dat zal ieder voor zich moeten afwegen. Hij rijdt lekkerder dan onze oude kinderwagen (quinny nog iets). Wendbaarder, soepeler, lichter, compacter...echt heel blij mee! De wandelwagen inzet hebben we vanaf 6 maanden gebruikt. Dat ging prima, hij vond het superleuk.
Je weet dat jij totale nonsens uitslaat? Kinderen zitten gemiddeld genomen rond 8-9 maanden en kunnen dan ook in de buggy. En echt niet voor kleinere afstanden alleen.
Waar lees jij dat ik mijn kind niet achterwaarts vervoer ?? Volgens mij heb ik toch duidelijk gezegd dat autostoel en buggy keurig op zolder staan. Maar als hij te groot word komt hij wel gewoon in de autostoel. Ben geen voorstander van benen in de nek.
Kinderen die 8 maanden zijn en in een buggy zitten vind ik altijd een beetje sneu, zo onderuit gezakt of naar de zijkant hangend... In de praktijk komt het erop neer dat je rond een jaar eens een buggy gaat gebruiken... Miss attitude
In de praktijk komt het erop neer dat een kindje meestal rond een jaar in de buggy gaat... Een buggy he, geen wandelwagen