We hebben een zoon van 5 weken en mijn vraag is of het slim is om met hem 's avonds op pad te gaan of dat het beter is om hem gewoon lekker in zijn bedje te leggen. Volgende week gaan we naar mijn ouders en daar in de stad is een feest met muziek en dergelijke. Aan de ene kant willen we wel even gaan kijken een beetje op tijd, maar weet dus niet of dit verstandig is. We moeten daarna ook nog een uur terug rijden. Volgende week willen we hier in de stad 's avonds iets gaan drinken en dus dezelfde vraag, nemen we hem mee of beter even naar opa en oma? Hij slaapt altijd wel in de kinderwagen, maar heb ook gelezen dat ze dan minder goed slapen.
Goeie vraag, wij dubben hier ook mee. Mijn man doet het liever niet maar ik denk dat het geen kwaad kan. Als je kleintje net zo lekker en makkelijk in de kinderwagen slaapt lijkt het me geen kwaad kunnen, zeker als het maar af en toe is. Bovendien nemen we hem ook mee als we bij vrienden gaan eten. Dan slaapt 'ie daar ook hoewel het dan wel rustig is natuurlijk. Ik zou het gewoon proberen, werkt het niet, ga je toch naar huis?
ligt inderdaad aan je kindje, ik hoef het niet eens te proberen dat wordt huilen geblazen maar als je denkt dat je kindje er tegen kan zou ik het gewoon eens proberen, dan weet je het gelijk.
Liever niet... Maar over 1,5 week viert mijn schoonmoeder haar 65e verjaardag en aangezien ze niet in de buurt woont, gaan we er met mijn zoontje naartoe. We hebben al gezegd (het begint 's middags en duurt tot 's avonds) dat we het aankijken. We proberen hem bij het eten te slapen te leggen, maar als het niet gaat, dan gaan we weg (we slapen bij haar). Eerlijk gezegd betwijfel ik het of hij het trekt... hij gaat hier altijd om 7 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend.
Hangt van je kindje af. Wij hebben het toen wel gedaan. Niet elke week, maar het is een aantal keer voorgekomen. Mijn zoontje sliep vast in de kinderwagen en werd nergens wakker van. Ik ben er zelf niet voor om je kind regelmatig 's avonds mee te slepen, maar je hoeft het ook niet helemaal te laten, als je baby er prima mee omgaat. Sommige baby's kunnen er niet goed tegen en zijn er nog lang van slag. Andere baby's zijn nergens van onder de indruk. Als je het niet probeert, dan weet je het niet.
Wij hebben onze zoon al heel snel overal mee naar toe genomen.We wilden niet aan huis gekluisterd zitten,en zo kan onze zoon er aan wennen dat hij ook bij anderen kan slapen.We nemen wel ons campingbedje mee,de babyfoon en zijn eigen slaapzak plus knuffel,en het gaat heel goed.Uiteraard huilt hij wel eens,maar dat doet hij thuis ook.Gewoon eens proberen,vaak gaat het gewoon heel goed en zijn de zorgen ongegrond!
Ik ben van mening dat het belangrijk is om je kindje de eerste periode niet te veel te prikkelen met uitjes en visites. ( 3r's Rust Reinheid en Regelmaat) Ieder kind is natuurlijk verschillend, maar ik zou dat soort dingen niet opzoeken. Je kunt dan beter je kind bij een oppas brengen als dat mogelijk is. Je kindje heeft er toch niets aan. Straks gaat je kindje huilen en dan kan je weer terug naar huis en als je kindje bij de oppas breng hebben jullie ook avondje samen. Maar nogmaals, je moet het zelf weten. Ik ben zelf moeder geworden in de winter, dus dan ga je niet zo snel naar buiten maar in deze periode is dat wat moeilijker. Succes met je beslissing.
Daar was ik weer. Op visite is niet z'n ramp want dan kan je hem/ haar in een kamertje leggen, maar op een feestje met muziek enzo. Kunnen ze behoorlijk onrustig van worden en zeker met al die gezichten die boven de kinderwagen gaan hangen Maar als je het niet probeert dan weet je het niet.
Op die manier leer je hem wel overal en altijd te slapen, ook tijdens lawaai. En als je dit soort dingen nou elke avond deed zou het wat anders zijn, maar dit kan volgens mij geen kwaad. Ik zou er juist goed gebruik van maken nu hij nog in de kinderwagen slaapt. Onze dochter wil op het moment alleen maar in bed slapen dus haar meenemen naar terras tijdens slaaptijd kan niet meer...
Idd, oppas regelen zal je later nog genoeg moeten doen als je weg wilt. Met deze leeftijd vonden we het super makkelijk, want ze slapen nog zo makkelijk overal. Tegenwoordig kun je om 19:00 uur mijn zoontje opvegen en slapen doet hij alleen in een bed (maakt gelukkig niet uit waar in bed) en niet meer in de kinderwagen midden in de drukte.
ik heb esmee ook vrij vroeg , paar weken oud SOMS wel es mee genomen etentje ofzo.. als het avonds was .. als je maar goede materialen mee neemt waarin hij of zij goed kan slapen , vooral op die leeftijd slapen ze goed , als eenmaal moe zijn vallen ze van zelf wel in slaap.. ik zou het gewoon proberen ... wie niet waagt wie niet wint.. maar ieder kind is anders,. wel moet ik zeggen dat esmee heel gemakkelijk is..
Eerlijk gezegt ga ik nooit s'avonds weg met Valerie. Ik vind rust en regelmaat erg belangrijk. Nu slaapt ze ook niet overal makkelijk meer doorheen.
daar moet ik CONSIDER wel gelijk in geven ... hoe ouder ze worden , hoe gehechter ze raken aan hun vertrouwde bed...! die van mij teminste wel..
Tot een maand of 8-9 hebben wij nick overal mee naar toe kunnen nemen en sliep hij overal, eerst in de wagenbak en later gewoon in het campingbed. Dit laatste doen we nu nog wel soms. De kinderen in het campingbed en dan laat op de avond in de auto naar huis en in hu eigen bed. Hier slapen ze dan eigenlijk zo weer verder. Chris heeft meer moeite om in de kinderwagen in slaap te vallen dan Nick had, dus houden we voor hem iets meer regelmaat aan. Maar het is dus uitproberen hoe het voor je kindje is. Nick sliep echt gewoon in de woonkamer in de kinderwagenbak tijdens een feestje (zonder rokers).
Wij doen dit juist expres regelmatig.. Nou ja, we willen zelf ook nog af en toe gewoon wel eens weg. Maar ik wil ook een lekker makkelijke baby.. en die hebben we Hij kan goed slapen op zn eigen kamertje, maar ook op een kermis slaapt hij overal doorheen En dan gewoon in de buggy-inzet helemaal plat hoor, ook geen probleem. Ben nu hartstikke blij dat we dat al vanaf de eerste weken gedaan hebben. Nu kunnen we 's avonds met warm weer tenminste nog eens een terrasje pikken. In warme landen is dit hartstikke normaal. Liever lekker bij ons dan bij een oppas ofzo.
Toen mijn vader 50 jaar werd was onze meid net geen 3 weken. We hadden s'avonds toen een feest in een zaal met veel mensen en harde muziek. Maar madam sliep overal doorheen (ze lag op een rustige plek in de wandelwagen). Sindsdien nemen we haar geregeld s'avonds mee ergens naartoe. En tot nu toe doet ze het prima en slaapt overal. Het ligt idd aan hoe je kindje reageert op al die prikkels. Die van ons vind dan ook alles prima.
Liever niet mijn meisje wordt heel onrustig tussne 7 en 8 en wil dan echt naar haar eigen bedje, maar zij heeft nooit echt goed in de kinderwagen geslapen.
ik zelf gaat savonds nooit weg. René is erg prikkelbaar en hij is echt aan zijn ritme gewend. Als ik savonds weg wil dan breng ik hem smiddags rond een uurtje of 17 uur al naar oma. Dan kan hij daar zijn laatste fles van 19.00 uur drinken en dan gelijk zijn bedje in.
Wel doen. Ik wou dat ik het wat meer gedaan had. Als we nu ergens op visite gaan dan is het echt een drama. Ligt ze heel hart te krijsen in het campingbedje. Soms wel 1 a 2 uur. Daarna gaat ze wel slapen omdat ze echt dan heel moe is. Niet leuk.