Hallo, ik heb ook een vraag voor de verloskundige. Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en heb niets tot nauwelijks kwalen gehad. Wel heb ik sinds vorige week pijnlijke/gevoelige borsten, vooral als je erop drukt. Nu sinds 2 a 3 dagen voel ik dat de gevoeligheid van mijn borsten niet meer zo gevoelig zijn en ze doen ook geen pijn meer. Kan dit betekenen dat het niet goed gaat en dat ik misschien een miskraam ga krijgen? Ik ben er zo bang voor. Vorige miskraam begon eigenlijk ook zo. Toen werden de syptomen ook steeds minder en deden mijn borsten ook geen pijn meer. En ik ben nog steeds niet misselijk geweest, heb ergens gelezen dat vrouwen die niet misselijk zijn vaker een miskraam krijgen, klopt dit ook? En waaraan ligt het dat sommige vrouwen niet misselijk worden en andere juist weer wel? Sorry voor de vele vragen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.
Hoi Ioncocacola, Ik begrijp dat je uit ervaring nu een beetje bang bent dat het mis gaat, maar het wel of niet hebben van zwangerschapskwaaltjes zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Ieder lichaam reageert anders op de zwangerschapshormonen en ook iedereen wordt zwanger op een ander moment in zijn leven waardoor de een op het moment van zwangerschap iets lekkerder in zijn vel zit dan een ander. Dat kan er namelijk ook mee te maken hebben. Dus dat je nu minder last krijgt van je borsten wil echt niet zeggen dat het niet meer goed gaat daar binnen. het blijft gewoon heel spannend die eerste 12 weken! Groetjes Brigitte