Wel of niet inenten?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Debbebbie, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Niet standaard, maar daar kan je wel voor kiezen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je wordt niet alleen ingeent voor jezelf maar ook voor ANDEREN!
    wat denk je wat er gebeurd als een zwangere in aanraking komt met iemand met mazelen of rode hond?
    Ken hier iemand die haar kindje kwijt is geraakt omdat een ongeent kind een "onschulddige" kinderziekte had omdat ze niet ingeent werd.
    Ziektens die nu onder controle zijn door het enten. Hier verderop een gereformeerd dorpje waar ook niet geent wordt. Je wilt niet weten wat voor ongelukkige kinderen/mensen daar rondlopen. En dat alleen door mensen die die rare site 's geloven en zo egoistisch zijn om niet te enten.....
    Ik wil diegene wel eens horen als kindlief doodziek in het ZH ligt met een ziekte die mama en papa hadden kunnen voorkomen......

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gekozen om aangepast te vaccineren. Voelt voor ons beter. Zo krijgt ze in elk geval geen Hep. B. en moet ze haar 1e vaccinatie nog krijgen.
    Zou rond 6 maanden maar moest het vaccin zelf op recept bestellen en dat ging wat moeizaam. Afgelopen week was ze flink verkouden wat nu weer aardig over is, waarschijnlijk krijgt ze over 2 weken de eerste.

4. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Oh, wat wordt ik toch steeds weer woest als ik dit soort ongenuanceerde uitspraken lees. Ga eens kijken in een (academisch) ziekenhuis en zie zelf wat die oh zo 'onschuldige' kinderziekten voor gevolgen kunnen hebben. Of nog beter kom even bij mij langs om de gevolgen van de waterpokken bij mijn dochtertje te zien. En zijn was daarvoor toch echt kerngezond hoor.

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik ent mn kindje zeker wel in!
    Ik geloof niet dat de risico's van enten groter zijn dan van de ziektes.
    Tot nu heeft dochterlief alleen maar koorts gehad (niet hoger dan 38,6 graden) en ze is al 3x voor prikjes geweest bij het cb.

6. Loesje86

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

8. Loesje86

Pardon zeg?! Dus jij beweerd nu even dat ik mijn kind mishandel? En bedankt! Al weet ik natuurlijk véél beter.

En nee, ik geloof je inderdaad niet. Die kinderen die jij dan kent, zijn echt niet gehandicapt of wat dan ook door het niet enten. En dan daarbij, hoe weet jij dat ze niet geent zijn? De ene gelovige denkt daar namelijk heel anders over dan de andere en het is geen verbod ofzo... Je oordeelt nu dus keihard over iets waar je het zijne niet van weet. Dus denk voortaan eerst even na voordat je iets neerzet....

Mede dankzij deze redernatie ben ik toch maar weer héél blij dat wij deze beslissing gemaakt hebben :)

9. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb bij mijn kinderen gekozen voor een aangepast vaccinatie schema.
    Beide pas vanaf 6 maanden gaan enten.

Dktp en hib hebben ze allebei volledig gehad.
    Mijn zoon heeft verlaat BMR & MenC gehad. Mijn dochter heeft deze laatste 2 niet gehad.
    Ook heb ik ze beide NIET laten enten voor de mexicaanse griep prik destijds.
    Mijn tip is, maak het bespreekbaar. Ga naar je huisarts, een cb arts of weet ik veel wat. En nog belangrijker kijk naar je kind!
    Zelf krijg ik erg veel jeuk van de kritisch prikken sites enzo.

Ik vind het goed dat er kritisch gekeken wordt in plaats van... " de overheid zegt dat het goed voor je is dus... "
    Wat je ook besluit, wel enten, niet enten, een ander programma aanhouden het is JOUW keuze! Dus doe waar jij je goed bij voelt

11. Loesje86

helemaal mee eens pinguin!

12. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    De overheid zou echt niet te veel geld gaan uitgeven aan dingen die niet nodig zijn....
    Ik snap dat er altijd ergens wel een negatieve kant aan zit. Maar inenten is gewoon belangrijk om uitbraken zoals vroeger te voorkomen.
    Succes met je keuze!

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Inenten zou verplicht moeten worden, ik vind het echt onbegrijpelijk als ouders hun kind niet inenten. Bovendien worden al die risico's op het internet zo overdreven.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind die vraag echt vreselijk! Waarom zou je niet inenten??? Zijn de risico's van het niet inenten je het waard? Zou je jezelf niet voor je kop slaan als ze bv kinderpolio zou krijgen en ze de rest van haar/zijn leven invalide zou zijn?!
    Ik denk ook dat de Nederlandse overheid dit goed genoeg uitgezocht heeft en dat de voordelen van wel inenten vele malen hoger zijn dan van het niet inenten! Pffff, ik kan me hier altijd een beetje boos om maken... staat nog net niet gelijk aan verwaarlozing bij mij, maar het komt wel in de buurt!!

15. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    O echt? Ik ben erg actief binnen het niet vaccineren circuit en heb de laatste twee maanden al van drie gevallen gehoord (twee baby's een dreumes) die alle drie de dag na de vaccinaties zijn overleden. Bij twee zijn ze nog aan het onderzoeken wat het was (het waren allemaal kérngezonde baby's) bij eentje is het gewoon toegegeven, wiegendood als gevolg van vaccinaties. Gebeurd wel vaker zei de arts.
    Je hebt geen idee waar je het over hebt. Sorry hoor, normaal ben ik niet zo rigoureus met mijn reacties, maar inenten zou verplicht moeten worden... BAH!
    Mijn beide zoontjes zijn niet gevaccineerd en Ó wat ben ik blij dat ik die keuze vrijheid heb!

16. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    :$ Wat een heftige toon in dit topic!! Verwaarlozing? Ik ga geloof ik maar beter weer heel snel weg hier voordat ik uit mijn slof ga schieten. TS, als je vragen hebt kan je me PB'en.

17. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    TS, je moet niet zomaar klakkeloos aannemen wat er op die anti-vaccinatie sites staat geschreven. In NL heeft er nooit kwik in kindervaccinaties gezeten, in Amerika sinds 2000 ook niet meer.
    In de tetanus prik voor volwassen zit nog thimerosal (is 50% kwik) en ik geloof in sommige griepprikken nog, maar ook niet in NL. In de mex. griepprik zat het weer wel.
    Ik hou ook helemaal niet van die anti vaccinatie sites, net zo min als de pro vaccinatie sites. Na jaren onderzoek ben ik voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat ik vaccineren een van de meest schadelijke dingen voor de gezondheid vind. Mijn mening (goed, ik deel hem met vele, haha) en gelukkig ook mijn keuze.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vindt het afschuwelijk als kindjes niet worden ingeent, moet er niet aan denken!

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben zelf wel voor enten, en mijn beste vriendin is er tegen, en een andere vriendin heeft een aangepast schema gedaan. Wat ik belangrijk vind is dat je er goed over nadenkt en je goed de materie eigen maakt voordat je een keuze maakt. En als je hier niet toe in staat bent, gewoon misschien er van uit gaan dat mensen de er heel langv oor geleerd hebben het wle weten waar ze het over hebben.

Maar ik heb met Oleander hier geweldig interessante discussies over gehad, en zij heeft zich de materie echt eigen gemaakt, dus ondanks dat ik een andere keuze heb gemaakt voor mijn kinderen dan zij heeft gedaan ben ik het roerend met haar eens: geloof geen pro sites, geloof geen anti sites. Als je serieus twijfelt, verdiep je in de materie. Vraag info bij het CB, de HA, eventueel alternatieve artsen als je daar loopt. Check beweringen zoals bv kwik. Zorg ervoor dat je zelf zo goed mogelijk geinformeerd bent voor je een keuze maakt.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij vaccineren volgens het rvp. Beide kinderen.

Als er een waterpokkenvaccin in het rvp had gezeten, had de jongste die zeker ook gekregen, die is me er toch ziek van geweest, tot en met een ziekenhuisopname aan toe :(

Deel Deze Pagina