Wel of niet inenten?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Debbebbie, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier kun je enorm interessante discussies over voeren en enorme ruzie over krijgen. Ik ben het met bovenstaande reacties eens, informeer jezelf goed, het is lastig om eerlijke en onpartijdige informatie te vinden. Luister naar je hart, denk goed na en heb vrede met je keuze. Ik had vandaag met een vriendin nog een gesprek hierover, de vader van haar kind is 100 procent tegen vaccineren, zelf twijfelde ze maar was niet goed op de hoogte van de voors en tegens (geloofde o.a. ook in het kwik)maar is erg bang dat haar dochtertje ziek wordt. Ons zoontje heeft wel de eerste 3 DKTP-prikken gehad in goed overleg met de kinderarts die erg voor kritisch vaccineren is. We wilden met een te vroeg geboren kindje geen risico op kinkhoest lopen. Daarentegen heeft hij de BMR- en RS-prikken niet gehad (RS hoefde volgens de ka niet omdat de zomer er aan kwam en mijn zoontje weinig tot geen longproblemen had). Mocht ons zoontje voor zijn 10e nog geen bof gehad hebben, laten we hem alsnog inenten ivm mogelijke onvruchtbaarheid door besmetting na de kindertijd.

Het blijft een lastige discussie want in feite varen we door niet te vaccineren mee op de trend van het wel-vaccineren. De kans dat niet-gevaccineerde kinderen ziek worden is niet zo groot omdat het vaccinatiepercentage zo hoog ligt. (Is waarschijnlijk al wel ergens genoemd in dit topic). We weten niet wat er zou gebeuren als niemand zich laat vaccineren, voor hetzelfde geld dragen de verbeterde levensomstandigheden in grote mate bij aan het verdwijnen van ziektes, maar het zou heel goed kunnen dat de ziektes weer genadeloos de kop opsteken en de schade door niet te vaccineren veel groter is dan door wel te vaccineren. Ik pleit daarom voor veilige vaccinaties, onafhankelijke onderzoeken en eerlijke informatie. Het blijft een heikel onderwerp.

Succes met je keuze!

2. lies276

lies276 Niet meer actief

helemaal mee eens!
    wat niet wegneemt dat je best kritisch mag zijn en voor jouw kind goed bekijkt wanneer en waarvoor je wilt enten.
    klakkeloos laten enten hoeft natuurlijk ook niet.

3. Debbebbie

Debbebbie Lid

21 jan 2013
    15
    0
    0
    My Little Pony's uit jaren 80 verhandelen, opknapp
    Montfort
    Na het plaatsen van dit topic ben ik een paar dagen niet online kunnen komen. Ik sta verstelt van de vele reacties en ben me hierdoor bewust van de drukte op dit forum. Na enkele nogal ontactische reacties te hebben gelezen besloot ik om de overige reacties niet eens meer te lezen. Ik heb weinig behoefte om op elke negatieve reactie te reageren. Antwoorden zoals dom, associaal, waarom ik eigenlijk een topic open enz. enz. Heel weinig onderbouwend en constructief. Dit optellende met de priveberichten die ik heb gehad is het heel duidelijk dat veel leden niet eens echt durven te posten bang voor deze reacties. In elk geval heb ik het forum even kunnen proeven en besloten dat ik naar een kleiner forum ga.

Ik wens jullie allemaal veel plezier met de kids en wie weet tot spreeks op een ander forum.

Debbebbie.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij vaccineren ook niet! En daar ben ik heel blij om.
    Verder sluit ik me bij Oleander aan.

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Koorts en ook hoge koorts is een teken van gezondheid!juist geen koorts krijgen en wel ziek zijn is ongezond.koorts zorgt nl voor het doden van de bacteriën.dus dit zegt mij juist helemaal niets!

Verder kan iedereen kiezen in dit land.daar ben ik blij om.mijn zoontje is kerngezond en heeft weleens een griepje.maar ik laat in geen geval mijn kind inspuiten met gif tegen ziektes die nagenoeg niet meer bestaan of niet gevaarlijk zijn voor een kerngezond kind.

Ik heb me inmiddels zeer goed en lang laten voorlichten en ben erg blij dat ik mijn kind niet heb laten inenten.

En ook gevaccineerde kinderen kunnen kinkhoest en andere ziektes krijgen en overbrengen.inmmuniteit krijg je niet omdat 95% gevaccineerd is.je vaccineert toch om te beschermen?waar maakt een moeder ban gevaccineerde kinderen zich dan druk om???

Immuun raak je niet door in te enten.dat is een fabel...

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Hoe Heb jij als kind de mazelen gekregen?ik neem aan dat je gevaccineerd bent?ik ben 40 en heb gewoon het vaccin tegen de mazelen gehad!en de theorie is toch dat je het dan niet meer kan krijgen? (Is dus niet waar, je kan de ziekte net zo goed krijgen...)

7. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik vind het toch lastig mensen te begrijpen die hun kinderen niet laten vaccineren. Ik snap dat er overal risico's aan zitten, ook hieraan, natuurlijk. En het is verschrikkelijk dat er, ook al zijn het er weinig, heél soms nog kinderen ernstig ziek worden of overlijden aan de gevolgen van de aandoeningen.

Maar als je kijkt naar de aandoeningen, de gevolgen, en vaak de behandelingen die er niet zijn voor die aandoeningen, snap ik niet waarom je niet gaat inenten.. Mijn vader heeft polio gehad en heeft als gevolg kinderverlamming opgelopen. Om mijn kind dat risico te laten lopen vind ik te groot. Daarbij zou je, als je een dochter hebt en deze niet in laat enten voor de BMR, het risico lopen dat als zij die ziekte doormaakt als ze zelf zwanger is haar kind in gevaar brengt of zelfs misvormd wordt door de aandoening.

Een ziekte doormaken heeft vaak een ernstiger verloop dan een inenting, aangezien je dan dode of verzwakte cellen tot je krijgt. Deze herkent je immuunsysteem dan de volgende keer waardoor het beter kan reageren door het 'geheugen'. Hoe je het doormaakt, verschilt dan niet. Alleen de heftigheid ervan.
    Ik ben ook van plan om mijn dochter het HPV vaccin te geven (ook als zij dat wil natuurlijk, maargoed, ze is dan pas 12 dus in hoeverre ze het overziet kan je je afvragen).

Het klopt dat voor sommige dingen je niet levenslang bent ingeënt (zoals kinkhoest), maar kinkhoest kan wel erg gevaarlijk en levensbedreigend zijn voor een baby.
    Ik vind het ook wel een fijn idee dat mijn baby tegen Hep B is ingeënt :) ben het zelf ook (vanwege mn werk), heb ook patienten gezien die de chronische variant hadden, daar word je echt niet blij van.

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Als je bedenkt dat vaccineren geen levenslange immuniteit tot gevolg heeft en de ziekte doorlopen wel...dan is het een reden om te twijfelen aan het doel van vaccineren.voor mij zijn er veel redenen om niet te vaccineren.

Niet alleen wat in de vaccinaties zit zoals aluminium.maar ook de hoeveelheid tegenwoordig en de cocktails die gegeven worden.de manier waarop de ziektekiemen in het lichaam terechtkomen is totaal onnatuurlijk.nl via de huid en rechtstreeks in het bloed.zo komen de stoffen snel bij de hersenen.niet gezond lijkt me voor zo'n jong lichaampje...zo gaat een ziekteproces in werkelijkheid niet!

Komt nog bij dat veel ziektes wel degelijk heel goed behandeld kunnen worden met bv vitamine c en homeopathie.dit is ook door goed onderzoek bewezen!!!maar de resultaten zijn niet in het voordeel van farmaceutische bedrijven...

Dan nog.polio bestaat al niet meer in Nederland twintig jaar.en veel polio
    gevallen gaan ongemerkt voorbij aan de ziekte.er zijn echt maar heel weinig mensen die blijvende schade overhouden.vroeger waren de omstandigheden slechter dan nu...

Vaccinatieschade komt veel vaker voor dan wij weten.maar vaak wordt het gegooid op toeval...we weten ook niets van de lange termijn gevolgen zoals bv chronische ziektes allergie etc. En het kinkhoestvaccin werkt niet afdoende.er zijn echt evenveel gevallen van kinkhoest onder gevaccineerden als onder niet gevaccineerden.het men c vaccin is gebaseerd op een oude versie en heeft niets meer te maken met de verwekker van de ziekte!bovendien zou het alleen beschermen tegen een beperkte vorm van de ziekte...ik heb zelf de bof gehad vroeger.niets aan de hand.

Allerlei factoren samen en nog veel meer waarbij ik in mijn omgeving echt voorbeelden van ernstige en minder ernstige Vaccinatieschade heb gezien,toeval of niet,maakt dat ik kies voor niet vaccineren.

Ik respecteer de keuze van iedereen maar zoals door sommigen op dit forum wordt beweerd dat niet vaccineren grenst aan kindermishandeling...gaat mij te ver!ik zou het omgekeerde net zo goed kunnen beweren!

9. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    @Mukkie: waarom zou bij sommige aandoeningen de ziekte doormaken wel levenslange immuniteit geven en vaccineren niet? Heb je daar een linkje van?
    Waarom zou de manier van introduceren van via je huid niet natuurlijk zijn..? Bij je hersenen? Waar haal je dat nu vandaan zeg? Niet lullig bedoeld maar ik snap je redenatie even niet.

Behandeling van bepaalde ziekten met vitaminen? Lijkt me sterk.. Ik snap dat faramceutische bedrijven veel invloed hebben en die onderzoeken kunnen sturen maar homeopathie als oplossing? Nee, dat zie ik neit.

Polio bestaat niet meer? Nou zeg.. in 1995 was er nog een grote uitbraak in de bible belt, ga mij niet vertellen dat het niet meer bestaat en dat je geen risico meer loopt! Ik vind het nogal makkelijk te oordelen als je het niet in je directe omgeving hebt meegemaakt zoals ik, en luchtig te doen over de gevolgen hiervan. Het is niet dat mijn vader niet kan functioneren maar hij heeft wel een handicap!

Dat we weinig weten van de gevolgen is zo, maar dat is met veel dingen zo in de medische wetenschap, omdat veel dingen gewoon niet of niet goed getest kunnen worden. Maar dat zal altijd zo blijven, dat je dingen proefondervindelijk zult moeten ontdekken.

Ik denk nog altijd dat de baten zwaarder wegen bij vaccineren dan de lasten, ik snap dat iedereen een keuze heeft hierin, maar zolang er mensen blijven die hun kinderen niet vaccineren blijven er ziekten bestaan zoals polio, mazelen en tetanus. Dat miljardairs zoals Bill Gates wereldwijd vaccinaties tegen bijv. de mazelen betalen om mensen in 3e wereldlanden willen inenten en deze ziekte zogezegd willen 'uitroeien', zegt ook wat. Dat je kritisch moet blijven ben ik het mee eens, maar je kan ook te ver gaan in zaken.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb je gelezen wat er gebeurd is met die kinderen in 3e wereld landen na de geweldige vaccinaties van Bill Gates??

Ik blijf me verbazen dat mensen denken dat ziektes terug lopen door vaccinaties! De ziektes liepen namelijk terug voordat er gevaccineerd werd... Mede door betere leefomstandigheden, schoner drinkwater etc..

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Polio bestaat inderdaad niet meer in Nederland sinds 2002 ( andere werelddelen wel)

En tetanus is niet besmettelijk. De bof mazelen en rode hond kan een gezond kind prima doorstaan.

En vaccinaties geven inderdaad geen levenslange bescherming, waarom heerst de laatste kinkhoest enorm en was er weer een bof uitbraak onder studenten?? Rode hond komt vrijwel niet meer voor.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#52 Cygnet2, 17 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2013
    Realiseer je dat je het nut van vaccinaties alleen maar ter discussie kunt stellen omdat meer dan 90% van de Nederlandse kinderen nog wel geënt wordt en zo simpel is het.

Er wordt in Nederland geënt tegen ernstige aandoening (wat hier ook beweerd wordt, met mogelijk ernstige gevolgen). Net zoals dit gedaan wordt in de meeste Westerse landen. In die gebieden van deze landen waar niet geënt wordt, zijn de gevolgen direct en aantoonbaar aanwezig. Dit is tegenstelling tot de negatieve effecten van vaccinaties die niet direct en niet aantoonbaar bewezen kunnen worden.

Vaccineren is niet natuurlijk, doodgaan wel...

Rode hond is geen odelikke aandoening maar kan leiden tot onvruchtbaarheid.... ook Wanneer je gezond bent... dat lijkt me ook een goeie reden om iets te willen voorkomen. Mijn nicht was gezond en zij is overleden aan de mazelen.... hersenvliesontsteking. Maar tuurlijk.... dat was gewoon pech

En als je een beetje je huiswerk zou doen dan zou je weten dat vaccinaties niet voorkomen maar weerbaarder maken en dat die studenten die je zo leuk aanhaalt, waarschijnlijk allemaal geëent zijn en dankzij die enting geen negatieve gevolgen hebben ondervonden van hun ziekte. Bof, mazelen en rode hond zijn potentieel zeer gevaarlijke ziekten.... dat kan een flink deel van de wereld bevolking je vertellen en daar doet een goeie kraan niet erg veel aan.

Nederland is geen werelddeel....

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Precies dat...

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Lees ook op de pagina van het RIVM en dan zul je zien dat er vaak heel kleine kans op besmetting is van bv polio.maar ook van andere ziektes.en fatale afloop...zeer zeldzaam..zoals ik al zei, hersenvliesontsteking kan je nog steeds heel goed krijgen via andere virussen waartegen het vaccin niet zou beschermen als het al beschermt!

En ja, er zijn goede resultaten behaald met homeopathie.pech voor de farma industrie maar wel waar!

Tetanus kan je alleen oplopen bij diepe wonden die vuil zijn en niet schoon gemaakt worden en niet bloeden...

Zo Zijn Er nog erg veel voorbeelden van vaccins die niet werken en ach wij allemaal zijn niet meer beschermd, dus ik zou maar weer een prikje halen!

Ik heb nooit vaccins gekregen voor bof, men C, en ben prima gezond!mijn nichtje volledig gevaccineerd, had vreselijke kinkhoest..rara hoe kan dat??!verder ken ik genoeg persoonlijke verhalen van vaccinatieschade, kinderen met pufjes, chronische ziektes, bewezen na vaccinatie!ook een dochter van een kennis van me die meteen na hpv vaccin in het ziekenhuis terecht kwam!toegegeven door artsen door het vaccin...ze was er slecht aan toe...

Polio uitbraak?er zijn aanwijzingen dat het niet om polio ging...ach lees je bronnen en je zult meer lezen dan wat er bekend is...

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    En ja welke ziekte wordt direct ingespoten?en in cocktail?je komt met ziektes in aanraking door mond of lucht...dat gaat langzamer en je lichaam kan zich wapenen, filteren en antistoffen maken, dit in tegenstelling tot een ziekte die ingespoten wordt...en ja, niet leuk om te lezen maar d hulpstoffen, het gif dat samen met d ziektekiemen wordt ingespoten, gaat naar je hersenen toe...levensgevaarlijk!

16. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Oke. Ik krijg alsnog geen linkjes van je over literatuur die je gebruikt om je mening te onderbouwen. Verder alleen maar verhalen uit je omgeving en van jezelf, daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel aan. :) Ik geloof je, maar het is geen generalisatie die je dan kan maken voor de gehele wereldbevolking, dat inenten dan ineens maar slecht is. Elke keer maar herhalen dat het naar je hersenen gaat.. Als jij dat gelooft, prima hoor, maar ik baseer me liever op wetenschappelijkel literatuur en hoe het gaat in het grootste gedeelte van de gevallen. :) Ieder zijn keuze, ik wil alleen maar mijn persoonlijke verhaal ook vertellen en vragen waarom je zoiets gelooft..

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja gehoord, ik hoor ook zoveel;).

Dit zegt helemaal niks, als er echt zoveel kindjes waren overleden na een vaccinatie, dan hadden de kranten wel vol gestaan.;).

Ieder moet maar zelf weten wat hij/zij doet. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kind wat overkomt, omdat ik haar niet heb laten inenten. Maar dat is mijn gevoel;)

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn schoonmoeder zei dat voor ze gingen inenten tegen mazelen dat daar heel veel kindjes aan dood gingen, daarna niet meer of iig veel minder.

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe naïef....:(? Op FB is een groep, gaat over niet vaccineren. Zou zeggen meld je daar aan en lees de verhalen van de ouders die een kind zijn verloren. Of lees de verhalen van een moeder wat een ernstig gehandicapt kindje heeft gekregen naar een vaccinaties... En dat heeft niks met 'horen' te maken maar daar vertellen ouders zelf. Je wilt niet weten wat er in de doofpot word gestopt

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mazelen liep al terug voor ze begonnen met vaccineren

Deel Deze Pagina