Vluchttas

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wanneer zetten jullie de vluchttas klaar?

Bij mijn zoontje kreeg ik consequente hardebuiken met 35 weken en moest ik naar het ziekenhuis voor elke dag een ctg omdat het lang aanhield. Toen had ik nog niks klaar staan, wat eigenlijk toch best onhandig was.
    Daarom heb ik nu al een lijstje klaar met wat er in moet en wil ik er in deze dagen mee bezig gaan om alles te verzamelen.

Ben ik echt overdreven vroeg? Of valt het toch wel mee??;)

2. Hartendief

Hartendief Niet meer actief

Ach, wat is te vroeg?
    Het kan er maar beter staan toch? Hoef je je daar niet meer druk om te maken :)

Zal er alleen geen verse boterhammen oid in doen.. Dat is over 6 weken niet meer zo lekker :D

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vroeg? Ja, als je geen complicaties hebt maar die zijn er mogelijk wel dus nee...

Ik ga 'm ook klaar zetten.. placenta previa... je weet maar nooit. Bij de andere twee pas met 37 weken en dat vond ik al aardig op tijd... hahaha

4. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ik heb hem ook al sinds week 35 klaar staan. Geen complicaties o.i.d. Ik had toen behoefte om het tasje in te pakken en heb het dus ook maar gedaan hihi

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nee hoor ik vindt het niet vroeg.. Ik heb er 2 weken over gedaan omdat ik van alles vergat. En vond het ook geen leuk klusje hahah

6. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Rond de 25 weken had ik hem al klaar staan, maar moest nog wel wat aanvullen.. ik had bijv nooit aan mijn man gedacht, dus dat heb ik er pas later bij gedaan.. zo rond week 38 had ik hem wel helemaal klaar.. Het gaf me enorm veel rust in mijn hoofd dat ik hem klaar had staan en daar niet meer druk om hoefde te maken! Liever te vroeg dan te laat ;)

7. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    die van mij stond met 30 weken klaar, met 35,5 bevallen. Vriend heeft toen nog wel wat spullen van huis gehaald want had nog niet alles er in zitten en moest nog een paar dagen blijven.
    Ik dacht dat ik hem niet nodig zou hebben want wilde perse thuis bevallen maar daar dacht mn zoontje anders over.

Ik had een lekkere warme pyama en sokken gekocht en uiteindelijk lag ik in een topje omdat ik het zo warm had.

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb de mijne gepakt toen ik 40+4 dagen zwanger was en van de gynaecoloog alleen nog even naar huis mocht om mijn vluchttas te halen....tsjaaa ik moest 'm ook nog even inpakken maar dat heb ik er maar niet bij verteld:D
    Ik was overigens binnen 10 minuten klaar met pakken, was spulletjes voor mij en de kleine en klaar. De maxi cosi stond al een paar weken in de auto, we waren veel te bang dat we uitgerekend dat ding zouden vergeten:D

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik had niks klaar staan toen met 34 weken mij vliezen braken en ik 9 uur later mama was... Ook dat is goed gekomen;)

Nu ga ik volgende week ofzo eens nadenken wat ik erin wil doen. Ik wil de tas wel voor 34 weken klaar hebben!

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bedankt voor de reacties. Ik ga toch maar rustig een begin maken. En verse boterhammen is niet zo handig inderdaad, maar pakjes drinken en duivensuiker bijvoorbeeld kan wel.
    Ik was een beetje bang dat als ik straks alles al af heb en weer een week over tijd zal, het wachten nog zo lang duurt gezien je dan toch al"klaar“ zit.

De tas zit toch niet in een dag vol in mijn geval en haast heeft het nog niet dat is ook wel lekker.

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden de tas rond week 35 klaarstaan denk ik. Gewoon op tijd, hoef je er ook niet over na te denken.
    En als de kleine eerder zou komen zouden we toch zoveel langer in het ziekenhuis moeten blijven dat er tijd genoeg was om pakjes en onderbroeken te gaan halen.
    Buren hadden geen tas klaarstaan en moesten halverwege de thuisbevalling ineens naar het ziekenhuis ivm meconium. Ook niet relaxed...

12. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik pak hem vandaag en zal wss ontdekken dat ik nog vanalles moet gaan halen hihi!

13. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie allemaal precies in de tas doen.. Wat nemen jullie allemaal mee?

14. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, ik zie nu dat er een ander topic geopend is hierover...! :0)

15. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik ga bevallen en ik neem mee.... een jogging hihi.....

16. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben gisteravond begonnen hem klaar te zetten, gewoon zodat ik daar even niet meer over hoef na te denken. Ik wil de laatste vier weken gewoon vooral lekker nergens meer over hoeven na te denken en alleen dingen doen waar ik zin en fut voor heb ;)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kan 'm nog niet eens klaarzetten.. ik draag de dingen die ik mee wil nemen gewoon... ik kan de komende 4 weken niet zonder mijn baggy trousers die ik ook na de ks aan wil... Maar goed, ben wel begonnen met dingen bij elkaar te zoeken en een lijstje te maken.. je weet maar nooit.

18. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Het is fijn als je een tas klaar hebt, had hem met 36 weken in de auto, 4 dagen later lag ik in t ziekenhuis.
    Was oh zo blij met mn papieren met een uitdraai van openingstijden van t gemeentehuis voor aangifte, hoe het geregeld moest worden met de geboortekaartjes, wie ik moest bellen.

19. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    hier met 36 weken de koffer klaar gezet en die staat op de kinderkamer met daar boven op een lijstje wat er in zit en wat er nog in moet...

manlief weet waar hij de spullen kan vinden die er nog in moeten dus dat is makkelijk...

we gaan voor de thuis bevalling, maar je weet idd maar nooit....heb er overigens ook lekker een jogging broek in zitten voor na de bevalling, schoon shirt, trui, sokken ondergoed, setje kleding voor de kleine, reisdekentje voor in de maxi cosi, shirt voor manlief en verzorgingsspullen voor mijzelf en manlief, van die mini's bij de kruidvat gehaald...

voor de zekerheid ook maar 2 spuugdoekjes en 2 hydrofiele luiers in de koffer gedaan...je weet nooit waar ze goed voor zijn onderweg in de auto of zo of in ziekenhuis...

qua eten heb ik 2 pakjes evergreens in de koffer gedaan. eventueel meer kan manlief nog wel halen ;)

20. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Wij hadden bij de bevalling van mijn zoontje Sultana in de tas, maar dat was toch echt wel het laatste waar ik zin in had tijdens en na de bevalling. Ik had liever wat anders mee genomen, maar zelf nu kan ik nog steeds niet bedenken wat. Misschien een mars:D

Er is inderdaad al een topic met wat er in de vluchttas gaat. Maar hier toch maar even mijn lijstje. Vind het ook wel leuk om het hier even te delen.

2 pyama's (zo 2-delige)
    1 positiebroek
    1 zwart topje
    3 voedingsbh's (bij mijn zoontje lekte ik steeds door)
    2 onderbroeken (voor als ik plots iets langer moet blijven als 1 nachtje ofzo)
    2 paar sokken
    2 gewone shirtjes
    T-shirt voor vriend
    Broek voor vriend
    Schone sokken + boxer voor vriend
    Zoogcompressen
    Pantoffels
    Erkenningspapieren
    Trouwboekje
    Fototoestel
    Telefoonoplader
    Haarlak
    Gel voor vriend
    Borstel
    Tandenborstel + tandpasta (mij en vriend)
    Douchegel 2-in-1 fles
    Medicijnen en rennies
    AA-drink
    Druivensuiker
    Telefoonnummer kraamzorg
    Maxicosi
    2 rompers maat 50 en 56
    2 kleding setjes maat 50 en 56
    2 mutsjes
    spuugdoekjes
    omslagdoek
    luiertjes (hebben ze in het ziekenhuis ook wel)

Dit is mijn lijstje tot nu toe.. Ben benieuwd of het wel gaat passen in de tas. Maar toen ik beviel van mijn zoontje moest ik 24 uur blijven en mijn vriend moest erg veel nog ophalen.

Deel Deze Pagina