Pireneum massage ter voorbereiding op bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Manoes, Nov 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manoes

Manoes Actief lid

Jul 16, 2015
    339
    0
    16
    Hallo,
    Ik ben benieuwd of het zinvol is om ter voorbereiding op de bevalling om inscheuren te voorkomen, een pireneum massage te doen. Iemand ervaring mee? Met welke soort olie kun je dit het beste doen, hoeveel weken van te voren begin je ermee, en heeft het zin gehad? Ben benieuwd naar ervaringen. ..

2. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Ik heb er nog geen ervaring mee (qua bevalling althans), maar ik merk al wel dat mijn pireneum een stuk soepeler is dan voordat we de massage deden. Dus ik geloof zeker dat het wel voordelen heeft voor bij de bevalling.

Ik ben met week 34 begonnen (staat ook op de bijsluiter) en wij (mijn partner doet de massage) doen het ongeveer om de dag. Ik heb de perineum massageolie van Weleda. Maar je kunt elke willekeurige natuurlijke olie hiervoor gebruiken.

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik heb van n vriendin van die olie van Weleda gehad. Zij was t vergeten te gebruiken.
    Ik gebruik t bijna dagelijks sinds week 34 (staat op de verpakking), baadt t niet dan schaadt t niet denk ik dan maar :)

4. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Wie kan me vertellen hoe dit werkt? Kan het ook met wonderolie van de kruidvat?

Share This Page