wel of niet invriezen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kuiken1985, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb een vraag ik moet namelijk vrijdag voor het eerst weer gaan werken.
    Nou heb ik vanmorgen gekolft dit doe ik vaak s morgens bij stuwing hij slaapt namelijk steeds langer.
    Kan ik dit in de koelkast bewaren tot vrijdag of beter toch in de vriezer?
    En mijn zoontje slaapt nu van 19 u a 20 u tot de volgende ochtend 7 uur. Dan kom ik bijhem en ligt hij heftig te duimen.
    Ik durf hem niet langer te laten liggen.
    Hij weegt 7 kilo en is bijna 3 maanden.
    Ik heb het idee dat hij zich met zijn duim zoet houd en toch al behoorlijk honger heeft want als ik hem verschoond heb valt hij daarna echt aan.
    Hij komt overdag ook niet zo vaak meer ik bied hem steeds vaker twee borsten aan behalve s morgens dan is hij zo gestuwd en zit hij vol na een borst.
    Hij krijgt nu denk ik meestal vijf voedingen.
    Is dit niet te weinig?
    hebben jullie nog tips mbt tot kolven op het werk?
    Op welke tijden kolf je dan?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik houd de regels aan van Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk Dus verse melk bewaar ik max 5 dagen in de koelkast, moet ik langer overbruggen dan gaat het meteen de vriezer in.

Wat betreft kolven. Ik heb een werkdag van 8 uur dus zou 2 uur mogen kolven.
    Voor het werken voed ik nog een keer zodat ze helemaal leeg zijn. Dan om 10.30/13.00/15.30 en afhankelijk van de hoeveelheid kolf ik thuis nog een keer nadat ik L gevoed heb. Op deze manier heb ik voldoende voor de volgende dag.
    Ik kolf iedere keer beide kanten trouwens.

Wel heb ik altijd 1-2 voedingen van 150ml in de vriezer van kdv liggen. Dit voor het geval ze een keer te weinig heeft, of iets omvalt of wat dan ook.

Wat betreft voedingen van je zoontje, als hij voldoende groeit en voldoende poep en plasluiers heeft, alert is dan lijkt het me dat hij wel voldoende krijgt hoor. En als ie zich zoet houdt met zn duim is zn honger vast nog niet zo erg, want dan laten ze het wel merken ;)

3. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn werkdag is ook 8 uur, ik dacht om s morgens een borst geven andere kolven en dan op het werk twee keer kolven en dan voeden als ik hem ophaal. Maar mischien is drie keer kolven op het werk beter hij slaapt wel door anders bij twee keer kolven loopt de voeding mischien terug?
    Hoeveel voedingen geeft je mee? Ik wilde al wel een voeding in ijsblokjes zodat ze snel ontdooien meegeven als extra en er zit een voeding al reserve in de vriezer.
    Ik zit te twijfelen om het in te vriezen het is max 5 dagen het is vrijdag dag 5 en moet het ook nog vervoeren(wel in koeltasje met elementen) vraag me af of het dan nog goed is om te geven.

Deel Deze Pagina