Hoi allemaal, Ik heb wat vragen * Wat is dpo & wat is nod? * Welke ovulatie testen gebruiken jullie en welke kan ik het beste inslaan ? * Zijn de ovulatie en zwangerschapstesten van de action oké? * En hoe zit het met dat temperaturen, neem je de temperatuur op via je de mond of ? * En hoe laat en hoe vaak per dag ? * En hoe vaak en hoe laat per dag moet je die ovulatie testen eigenlijk doen ? Hahaha o jeetje sorry voor de hoeveelheid vragen
*DPO =days past ovulation (dagen na ovulatie) *NOD = Niet Ongesteldheids Dag (de dag dat je dus ongesteld moet worden maar natuurlijk niet wil) *De ovulatie testen van zwanger&kids schijnen heel goed te zijn *Ik heb met die van de action geen ervaring (zowel zwangerschapstesten niet als de ovulatie testen niet) dus daar kan ik geen antwoord op geven.. *Temperaturen doe je voor t opstaan, rectaal, (via de billen) ook op vrije dagen, elke dag de zelfde tijd na minimaal 5 uur slaap te hebben gehad. *Ovulatietesten meestal 1x per dag in het begin (vanaf cyclusdag 10 bij een cyclus van 28 dagen) met de 2de urine van de dag... tussen 10 en 12 schijnt de beste tijd te zijn. Hoe dichter je bij je piek komt, kun je ook savonds rond 21 uur of rond 18 uur gaan tempen (dan dus 2 of 3 x per dag)
Dpo staat voor Days past ovulation (hoeveel dagen na je eisprong) en nod voor niet ongesteld dag (de dag waarop je normaal ongesteld zou worden). Ik heb alleen ervaring met de testen van Action, die werkten voor mij prima, maar er zijn veel meer mogelijkheden. Ik vond ze vooral goed en lekker goedkoop. Ook de zwangerschapstesten van Action werkten bij mij prima. Ik heb er veel versleten en nooit een negatieve streep gehad. Ik gebruikte de normale, niet de early. Ik testte als ik uit mijn werk kwam, 1x per dag en soms als hij veel duidelijker werd 2x per dag. Ze zeggen dat je het beste voor je uit bed komt rectaal of vaginaal kan temperaturen voor een betrouwbare temperatuur. Ik deed het echter wel altijd via mijn mond. Ik zat normaal rond 36.2 en na mijn eisprong rond 36.9, dus zag duidelijk verschil. Hopelijk heb je er iets aan. Veel succes en hopelijk ben je snel in verwachting!
even over het tempen: elke ochtend dus na dezelfde hoeveelheid uren slaap. Dus een ritme is wel belangrijk. Bijvoorbeeld elke dag om 23 uur slapen en om 7 uur, vlak na het wakker worden tempen. Niet eerst opstaan en gaan plassen ofzo. Rectaal is het beste. De eerste helft van de cylcus (tot aan de ovulatie) heb je een basale temp. Stel die is 36.50. Daar mag iets van verschil inzitten maar niet veel. Kan best dat die vandaag 36.50 is, morgen 36.40, overmorgen 36.55 etc. Na de ovulatie (volgens mij ongeveer 24 uur later) zie je een stijging in de temp. Bij een goede eisprong zie je een stijging van zeker 0.2 maar liever nog 0.3. In het voorbeeld betekent dit dat de temp na de ovulatie 36.80 is. Wanneer je een stijging in de temperatuur ziet is de ovulatie dus al geweest. Je bent dan al te laat met seks hebben. Een eitje is ma 12 uur te bevruchten maar in de regel zie je dat na 6 uur het al heel moeilijk is. de combinatie van tempen en ovulatietesten werkt goed. Als voorbeeld: Je hebt op dag 12 een positieve ovulatietest. De eisprong is dan 24 tot 48 uur later. Zeg dus op dag 13 of 14. Vanaf dag 14 of 15 zie je dan een stijging in de temperatuur. Vaak zie je na de stijging na een paar dagen eventjes een dip in de temp. Dat komt door het progesteron. Dit is heel normaal. Je zult zien dat de temp de volgende dag dan alweer wat hoger is. Je hebt ook nog een lf. Dat is de luteale fase. Dat is de fase na de ovulatie. Dus de dpo's vallen in de lf. (ja ja, in dit wereldje zijn er veel, veel , veel afkortingen). Een gemiddelde lf (dus days past ovulation) is 14. Maar dat kan iedere cyclus wat schommelen en dat is ook voor iedere vrouw anders. De een heeft een lf (aantal dagen na ovulatie) van 10 dagen, de ander van 12 of 14. 10 of meer is echter wel wenselijk. Een bevrucht eitje nestelt zich in tussen dag 6 en dag 10. Dus als je eerder ongesteld wordt dan dat kan het zijn dat het eitje onvoldoende kans heeft gekregen om in te nestelen. Maar met een lf van 9 kun je best zwanger worden hoor! over de ovulatietesten van de action: ik lees hier wel vaker dat deze niet helemaal 'knallen'. Dus dat de teststreep donkerder wordt als de controlestreep. Bij sommige werken deze wel heel goed. Zoals al eerder genoemd zouden de ovulatietesten van zwanger en kids echter heel goed werken. Ik lees echter veel klachten over de zwangerschapstesten van zwanger en kids. De zwangerschapstesten van action zijn op zich prima maar het duurt lang voordat ze helemaal opdrogen en dan drogen ze vaak op in een hele dunne streep. De gewone testen van de action zijn echter wel beter dan de gevoelige. Hier op het forum lees ik er niet veel over maar zelf hoor ik goede dingen over de zwangerschapstesten van sensi test. De predictor zou het gevoeligst en het meest betrouwbaar zijn, maar die zijn dan ook behoorlijk aan de prijs. Persoonlijk vind ik sensitest een goed alternatief.
* Wat is dpo & wat is nod? DPO = days past ovulation. Het aantal dagen na menstruatie NOD = niet ongesteld dag * Welke ovulatie testen gebruiken jullie en welke kan ik het beste inslaan ? Zwanger en kids hoor ik vaak * Zijn de ovulatie en zwangerschapstesten van de action oké? Ik heb die vaak gebruikt en volgens mij zijn ze prima. * En hoe zit het met dat temperaturen, neem je de temperatuur op via je de mond of ? Je neemt je temperatuur rectaal op * En hoe laat en hoe vaak per dag ? Gelijk zodra je wakker wordt. Liefst een beetje dezelfde tijd. Voor het opstaan om te plassen en andere dingen. 1x per dag dus. * En hoe vaak en hoe laat per dag moet je die ovulatie testen eigenlijk doen ? Niet met ochtendurine, ergens tussen 11.00 en 15.00 deed ik het vaak. Mocht ik het idee hebben dat ik tegen een piek aan zat deed ik het rond 21.00 uur bijvoorbeeld nog eens. Hahaha o jeetje sorry voor de hoeveelheid vragen Heel logisch hopelijk heb je voldoende antwoorden nu.
Nou, volgens mij heb je op verschillende vragen antwoord gekregen . Mijn ervaring is dat rectaal meten niet per se nodig is. Ik vond dat echt geen optie en heb het altijd vaginaal gedaan. Dit werkte perfect! Inderdaad wel na voldoende uren slaap en echt voor het opstaan!
Same here, ik had daar echt de hele dag een naar gevoel van hahaha. Dus ook vaginaal gedaan & heb mijn ei 2x goed kunnen vinden ermee (was niet meer nodig daarna )
@Kimmetjuh90 @Jiseb @frummelke86 @Riverdale87 bedankt voor de uitgebreide uitleg hier kan ik zeker wat mee! @Evi88 jaa ben super blij met alle info rectaal lijkt mij ook niet zo prettig @Rosje83 het kan dus wel gewoon vaginaal dat is wel fijn Doen of deden jullie verder nog iets speciaals ?
Ik zit in een andere fase maar ze zeggen vooral dat je na de ovulatie geen koude in je lichaam moet hebben. Warme voeten houden, niet te koud drinken.
Mijn advies voor een groentje is om vooral gewoon lekker te genieten... ik zou echt nog niet gaan temperaturen etc. Gewoon regelmatig seks hebben (er vanuitgaande dat daar geen medische of anderszins belemmeringen voor zijn) en lol hebben in het zwanger worden! Zonde om het zo snel allemaal zo plastisch te maken. Hopelijk zijn jullie snel zwanger en heb je al die hulpmiddelen niet nodig. Als het onverhoopt toch langer duurt is het in mijn ogen vroeg genoeg daarvoor. En nee dit is niet iemand die makkelijk praten heeft omdat het in ronde 1 raak was. Helaas hier uiteindelijk ook van alles geprobeerd. Verlangde terug naar die eerste tijd toen ik nog onbevangen was .
Thanks voor de lieve woorden Ik was gewoon erg nieuwsgierig hihi zijn nog niet lang bezig maar was reuze benieuwd hoe we de kansen zelf ietsje kunnen vergroten De ovulatietestjes ga ik mee beginnen als t deze maand niet raak was Het temperaturen e.d. ga ik geduld mee hebben voor als we langer bezig zijn, wat jij al zei we willen het graag leuk houden en met zo min mogelijk druk Mag ik vragen waarom het zo lang duurde bij jullie ? Als t te persoonlijk is gewoon me vraag negeren hoor Hier is t even best wel spannend, al voor de tweede dag licht roze/rood bij het afvegen maar geen menstruatie.. Zit vandaag dan op 6dpo, misschien een innestelingsbloeding ?
- LH piek = stijging van het luteïniserend hormoon. Dit gebeurd als je eisprong eraan zit te komen. (Dit zie je in stijging van je temperatuur en je krijgt een positieve ovulatietest) * Welke ovulatie testen gebruiken jullie en welke kan ik het beste inslaan ? Ik gebruik die van zwanger en kids. Ik heb altijd goede resultaten gehad. Je kan die ook van sensitest bestellen. Die zijn duurder maar even goed. * Zijn de ovulatie en zwangerschapstesten van de action oké? Op deze site zijn de meningen verdeeld. Omdat de test weleens een positieve negatieve test kan geven. (Streepje maar niet zwanger). Ik gebruik altijd de Kruidvat 2 voor 5 euro (2v5). De predictor en cb is erg goed, maar prijzig. (Vind ik dan) * En hoe vaak en hoe laat per dag moet je die ovulatie testen eigenlijk doen ? Ik test in het begin 1x per dag. Als mijn cervixslijm aanwezig is, dan test ik 2x per dag. Dit doen ik rond 12.00u en rond 21.00u. Veel plezier en ik hoop dat het gauw raak is.
Precies dit! Ik wilde hetzelfde typen! Lekker genieten van elkaar. Het moet vooral leuk en relaxt blijven.
Vaginaal is ook betrouwbaar net als rectaal (alhoewel rectaal net ietjes betrouwbaarder is). Verder is het heel belangrijk evenveel slaapuren te hebben. Er snachts niet uit te gaan en elke ochtend op dezelfde tijd tempen, direct na het wakker worden. Dus ook je wekker zetten op vrije dagen enzo.
Ja hoor dat mag. Vooral pech denk ik. In ronde 8 zwanger. Was helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarna pas in ronde 10 (na BBZ, ronde 18 totaal) weer zwanger. Dat is nu gelukkig een heel lief vrolijk meisje .
Action testen zijn goed! Heb ze alle zwangerschappen gebruikt. Clear bleu zou ik niet aanvevelen want deze heeft veel meer hcg nodig. En met kruidvat 2v5 heb ik net als bij action ook wel eens voorgedrukte streepjes gehad. Vage lijntjes... Als je test op de dag vóór je menstruatie moet komen dan geven ze altijd een goede streep bij zwanger. Ik teste altijd dubbel en een paar dagen later weer om het zeker te weten. En action testen zijn daar heel geschikt voor en goedkoop.
Jeetje wat heftig zeg zo'n bbz, en wat hebben jullie een lange weg afgelegd Gefeliciteerd met jullie lieve meisje