wel of niet kdv?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik heb geen WW uitkering, maar een Wahjong en kan eigenlijk niet werken door problemen, dan heb je ook geen sollicitatieplicht.

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Zielig is het zeker niet!
    Mijn dochter is vanaf 3 mnd ook naar het kdv gegaan, 3 dagen per week. Nu is ze 15 mnd en ze vindt het heel leuk! Soms wil ze niet eens naar huis :D
    De kosten mbv kinderopvangtoeslag vind ik enorm meevallen.

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ga je dan vrijwilligerswerk doen? want bij betaald werk stopt je uitkering toch? moet je dan niet eerst goedgekeurd worden?

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Met een wajong uitkering kun je tegemoetkoming voor de kinderopvangkosten aanvragen bij het UWV. Dan krijg je iets van 20% van de totale opvangkosten. Verder kun je gewoon kinderopvangtoeslag aanvragen bij de Belastingdienst.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    We hebben er wel voor gekozen om Milan vanaf Januari 1 dag in de week naar de kinderopvang te brengen.
    Ik wissel van baan en begin in jan op mijn nieuwe plek.
    Ik kan ook voor opa's en oma's kiezen maar doen dat bewust niet.

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Het is zeker niet zielig voor je kindje. Het komt net in contact met andere kindjes en kan (als hij/zij wat groter is) lekker samen met ze spelen. Daar leren ze ook heel veel vind ik.
    Ik breng beide kids naar het kdv en mijn zoon is er helemaal weg van. 's morgens begint hij me al gek te maken om erheen te gaan. Er zijn ook tijden geweest dat hij niet eens mee naar huis wilde hihi.
    Dus ik zeg: doen! ;) succes met het maken van je keuze :)

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Je geeft aan dat je graag wat meer wil verdienen dus dan zou een leuke baan welkom zijn neem ik aan?? Het voelt heel raar om je kindje naar het KDV te doen maar slechter worden ze er niet van hoor. Ik denk zelfs dat het heel goed is voor een kindje. Maar....uiteindelijk gaat het om wat jij wil.
    Kosten van het kinderdagverblijf zijn afhankelijk van je inkomen. Onze dochter gaat 1 dag per week, wij werken met z'n tweeen parttime en na belastingteruggave betalen wij 50,- in de maand. Het valt dus allemaal best mee.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Misschien spreekt een gastouder je dan meer aan als een kdv je niets lijkt?
    Mijn dochtertje is met 7 maanden naar het kdv gegaan, 1 tot 2 dagen per week, dat wisselde een beetje per periode. Ruim een jaar is ze daar naartoe gegaan. Eerder vond ik haar gewoon nog te klein, maar dat is persoonlijk, ik heb daar gewoon geen goed gevoel bij.
    Sinds kort heb ik een nieuwe baan en dat kan ik gewoon 's avonds thuis doen, dus ik heb geen opvang meer nodig. Nu gaat ze naar de psz, maar vooral omdat ik het goed vind dat ze met andere kinderen in een andere omgeving bezig is.
    Waar ik ook tegen aan liep met solliciteren, is dat je echt niet van de een op de andere dag opvang hebt bij een kdv. Je moet daar vaak al maanden van tevoren staan ingeschreven, afhankelijk van de plaats waar je woont, om een plekje te hebben. En je moet je voor bepaalde dagen inschrijven. Sommige kdv hebben wel flexibele opvang, maar dat hadden ze dus niet bij mij in de woonplaats.

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik vond het kdv nooit zon goed idee, maar er moet toch geld verdiend worden... Mijn dochtertje zit twee dagen per week op het kdv, en ze vind het heerlijk! Ik haal haar altijd op met een grote lach op haar gezicht en ze is nu al heel sociaal met andere kindjes, dat vind ik toch echt een pluspunt. Mijn mening over kdv is dus flink veranderd. Anders zou het zijn als ze het niet naar haar zin had hoor, dan lijkt het me vreselijk. Maar dat weet je dus nooit van te voren.
    Wat je betaald voor opvang ligt echt aan het inkomen wat je hebt. Op toeslagen.nl kan je alles precies uitrekenen.
    Succes!

Deel Deze Pagina