zijligging bij reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamakarlien, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Even een vraagje. Vandaag bij de kinderarts bleek dat mijn kleine meid toch last heeft van reflux. We zijn gestart met medicijnen naast alles wat we al deden (bedje omhoog, lang omhoog na voeding, goed laten boeren, A.R., nutriton etc.).
    Nu noemde de kinderarts vandaag ook zijligging als optie. Omdat er nogal veel op me af kwam ben ik er niet op doorgegaan, maar het blijft me wel bezighouden.
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje eng om haar op haar zij te leggen, maar als het helpt wil ik het natuurlijk wel proberen!! Zou dit zomaar kunnen of zou ik het met zo'n speciale zij-ligondersteuner moeten doen??

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!!

MamaKarlien

P.S. Is er trouwens een speciaal topic over reflux??

2. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi,

Ik heb onze kindjes beide alleen op hun zij laten slapen,
    beide hadden ze reflux en de jongste vrij erg.
    Juist op de zij, want zodra ze spugen kunnen ze het makkelijker dr uitgooien dan dat ze op de rug liggen.

Groetjes dieneke

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

je hebt een speciaall soort ding voor zijliggen. Er zal heus wel straks iemand komen met de naam maar ik ben hem even kwijt.

4. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Heb net intake met de kraamzorg gehad en de maatstaaf is daar sowieso weer zijligging eerste tijd, idd vanwege spugen. Nu ben ik daar sowieso wel heel erg voorstander van, ook met oog op voorkeurshouding ed, maar viel me op dat ze dus weer teruggekomen zijn van de rugligging vanaf begin!!

5. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Wij hebben haar altijd op haar linker zij moeten leggen vraag me niet waarom maar het hielp. Heeft te maken met het maagje enzo.

Gelukkig is ze van de Reflux af dus ze slaapt nu weer op haar rug.

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mn dochter had ook reflux en ivm voorkeurshouding op advies van fysio op de zij gelegd...met een stabiliteitskussen. Te koop (verkoopadressen) via redcastle.nl
    Ze vond het ook erg fijn om ertussen te liggen en het is goed voor het hoofdje.

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Dat klopt dat de kraamzorg daar voor is maar wat ik weet: alleen de eerste 2 weken...daarna wordt geadviseerd: rugligging.
    Fysiotherapeuten zijn wel voor zijligging.

8. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    ik heb toen hij ging draaien een combisleep gebruikt.
    werkte goed maar hij is er nu te groot voor.
    maar met de reflux gaat het beter nu ook.
    succes

Deel Deze Pagina