Ik zit ermee in mn maag wie ik bij mn bevalling zou willen. Bij mn andere kinderen wilde ik mn vriend toen erbij, vader van de kids. Maar nu zijn we uit elkaar. En hebben we veel discussies enz. Er zit veel spanning op dit moment tussen ons. Zo twijfelt hij bijvoorbeeld of het van hem is. Daar is geen twijfel over mogelijk maar het zit in zijn hoofd. Hij wil pas na de bevalling de vaderschapstest doen. Tijdens kan wel zonder gevaren maar is heel duur. Hij wil wel bij de bevalling zijn. Hij zegt, mocht het van hem zijn wil hij er wel bij zijn geweest. (bij de oudste was hij niet bij de bevalling omdat het een spoedkeizersnede was onder narcose) En hij wil mij steunen. Maar door alle gedoe weet ik niet of ik hem erbij wil. Het liefste wil ik mn moeder erbij. Maar zij woont in Frankrijk, 6 uur rijden. Mn vader ook, die woont zelfs in hetzelfde dorp. Familie woont ook verder weg en heb ik amper contact mee. Vrienden heb ik niet echt meer. Ben er afgelopen jaren een aantal kwijt geraakt. En degene die ik nog heb zou ik er niet bij willen hebben. De kids kunnen sowieso naar mn ex schoonouders of naar mn oppas. Ik zat aan een doula te denken. Maar dat kost veel geld. Als de bevalling begint bel ik meteen mn moeder en komt ze naar me toe. Maar ja ik ben bang dat ze dan te laat is. Als ik ingeleid word dan is het makkelijker 'plannen'. Hebben jullie tips of ideeën? Lastig om het hier zo te verwoorden. Maar weet even niet hoe anders. Dank jullie wel vast voor het lezen.
Ik zou alleen een man naast mijn bed willen die de vader is. Dan bedoel ik niet alleen biologisch, maar vooral mentaal en emotioneel. Ik zou zeggen dat hij alleen erbij mag zijn als hij ervan overtuigd is dat hij de vader is. Als hij daarvoor een test nodig heeft betaalt hij hem zelf maar. Kan je moeder niet eerder komen?
Hij is dus nu niet overtuigd dat hij de vader is. Hij betaald de vaderschapstest. Maar dus pas na de bevalling omdat dat goedkoper is. Hij doet op dit moment verder ook niks qua zwangerschap. Mn moeder werkt gewoon fulltime. En een bevalling is meestal onverwachts. En voor ze er dan is.
Wat triest zeg dat hij er zo over denkt. is dit je eerste vaginale bevalling? Kan je moeder niet nu al komen of gaat dat niet? Sterkte en ik wens je een mooie bevalling
Als je je nu niet prettig voelt bij je ex partner dan zal dat tijdens de bevalling ook niet zo zijn, tenzij jullie relatie zich nog anders ontwikkeld in de komende tijd. Met welke termijnen ben je bij je andere kindjes bevallen? Allemaal rond dezelfde termijn? De enige oplossing die ik anders zie is toch vragen of je moeder rond dat termijn 2-3 weken vrij kan krijgen en bij jou kan zijn. Dan ook de situatie met de vk bespreken voor evt toch inleiden? Indien de kleine dan toch eerder komt kan je altijd nog besluiten of je het prettiger vind dat je ex partner erbij is of dat je het liever alleen met vk en kraamhulp doet. Hoe is verder de band met je ex-schoonmoeder of evt ex-schoonzusje? Geen mensen die je genoeg vertrouwd en die je erbij zou willen hebben?
Kan je moeder rond je uitgerekende datum geen verlof nemen? Mijn vader zou ik er niet bij willen. Je ex zie ik ook niet zitten. Of eventueel je ex en je moeder? Echt geen vriendin die je kan steunen?
Dan zou ik hem er niet bij hoeven. Helemaal betrokken of helemaal niet. Jammer dat je moeder er dan waarschijnlijk niet bij kan zijn. Zou je niet met je verloskundige kunnen bespreken dat je graag wil dat ze de hele bevalling aanwezig is? Of misschien iemand uit de buurt of van dit forum die er voor je wil zijn? Ik weet niet waar je woont? Ik vind het heel verdrietig voor je dat je er niet van op aan kan dat er iemand bij de bevalling is bij wie je je op je gemak voelt.
Mijn moeder heeft een eigen praktijk, dus niet werken is geen inkomsten. Ze neemt rond de uitgerekende datum vrij, maar je weet nooit wanneer ik ga bevallen. Mn oudste 36 weken met keizersnede. Mn dochter 40 weken vaginaal, mn jongste ingeleid met 38 weken vaginaal bevallen. Ik ga het er ook met de gynaecoloog over hebben. Ik ben nu ook met een Bevallingsplan bezig. Met mn ex schoonfamilie had ik ook slecht contact. Ik werd niet geaccepteerd door mn ex schoonfamilie. Hun reden: ik ben 9 jaar jonger en heb bijna mn hele leven in Amsterdam gewoond. Maar goed dat is een heel ander verhaal. Lief dat jullie meedenken. Ik ben nu wel contacten aan het uitbreiden met moeders van school enz. Maar vind dat wel eng. Bang om ze kwijt te raken. Of dat ze me toch niet aardig vinden.
Oh ja ik moet in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van de klinisch verloskundige en de gynaecoloog. Ik ken ze hier vrij goed allemaal, dat scheelt wel. Maar heb toch liever bijvoorbeeld ook mn moeder erbij.
Ik zie trouwens net als bij mn andere kids enorm op tegen de bevalling. Ik heb pittige lastige bevallingen gehad..
Wat lastig allemaal. Weet niet of je gyn het doet maar kan je inleiden niet ter sprake brengen zodat je moeder erbij kan zijn? Andere opties zie ik zo ook niet. Verder is het goed dat je meer sociale contacten aan het opbouwen bent. Maar denk niet dat je je zo snel vertrouwd gaat voelen om zo iemand bij de bevalling te hebben. Verder in de nieuwe contacten je zelf zijn. Niet iedereen kan je aardig vinden en met jezelf te zijn heb je de meeste kans op een klik met iemand. Veel succes en een knuffel, die kan je wel gebruiken!
Is alleen niet een optie? Ik bedoel; alleen jij en het medisch personeel? Als ik mijn partner niet zou hebben om naast mij te staan, zou ik persoonlijk de voorkeur hebben om het hele proces in mijn eentje te doorstaan. Op die manier kan ik door niemand afgeleid worden en hoef ik mij geen zorgen te maken over andermans gevoelens. Maar goed, het is heel persoonlijk. Is het misschien een optie om naar je ouders te gaan en in Frankrijk te bevallen?
Misschien een gek idee maar zou je geen oproep voor een doula in opleiding kunnen doen? Misschien dat iemand in opleiding je wel gratis zou willen begeleiden, voor haar ook een waardevolle ervaring denk ik. Sowieso heel veel sterkte en succes gewenst want is niet nix als de bio-vader zich zo opstelt!
In Frankrijk bevallen is geen optie. Ik heb hier mn kids die leerplichtig zijn. En het ziekenhuis daar wil je echt niet bevallen.