wel of niet kinderopvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mallle, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik zie zeker een grote meerwaarde in het kdv voor het kind. Dus ik zou het zeker doen als ik jou was. Zou het dan niet direct vanaf baby doen, dan heeft het denk ik nog geen toegevoegde waarde voor het kind. Vanaf een maand of 6 a 9 krijgt het dat naar mijn mening zeker wel.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Welke dan volgens jou Laurie?

Mijn dochter is gewoon met 2,5 naar de peuters gegaan en loopt altijd een beetje voor op de rest. Op sociaal gebied helemaal. Ze is dus nooit ( nou ja, 2 maanden) naar een KDV geweest.

Vraag we werkelijk af welke meerwaarde dat dan heeft.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn zoontje is ook pienter en is nooit naar en kdv geweest

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je bent nu nog zwanger toch? Een kleine baby heeft sowieso helemaal niks aan een kdv.
    Pas vanaf 2 jaar gaan ze contacten maken met andere kinderen en dan kunnen ze naar de psz...

Wij hebben bewust gekozen voor geen opvang. Wij doen er dan ook alles aan om dat te vermijden.
    Ik vind een kinderdagverblijf helemaal niks voor mijn kids en zeker een baby hoort gewoon bij zijn moeder/vader (tenzij het dus niet anders kan he met werk ofzo)

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb het niet over pienter. Ik denk dat het een meerwaarde voor je kind heeft. Je vergroot de wereld van je kind. Het heeft eerder interactie met andere kinderen en leert eerder delen/wachten etc.

Voor ons heeft het duidelijk een meerwaarde gehad en als anderen om advies vragen over een kdv kan ik er alleen maar positief over zijn.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maar waarom zou je voor een kdv kiezen en niet voor een voorschool/psz? Die zijn veel meer gericht op het echt wat aanleren van kinderen... een kdv is gewoon opvang... en zo veel mogelijk een huiselijke sfeer creeren. Alle andere dingen zijn niet de hoofdzaak...

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    6 a 9 maanden???
    Dan heeft een kind er nog helemaal niks aan joh.
    Pas vanaf 2 jaar gaan ze interactie met andere kinderen aan en kunnen ze leren om samen te spelen... daarvoor spelen ze naast elkaar...

een kindje van 6 maanden zit en tijgert hooguit... wat zou die er dan aan moeten hebben?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    onzin

Dat kun je ook gewoon zelf sturen.

Als je elke dag thuis gaat zitten met je kind dan kan ik het me voorstellen.

Maar als thuisblijfmoeder onderneem je juist veel dingen ( omdat het kan). En inderdaad, pas vanaf 2 a 2,5 hebben ze er iets aan. En dan kun je met school beginnen.

Maar goed, ik zie de meerwaarde helemaal niet.

Voor onze tweede al helemaal niet. Die ziet de hele dag andere kinderen ( dochter zit op school en hij gaat elke dag 4 keer mee en speelt dan ook mee tot we weer gaan) Kinderen uit de buurt en kinderen die hier komen spelen.

Maar, een KDV is natuurlijk verder wel goed. Niks mis mee. Maar als je niet hoeft zou ik het echt niet doen

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    De TS vraagt toch naar meningen? Dan vind ik het vreemd dat jullie mijn mening onzin vinden. Ieder zijn ding toch? Ik kraak het toch ook niet af dat jullie het niet doen?

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Elise gaat 1 dag in de week naar een gastouder. We wonen in een dorp, ze vangt ook haar kleinkinderen op en andere jonge kindjes. Ik ben er helemaal blij mee en Elise ook. Ik denk vanaf een maand of 7 dat ze echt plezier hebben. Nu heb ik een gastouder die helemaal haar ritme volgt en echt naar haar kijkt dus ze krijgt genoeg individuele aandacht en affectie. Maar de blik in haar ogen als we binnenkomen ze haar surrogaat opa en oma (want dat krijg je met gastouders en haar man is afgelopen jaar met pensioen gegaan) ziet en de andere kids (ze is daar de jongste) is geweldig. Ze gaan fietsen, wandelen etc. Wegens verbouwing heeft mijn man minder papa dagen en gaat ze komende maand 2 dagen per week en dat is prima. Ik merk ook nooit na een dag opvang een verschil , dat betekent dat ze het daar gewoon goed doet. daarbij is ze gek op andere kindjes en tja, die hebben we hier (nog) niet ;)

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    MIjn kindje is naar het kdv gegaan sinds hij 4 maanden is, 2 dagen omdat ik werk. Zo jong vond ik het niets en hij had er ook weinig aan,. Ergens tussen de 6 en 9 maanden werd dat anders, hij is nu lekker aan het spelen, naar andere kindjes kijken, ik denk dat hij daar veel aan heeft. Hij zit op een babygroep en kruipt nu steeds vaker naar de grotere kindjes groep om daar te kijken en mee te doen.
    Zou dus zeker wachten tot 6 maanden en dan eens kijken hoe het je bevalt. Wij hebben bewust gekozen voor een babygroep omdat dat meer aansluit bij zijn fase in ontwikkeling en veel rustiger is (hij kan zelf de drukte opzoeken als hij dat wil want de vervolggroep is er naast) en een kleine groep met max 5/6 baby's.

12. Noekie84

Noekie84 Lid

17 feb 2012
    21
    0
    0
    Eigenaar Gastouderbureau (www.Gastouderbureau-Okid
    Heemskerk
    Het is echt niet waar dat een kind pas op 2-jarige leeftijd er iets aan heeft. Ik werk zelf op een babygroep van 0-1 jaar, die kindjes vinden het onwijs leuk om naar elkaar te kijken en ze lachen de hele tijd naar elkaar, het samen spelen is natuurlijk niet samen spelen zoals peuters dat doen, maar er is echt wel een hoop interactie! Ze spelen zelfs kiekeboe met elkaar om de poten van de box heen, geweldig om te zien!

Zelf zou ik vanaf een maand of 6 beginnen dan denk ik en voor een babygroep kiezen of een gastouder. Ik ben zelf niet van de verticale groepen, veel te druk. Bij een gastouder is het ook wel verticaal, maar dan zijn er maximaal 5 of 6 kinderen, dus heel anders.

Deel Deze Pagina