wel of niet kolven na 9 maanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door xxxxx1974, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ik geef nu 10,5 maand borstvoeding en op de dagen dat ik werk kolf ik nog 2x. Op een ander forum schreef iemand dat als je na 9 maanden niet meer wilt kolven dat je productie dat wel aan kan omdat het dan stabiel is. Dat vraag ik mij af, wat adviseren jullie? Op werkdagen ziet het er zo uit: rond 6 uur bv, dan kolf ik rond 12 uur en rond 17 uur, thuis weer bv om 19 uur en 22 uur. 's nachts slaapt m'n zoontje door. Ik kolf dus 2x 150cc om mee te geven naar het KDV. Op de dagen dat ik thuis ben geef ik ongeveer om de 4 a 5 uur bv. Verder eet mijn zoontje goed: 's ochtends 2 stuks fruit, 's middags boterham en 's avond een maaltijd van circa 200 gram. Als ik het kolven nu wil afbouwen naar 1x, of helemaal stop loopt mij productie dan niet erg terug? Moet ik dan 1 of 2 voedingen op het KDV vervangen door kv of iets anders? Op de dagen dat ik thuis ben wil ik wel gewoon bv geven. Uiteindelijk zou ik graag rond de 12 maanden willen uitkomen op alleen een ochtendvoeding en een avondvoeding.

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

je zou het kunnen afbouwen, je kunt ook blijven kolven. Wat wil je graag zelf? : )

Het is zo dat je lijf het wel aankan om zonder kolven de dag te komen, maar ergens moet het weer worden bijgetrokken door kolf of kindje. Veel kindjes gaan nl dan 's avonds een keertje extra drinken of gedurende de nacht om je productie weer op te krikken. Als je borsten lang niet worden leeggekolfd of gedronken krijgen ze het signaal "minder melk maken".

Hoop dat het een beetje begrijpelijk is zo, beetje warrig verhaal. Forum rustig meer!

Deel Deze Pagina