Hoi! Mijn dochtertje is vandaag precies 11 weken en heeft vanaf haar geboorte BV gehad. Dit gaat super! Als ik straks weer ga werken heb ik ervoor gekozen om 2 van de 5 voedingen te vervangen voor KV. Heb nog heel even overwogen om te kolven omdat dat bij mij erg makkelijk gaat (140 cc in 10 minuutjes) maar zie dat met mijn baan als dierenartsassisistente toch niet zitten vanwege de vele onverwachte spoedgevallen enz. Het gaat dus om de voedingen van 11 uur en 15.00 uur. Heb al gehoord dat er een week voor staat om 1 voeding af te bouwen. Kan ik bij eventuele erge stuwing de ergste druk eraf kolven? Maakt het nog uit welke voeding ik begin er af te halen? En wat ik me af vraag er wordt altijd geadviseerd je kindje minimaal 6 mnd borstvoeding te geven. Nu wil ik met de andere voedingen zolang doorgaan als kan, krijgt ze zo dan toch nog de belangrijke voedingsstoffen binnen of gaat dat niet meer op als je deels KV geeft? Alvast bedankt!
Hoi hoi, borstvoeding is altijd een voordeel, dus nu je 2 voedingen vervangt en de rest blijft overeind, blijven de voordelen van borstvoeding overeind. Wat kolven betreft kun je idd de ergste spanning er af kolven. Een beetje stuwing is ok en ook nodig om de productie te laten remmen/ stoppen, maar erge stuwing kan leiden tot een borstontsteking. Je voelt het wel aan. groetjes Kirsten