gevoelige borsten en rode kliertjes van montgomery

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jes4, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb sinds 2 dagen gevoelige borsten. Het is niet zo dat het drinken pijnlijker is of de pijn erger maakt. Alleen het aanhappen is even pijnlijk. Ons zoontje is 3 weken oud. Krijgt ongeveer 8 voedingen. Ik heb gisteren wel gekolfd; zou dit misschien iets te fanatiek kunnen zijn geweest? De pijn is er vooral wanneer ik mijn borsten aanraak of ze aangeraakt worden. Daarnaast zijn er enkele kliertjes van montgomery rood; met name aan de onderkant van de tepel. Ik gebruik met regelmaat Lanoline van medela. Ik ben een beetje bang voor spruw. Maar het is niet echt een stekende pijn. Ik denk dat de pijn wel als branderig mag worden omschreven. Het is geen ondraaglijke pijn; meer een gevoeligheid. Heeft iemand tips of adviezen? Herkent iemand dit verhaal?
    Bij voorbaat dank.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als ik je verhaal lees dan denk ik dat het of van het kolven kan komen, dat het even wennen was voor je borsten en daardoor gevoelig is nu. Of het is toch spruw. Blijven je klachten dan moet je het behandelen als spruw, en dan zowel een zalfje voor jou als medicijn voor je baby. Via je huisarts kun je dat krijgen.

Mirjam

Deel Deze Pagina