Wel of niet kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AugustusMama, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hey meiden,

Zit even met een ‘probleempje’.. Binnenkort heb ik 2 dagen cursus.
    Ben dan weg van half 9 tot half 5/5uur en heb tussendoor een half uur lunchpauze.
    Er is een ruimte beschikbaar om te kolven, maar geen extra tijd.

Nu hoef ik voor de melkvoorraad niet te kolven, ben namelijk thuisblijfmoeder en mijn zoontje drinkt in principe altijd bij mij. Mijn zoontje is dan 10 maanden, ben ook niet echt bang dat mijn productie ineens instort/terugloopt.

Wat zouden jullie doen?
    Wel of niet kolven? Of kolf mee voor de zekerheid en alleen kolven als ik ‘last’ krijg?
    (Hoe doen werkende moeders dat met een kindje van die leeftijd en geen kolfrecht meer hebben?)

Hoor wel wat jullie adviezen zijn! Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik weet niet hoeveel je kindje nog drinkt. Bij mij zou die tijd weg 1 voeding betekenen.
    Nu kolf ik in de pauze meestal eventjes (maak er te weinig tijd voor vrij dus ik kolf even de druk eraf en meer niet)
    Dus je zou je kolf mee kunnen nemen en kunnen kolven als het nodig is...

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Kolf je gemakkelijk? Ik heb toen ik nog kolfde wel eens cursus gehad, waar officieel ook geen tijd was, maar ik werd steeds sneller en had aan het eind van de week genoeg aan de koffiepauze van tien minuten..
    Hoe vaak drinkt je zoontje normaliter? Want ik zou het niet prettig hebben gevonden om ineens van 2x naar 0x te gaan.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou de kolf meenemen, en er van uitgaan dat één keer kolven (in de lunchpauze) genoeg moet zijn. En bij de meeste cursussen is het niet zo'n punt om 10-15 min van het programma te missen, dus als je het niet redt in de lunchpauze valt er vast ook nog een mouw aan te passen.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou prima die tijd zonder kolven kunnen en bij thuis komst leegkolven. Dat doe ik nu ook regelmatig met werk, heb niet zoveel zin meer om onder werktijd te kolven.
    Qua productie red ik 't ook prima. Na een week neemt het iets af maar dat trekt weer bij in mijn vrije dagen.

6. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow, in mijngeval zou ik 3 keer al hebben gekolfd....

Maar ook omdat mijn productie het niet goed aankan. En ik bang ben helemaal niet meer te kunnen voeden.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik had gisteren ook een cursusdag en heb wel een keer gekolfd. Ik merk toch dat mijn productie iets terug begint te lopen, dus ik durf het niet aan om helemaal niet te kolven. Ik zou hem inderdaad voor de zekerheid meenemen.

8. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan meniet tegen de cursusleidster zeggen dat je een paar keer tussenuit moet om te kolven?
    Of vind je dat vervelend? Ik heb het laatst ook gedaan. Soms werk je ook even in groepjes samen en dan kan jij wel even kolven toch?
    Begrijpen ze best hoor dat je moet kolven.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou kolf meenemen en tijdens koffie en lunch de kolf er op. Ik zou facilitator voor aanvang even inlichten zodat ze weten waarom ik weg ben of iets later terug kom.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Mijn dochter is even oud, ik kolf niet meer overdag.

11. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Bedankt voor jullie reacties.

Meestal drinkt mijn zoontje in die tijd 2 keer bij mij, waarvan de tweede keer vaak na 16.00uur is. ’s Nachts laat hij er soms ook zo’n 8 uur tussen, en heb daar zelf eigenlijk weinig last van.

Ik kolf niet makkelijk, en zeker niet onder druk. Ik denk ook dat het in mijn geval niet verstandig is om een deel van de cursus te missen, ook al gaat het maar om een kwartiertje. (Gevoelskwestie, lastig uit te leggen, maar ik ken mezelf ;))

Ik heb nog wat voorraad in de vriezer en mijn zoontje drinkt (inmiddels) ook gewone melk. Dus voor de melk hoef ik het niet te doen. Het gaat er dus echt om of ik er zelf last van ga krijgen.

Voor de ene dag is er misschien een mogelijkheid dat mijn man mijn zoontje komt brengen in de lunchpauze, dan kan ik hem zelf voeden, dat zou ideaal zijn. De andere dag is dat (waarschijnlijk) niet mogelijk.

Denk dat ik mijn kolf maar meeneem voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina