Mensen zeggen een hoop Het gras is vaak niet groener. Ik heb het liever in eigen hand. Zelf bepalen wie er over de vloer komt om iets te maken en bepalen hoe ik het wil. Maar goed, daar hoort dus ook een stuk eigen risico bij. Ts, ik zou beide opties open houden, kijk naar wat je kan krijgen (concreet, welk huis) als je koopt en als je huurt. Niemand kan zeggen wat 'beter' is. Volg je (jullie) gevoel. Ik heb heel snel moeten handelen, ik ging weg bij mijn ex. Gekeken voor sociale huur: 8 jaar wachttijd. Particulier huur: onbetaalbaar met mijn salaris. Dus al vrij snel de keuze voor koop. Ik betaal nu minder hypotheek dan dat ik aan huur zou betalen, zeker omdat ik nu met mijn inkomen net over de grens van huurtoeslag zit. Tevens speelde mee dat een sociale huurwoning in een minder geode buurt zou zijn, waar ik mijn kinderen dan liever niet buiten laat spelen. Nu heb ik een huis in een redelijke buurt. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er meer factoren kunnen spelen dan of je het kan betalen, en dat kunnen alleen jij en je man bepalen. Succes met jullie keuze!