Aha, dan komt het gewoon door papa, die is wel universitair opgeleid . Mbo is in mijn ogen niet bepaald hoog opgeleid, en dan moet je je bij sommige mensen extra bewijzen .
Hmmm vader bepalend? Nou hier niet hoor, vader is universitair opgeleid maar was de eerste die riep dat kunstvoeding zo gehaald is. Terwijl ik hem zo had gevraagd mij te steunen bij tegenslagen. Ook vindt hij voeden in het openbaar 'not done' en denkt hij nog steeds dat het normaal/natuurlijk is dat vrouwen met 3 maanden stoppen met BV. Ik denk dat mijn HBO de redding is geweest hihi
We gaan nu wel erg off-topic, maar hier beiden HBO en gelukkig is de papa hier echt een enorme steun tot nu toe dan. Ik wilde eerst een half jaar BV geven en dan afbouwen, maar nu het halve jaar dichterbij komt, neig ik ernaar om nog wat langer BV te geven. Hier reageert hij nog wat lauwtjes op, maar gelukkig ook niet afwijzend. In mijn omgeving ook veel hoger opgeleiden, maar helaas weinig pro-BV. Ook niet anti-BV, maar zeker niet stimulerend; zeker niet nu 'ik zo'n groot kind aan de borst heb' (aldus mijn omgeving )
Nou ja Esther, wat een onzin, zo'n groot kind! Sommigen vinden volgens mij een pasgeboren baby aan de borst wel schattig maar dan moet het maar snel afgelopen zijn . Tja, opleiding... ik heb universitair geprobeerd maar niet gelukt... en uiteindelijk maar gaan werken. Mijn vriend heeft mbo. Voor mij was het vanzelfsprekend om borstvoeding te geven, ik denk ook doordat mijn nichtje 3 kinderen aan de borst heeft gehad de afgelopen jaren. Maar ik ken ook hoogopgeleiden die dus geen borstvoeding hebben gegeven, eentje had het wel geprobeerd maar na 2 dagen had ze te weinig melk, maar het moet natuurlijk wel de kans krijgen op gang te komen. Maar als je je niet inleest en geen goede kraamhulp hebt houdt het snel op. Mijn vriend heeft mij altijd gesteund, zelfs toen ik het na de 2e nacht al niet meer zag zitten . En wat voeden in het openbaar betreft, hij zegt: als ze er moeite mee hebben, moeten ze maar de andere kant op kijken . En zo is het maar net!