Wel of niet langs huisarts voor diëtist?

Discussie in 'De lounge' gestart door AugustusMama, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hoi meiden,

Ik overweeg om naar een diëtist te gaan. Heb geen (extreem) overgewicht, maar ik zie het wel de verkeerde kant op gaan :(

Nu ben ik op zoek gegaan naar diëtisten hier in mijn woonplaats en heb er 2 gevonden die me om één of meerdere reden aanspreken.
    Nu zie ik alleen dat ik bij de ene zonder verwijzing van de huisarts terecht kan, maar bij de ander heb ik die wel nodig én wordt de huisarts op de hoogte gebracht van bevindingen/behandelplan/eindrapportage.

Ik vroeg me eigenlijk af hoe dit bij jullie (ga er van uit dat er vast wel wat meiden bij een diëtist lopen) zit. Zijn jullie via de huisarts naar de diëtist gegaan? En wordt hij/zij op de hoogte gehouden? Weet je ook waarom dit is?

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen om de drempel voor mij te verlagen.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Was hier niet nodig hoor!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is niet altijd nodig. Maar mijn verzekeraar wil graag bewijsjes zien, dus ik heb voor dat soort dingen wel een verwijzing nodig.
    Misschien kun je hun bellen over de vergoeding?

4. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik zou voor diegene kiezen waar je via de HA moet. Lijkt me op de ene of de andere manier professioneler. Succes met het diëten op zich!

5. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Bedankt voor jullie reacties
    voor de verzekeraar is het niet nodig, dat had ik al nagekeken.

Ze komen op mij beiden even professioneel over, dus dat neem ik niet mee in mn overweging.

ga nog maar even goed nadenken over wat ik (wel of niet) wil...

6. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Weet verder niemand iets hierover?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het alleen om wat advies gaat, en bijsturen van eet gewoontes, dan zou ik het huisarts circus wel omzeilen geloof ik. Dat kun je altijd nog inzetten denk ik dan..

Zelf heb ik trouwens baat gehad bij de app van het voedingscentrum. Je vult in wat je eet, en krijgt dan een lijstje met ingenomen hoeveelheden en advies hoeveelheden. Dan kun je je menu daarop aanpassen..

Deel Deze Pagina