Hele bed door luier elke nacht 2x onderplassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jessy25, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Naja de titel zegt het al, onze boef van net 2 jaar plast sinds een paar weken elke nacht 2 keer zijn hele bed onder door zijn luier heen! We hebben goeie pamperluiers dus daar ligt het niet aan!

We verschonen hem om 22.00 uur s'avonds nog een keer want dan is alles al zeiknat en smorgens weer! We hebben van alles al geprobeerd! na 17.00 uur geen drinken meer alleen een beetje vla etc.. We dachten eerst dat hij zn pielemuissie misschien uit de luier trok maar dit is t niet, de luier is echt helemaal doorweekt!

Heeft iemand nog wat tips want we weten niet zo goed meer wat te doen!

Thanks alsvast!

Jessy:)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je gebruikt pampers? Wij hebben dat ook steeds. Voor de nacht gebruiken we nu huggie's, zijn ze toch veel droger.

3. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Ja die hebben we ook al gebruikt maar hetzelfde verhaal... NIet normaal toch hoe zo'n klein mannetje zoveel kan plassen! Hij plast meer dan dat hij vocht binnenkrijgt echt waar haha :D

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft dat ook met perioden. Ik verschoon hem dan 's nachts nog 2x. Een andere oplossing heb ik ook niet.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen, toch eens een keer een andere luier proberen. Of zo een luierbroekje misschien van die 'dry nites' of hoe ze ook precies mogen heten.

En ik zou zeggen idd na bijv 17.00 niet veel vocht meer geven, maar dat heb je al geprobeerd. Dus zou ik echt naar de luiers kijken of misschien een maatje groter nemen?

Wij gebruiken huggies en hebben met een keer of 2 een uitzondering nog nooit gehad dat ze door de luier heen gelekt waren.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik lees mee, hier ook een dochter die met pampers iedere nacht doorweekt is

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Grotere maat die meer kan opvangen misschien? Verder zou ik het niet weten.....vervelend is het wel!

O ja, je hebt van die extra inleggers....geen idee waar te koop, maar dat zou nog een optie zijn.....

8. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Sam plaste ook iedere avond door z'n (Pampers) luier heen 's nachts. Mijn gouden tip heb ik toen ergens hier op het forum gelezen:
    Ik koop nu van Allways/Alldays dunne incontinentieverbandjes voor hem, klinkt een beetje vreemd :)..... In zijn laatste luier voor de nacht plak ik voorin zo'n verbandje, er steekt dan nog zo'n 5 cm van het verbandje aan de voorkant boven z'n luier uit.
    Ik moet zeggen dat Sam nu misschien nog maar 1x in de 2 weken z'n bed onder plast. Is toch al een hele verbetering! :)

Succes!

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn zoon is hier ook de enigste geweest die hier doorlekte 's nachts. Ik ben erg tevreden over de luierbroekjes libero up&go of kruidvat eigen merk luierbroekjes die gebruike ik 's nachts. Later ben ik overgegaan op dry nites maar die hebben ze volgens mij niet voor zulke kleintjes. Wel lastig zeg zo blijf je bezig.

10. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier aan de kruidvat, nog nooit een doorgelekte luier 's morgens gehad.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    inderdaad, dat heb ik hier al meer gelezen, incontinentie verbandje erbij... de dunste.. en dat schijnt goed te helpen. Ik had dan Tena gehoord ;) maar ach, het zal allemaal wel op het zelfde neerkomen. Als het hier nodig blijkt te zijn, ga ik dat zeker uit proberen. We hebben het nu af en toe, maar nog niet zo vaak, dat het noodzakelijk is om al te halen.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa plaste s'nachts ook door haar luier heen hier ook pampers, wij zijn s'nachts bumblies gaan gebruiken en hebben er geen last meer van gehad.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier was ze een jaar geleden ook elke ochtend nat, toen ben ik luierbroekjes/oefenbroekjes gaan gebruiken en nooit meer last van gehad. En neem een maatje groter die wat meer kan absorberen.
    Je kunt ook bijv. wasbare katoenen of bamboe inleggers in zijn luier doen (bijv. bij Kaatje Katoen te koop). Bij de Emté verkopen ze hier trouwens ook wegwerpluierinleggers.

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hadden eerst altid pampers waar ze ook altijd mee doorlekte
    nu hebben we al anderhalf jaar c1000 luiers en geen problemen mee

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Een grotere maat wil vaak wel helpen. Ik heb trouwens het idee dat luierbroekjes minder goed absorberen als gewone luiers.

Maar misschien kun je ook proberen hem voordat ie naar bed gaat op de wc/po te zetten. Ook al geeft ie het niet aan, uiteindelijk zal ie wel een plasje doen en misschien gaat ie uiteindelijk wel meer plassen. (is maar een idee hoor)

Rick is niet echt zindelijk, in zoverre: hij geeft het nooit aan. Maar als we hem op de wc zetten plast en poept hij wel regelmatig.

16. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hier hetzelfde probleem met doorlekkende pampers 's nachts.
    Wij gebruiken nu 's nachts C1000 luierbroekjes mt5 of 6 en het probleem is opgelost!

17. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    Wij zetten hem na een uurtje slapen ook nog op de po. Hij doet dan vaak een plas en slaapt weer snel door (als we het later doen, wordt hij wakker).
    En verder trek ik de Pamper van achteren niet hoog op, maar zorg ik dat er genoeg luier van voren zit, snap je?
    Deze 2 dingen voorkomen (meestal) dat hij doorlekt.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier is het probleem met c1000 luierbroekjes maatje 5 opgelost

Groetje sAnita

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Gaat hij overdag wel genoeg naar de wc?

Isabella plast overdag veel en vlak voor het slapen en plast 's nachts nooit. Pas weer de volgende ochtend om 9 uur ( ze is al wel zindelijk).

Misschien moet hij overdag gewoon meer vocht kwijt.

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee plast ook overdadig.. Ze is geregeld overdag nat en 9 van de 10 keer is ze s'morgens ook nat.. Erg vervelend!

Hier was vorig jaar de oplossing..De luiers van de lidl.. Ik gebruikte toen maat 5..

OOk heb ik een tijd die luierinleggers gebruikt. Ook ideaal..

Sinds een aantal maanden weer het zelfde probleem.. Alleen de lidl luiers gaan maar tot maat 5..

Bublies lekt ze door en krijgt ze uitslag..

Vanmorgen een pak pampers gekocht.. Ben benieuwd..;)

Deel Deze Pagina