wel of niet laten enten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door annekulpe, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of niet laten inenten

  1. ja

  2. nee

  3. ben er nog niet over uit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sammmie

    sammmie Actief lid

    6 sep 2006
    154
    0
    0
    Ik heb voor Nikita, dochtertje 2 1/2 jaar, ook vandaag DE oproep gehad.
    Weet nog steeds niet wat ik moet doen. Wel of niet.
    Nu hoor ik weer mensen die maar 1x gaan, dus de 2e vaccinatie niet gaan halen, zodat ze toch "iets" meekrijgen van de inenting, maar niet alles. Een soort van 50 % beschermd ofzo?

    Wat vinden jullie daarvan, hebben jullie dit ook al van iemand gehoord?

    Op zich klonk het niet raar, maar weet nog niet wat de artsen hiervan zeggen.
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.193
    6.729
    113
    Ja dat is ook een optie natuurlijk.
     
  3. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    nou ik heb vandaag ook de oproep binnen gehad voor volgende week woensdag..pfff..
    ik vind het allemaal maar lastig hoor..
    tis voor mij ook nog steeds een dilemma..
     
  4. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik stemde de eerste keer twijfel, nu zijn we eruit, we gaan het niet doen. Ik vertrouw het vaccin niet ( althans, de bijwerkingen op langer termijn) en vind het onnodig om dat risico te nemen voor een griep. Als ze die al krijgen... Ik kan alleen maar hopen dat het we het juiste hebben gekozen. En ik begrijp ook iedereen die het wel doet, het blijft kiezen tussen twee kwaden...
     
  5. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    nou ik denk dat ik het maar wel ga doen, valentijn is heel erg gevoelig qua bacterien en longen,keel,neus en oren...
     
  6. jopa1000

    jopa1000 Niet meer actief

    Hoi,

    Wij laten onze dochter wel inenten, haar kinderarts vind het verstandig gezien haar "slechte start" en bronchitis in de familie.

    Groetjes Jopa1000
     
  7. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik ga het niet doen en moet zeggen dat dit tot nu toe de moeilijkste beslissing die ik heb moeten nemen. Waar doe je goed aan. Mijn gevoel zegt niet doen, maarja als ... ik heb me er erg in verdiept en na wat ik gelezen heb is er teveel verwarring. De ene arts zegt dit de andere dat. Maar net als veel ouders als je het niet doet en er gebeurd wat ... maarja als je het wel doet en er gebeurd wat ...

    groetjes natas
     
  8. butterfly1984

    butterfly1984 Niet meer actief

    wij hebben erg lang getwijfeld, maar de doorslag was toch eigenlijk toen we ons het volgende afvroegen:

    stel ze krijgt de griep wel en ze houd er wat aan over of ze komt daardoor zelfs te overlijden.
    Nou dan voel je je echt wel schuldig!Dus daarom doen we het wel.
     
  9. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet

    Zo denk ik er ook wel over maar als je het omdraait.
    Stel ze krijgt iets door die inenting, voel je je eigen ook schuldig.

    Vind het echt moeilijk.
    Waar doe je goed aan.
     
  10. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Idd.. En laten we reëel zijn.. Hoe groot is de kans dat je kleintje eraan overlijd? Dat is wel meteen het uiterste. Het is gewoon een verdomd moeilijke en vervelende situatie. Hoe zeker ik ook lijk, ik heb inmiddels al 5 keer gezegd dat we wel gaan. Ik heb geen rust, in beide opties niet... Arrrrrgggggggggggggggg........... Hoe dan ook, al gaan we morgen, kunnen we toch niet op de aangegeven tijd, dus zal ik moeten bellen of we later kunnen. Meiden, héééél veel succes en laten we hopen dat ongeacht welke keuze we maken, dat dat de beste zal zijn. Zoals iemand al eerder schreef, we kiezen met ons hart, juist omdat we zoveel van ze houden.

    Strekte!
     
  11. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Kan iemand mij vertellen wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn?
     
  12. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als ik dat zou kunnen zou ik wereldnieuws zijn en de hele dag op CNN te zien zijn :D
    Dat is nu juist t probleem van alle ouders, dat weet niemand, ook de wetenschappers niet. waarschijnlijk niks, maar zekerheid heb je dus niet.
     
  13. Mila

    Mila Actief lid

    1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    wij doen het wel zeker weten!!!
    stel voor dat je kindje ziek en er gebeurd het ergste...
    De keus is makkelijk voor ons
     
  14. juliette77

    juliette77 Niet meer actief

    Na lang twijfelen..Nee ik laat m'n 3-jarige zoon niet inenten.

    Heb verschillende vriendinnen in buitenland wonen (US, Engeland, Duitsland) en daar krijgen geen van de jonge kinderen en zwangeren Pandemrix.
    Ze krijgen daar een neusspray of vaccin zonder adjuvant en conserveermiddel. Ik heb veel moeite gedaan om een vaccin zonder die stoffen (met name squalene en thimoseral zijn omstreden) te pakken te krijgen maar dat is niet gelukt. Dus..omdat je in NL woont heb je geen keuz een moet je de pandemrix nemen.

    Vandaar onze keuze om het niet te doen. Tuurlijk zijn we bang dat ie griep krijgt, we doen alles wat mogelijk is om zijn weerstand te versterken (veel groente, fruit, voldoende rust, floradix, zijn handjes regelmatig ontsmetten met handgel)
    Ik wens iedereen veel succes met de keuze, begrijp het heel goed als je besluit wel te vaccineren!

    groetjes
    Juliette
     
  15. Jacomien

    Jacomien Lid

    5 nov 2005
    30
    0
    0
    Noorden des lands....
    Wij laten onze 2 kids ook niet enten.. Puur en alleen omdat we niet weten wat de gevolgen kunnen zijn.De kids zijn goed gezond.Zoals het er nu voorstaat is de piek in december en januari.. dan heeft de vaccinatie niet zoveel nut meer, de laatste op 15 december halen, dan nog 2 weken voordat het goed en wel werkt.. dan ben je al januari..Ik heb heel erg lang getwijfeld en soms echt het idee gehad van: We gaan het toch doen.. maar steeds die twijfel.Wij gaan echt op ons gevoel af en we doen het niet..
     
  16. sammmie

    sammmie Actief lid

    6 sep 2006
    154
    0
    0
    Denk vandaag ook echt weer dat ik het niet laat doen. Mijn dochtertje is 2.5 jaar en helemaal gezond. Maarja, wie weet denk ik er morgen weer anders over. Wordt gek van!!

    Hebben jullie de weblog en you tube intervieuw van Jannes Koetsier gezien? Onafhankelijke huisarts.
     
  17. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb net de weblog gelezen.
    toch een hoop vrouwen die zwanger waren en de prik gingen halen die hun kindje er door zijn verloren.

    en dan nog dat hij verteld dat de prik erger kan zijn dan de kwaal zelf.

    wij hadden al besloten dat Esmee niet werd ingeent.
     
  18. sammmie

    sammmie Actief lid

    6 sep 2006
    154
    0
    0
    Ik schok er ook erg van, weet wel dat je niet teveel op internet verhalen af moet gaan, maar hij is een onafhankelijk huisarts die met zijn ervaring een onderzoek heeft gedaan wat vaccinatie's voor kinderen betekend.
    Waarom gezonde kinderen/mensen enten?
    Misschien wil de overheid wel zo snel mogelijk van het virus af....
    Dat je een risicogroep vaccineert voor hun eigen gezondheid, oke.. maar gezonde mensen, daar zit ik een beetje mee in mijn maag...
     
  19. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    sonja op welke weblog heb jij dat dan gelezen!.....
     
  20. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @nikster..op deze..ff googlen, zal die vast wel te vinden zijn
     

Deel Deze Pagina