Wat te doen als hij anderen slaat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanalex, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    Als Alex leuk aan het spelen is met iemand (volwassene of kind), kan hij plots gaan slaan.
    Ik begrijp er niks van, wij slaan hem nooit en het is altijd als hij heel enthousiast bezig is.
    Als je hem dan terecht wijst, of wegpakt, gaat hij met zijn hoofd bonzen (op de grond of tegen mijn of papa's hoofd) om zichzelf pijn te doen. Zo eindigt het vaak in huilen.
    Ik vind het lastig, heeft iemand een tip om dit te voorkomen? Waarom zou hij het doen?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Tja waarom hij het doet? misschien gaat hij zo op in het spel en speelt een ander in zijn ogen niet mee

(ons buurmeisje begint altijd te huilen en rent naar mama om te zeggen dat ..... haar plaagt terwijl het kindje gewoon niet wil doen wat zij wil dat het kindje doet)

Ik zou het wel steeds op de zelfde manier blijven aanpakken, gewoon niet accepteren dat hij slaat, altijd op het zelfde plekje neerzetten voor de time out (eventueel de kookwekker zetten) en het hoofdbonken zoveel mogelijk proberen te negeren (misschien dat hij dat doet zodat de aandacht op hem gevestigd blijft)

In ieder geval succes

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina