ons mannetje slaapt niet!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mama2011, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hallo,

    ons zoontje is 4 weken oud maar slapen is een probleem!
    heb al zoveel geprobeerd. kinderwagenbak in het ledikantje, heb een puckababy aangeschaft, 10 min laten huilen, er bij blijven totdat hij in slaap valt, hij krijst net zolang totdat je hem op pakt en dan word hij ook nog niet altijd rustig. heel soms slaapt hij op de arm maar ook bijna nooit.
    hij slaapt gewoon niet! hij gaat pas rond 23:00 slapen en komt dan tegen een uur of 2:00 voor nog een nachtvoeding dan slaapt hij ook gewoon weer tot 6:00/7:00 en dan niet meer!
    hij krijgt 6x 120 + 4 schepjes friso 1.
    ik zit echt met me handen in haar want dit kan toch niet lang zo door gaan hij heeft toch slaap nodig. ziet ook dat hij moet is en gaapt constant. dit is het ritme wat ik aan probeer te houden:

    6:00 fles
    6:30 weer in bed
    10:00 fles/ knuffelen
    11:00/11:30 in bed
    14:00 fles/ knuffelen
    15:00 bed
    18:00 fles/ knuffelen
    19:00 bed
    22:00 fles/ bij me liggen
    23:00 bed
    02:00 fles daarna weer slapen

    dit is een beetje het ritme wat ik probeer aan te houden. ik probeer wel de rust en regelmaat te houden maar slapen ho maar.
    hij gaat soms s'ochtends in bad en soms s'avonds maar het helpt allemaal niet. heb jij nog tips of ideen? kan hij misschien nog honger hebben? we lopen al bij de osteopaat met hem, hij heeft nergens last van we allen krampjes maar die zijn er bijna niet meer.
    we gebruiken een dokter brown fles hij doet 15 min over zijn fles.
    we hebben al heel veel flessen en spenen geprobeerd maar met deze fles doet hij het er langst over!
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik heb verder weinig toe te voegen. Jullie doen er al alles aan om het op te lossen. Honger kan, dat is een kwestie van uit proberen. Hoe is zijn gewicht?

    Groetjes Adrienne
     
  3. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    bedankt voor je reactie!
    ik denk dat zijn gewicht tussen de 4 a 5 kilo zit. ik moet vrijdag voor het eerst naar het consultatie bureau dus dan word ie gewogen.
    hij is gewoon zo moet maar geeft er niet aan toe.
    ik vind het heel verevelend maar vind het ook vervelend voor hem. en zou ook niet weten wat er aan de hand is.
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Oke, ik denk dat je hem wel wat meer kunt geven hoor. Het zou best wel eens honger kunnen zijn. Probeer maar eens 150 + 5 schepjes, en kijk hoe hij reageert.

    Ik hoor graag van je.

    Groetjes Adrienne
     
  5. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    oke ik ga hem wat meer geven en ga kijken hoe hij erop reageert.
    maar is het dan niet erg dat hij 6x 150 krijgt? want op de verpakking staat dan naar 5 voedingen.
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het is wel wat veel, maar een kind met honger is ook niets. Hij zal ze misschien ook niet helemaal leeg drinken. En misschien is het maar een sprongetje, en normaliseert zich het weer na een tijdje. Als hij met meer voeding, beter gaat slapen is het duidelijk toch?

    Groetjes Adrienne
     
  7. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    neej een kind met honger is idd ook niks. heb hem om 18:00 150cc+ 5 schepjes gegeven. het was schoon op en hij ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen!
    nou roep ik het niet te hard. ik geef hem vanacht 120 cc.
    zou het anders een idee zijn om op friso extra over te gaan of dat mengen met standaard? dan hoef ik niet zoveel te geven.
    of zou het geen nut hebben?
     
  8. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    De Friso extra bezit meer zetmeel, zodat kinderen eerder verzadigd zijn. Er zitten niet meer calorien in. Je kunt het goed combineren met standaardvoeding. Ik zou hier over wel overleggen met het CB, zodat ze weten wat er speelt. Maar waarom geef je hem vannacht maar 120 dan?

    Groetjes Adrienne
     
  9. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    ik heb hem vanacht 120 gegeven en daar had hij genoeg aan tot 6:00.
    maar het ligt niet aan het eten want hij slaapt nu alweer niet. ik zit echt met mijn handen in het haar want hij is echt heel moe en aan het cb heb je ook niks want die kunnen me ook niet helpen! ik ben alweer anderhalf uur bezig met hem en daarvan 10 min geslapen.
    de 150 cc drinkt hij niet op dus aan de voeding ligt het ook niet.
    ik laat hem nu maar gewoon even huilen. kijken of hij dan nog even in slaapt valt hij mag om 14:00 weer een fles.
     
  10. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Misschien is dat wel even goed hoor, om hem te laten huilen. Anders moet je de hulp van een arts inschakelen. Die kan misschien wel zorgen voor begeleiding.

    Groetjes Adrienne
     
  11. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hoi adrienne,

    nou het slapen gaat hier stukje bij beetje beter! alleen nu wil hij savonds niet slapen! heb je nog goede tips? want hij is dan echt moe. hij krijgt om 18:00 een fles en na die fles wil hij niet slapen.
    hij is nu bijvoorbeeld nog steeds wakker!
     
  12. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Veel kinderen zijn 's avonds wakker. Ze willen dan een beetje aandacht, wat extra eten, en gewoon even huilen. Ze verwerken dan alles wat er op de dag zich heeft afgespeeld, en zijn daardoor een beetje moe. Willen dan ook gewoon even huilen. Als de rest van de dag goed gaat, en de nacht ook, zou ik hier niet echt een probleem van maken. Als je er veel moeite mee hebt, dat het tijdens voedingstijd is, dan kun je hem om vier uur in bad doen.

    Groetjes Adrienne
     
  13. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    bedankt voor je reactie
    hij heeft tot nu toe een half uurtje geslapen.
    overdag gaat het nu aardig goed sinds een paar dagen en s' nachts gaat het ook goed.
    hij was net ontroostbaar aan het huilen dacht eerst krampjes want hij overstrekte zich een beetje maar hij werd gewoon een beetje boos. heb hem zijn fles maar gegeven en die dronk hij op.
    maar hij was wel een uur te vroeg hoe kan ik dit voortaan oplossen?
    als hij dit altijd gaat doen dan krijgt hij in plaats van 6 voedingen 7 voedingen en dat is volgens mij een beetje veel. hij krijgt normaal 6x 120 cc met friso comfort.
    gaat dit nog wel over?
     
  14. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Wat zou kunnen is dat hij de nacht een beetje aan het verschuiven is naar voren. Ieder kind doet dat anders. Ik zou hem gewoon op bed leggen en dan laten slapen tot hij weer komt.

    Ben benieuwd!

    Groetjes Adrienne
     
  15. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    misschien een beetje dom hoor, maar wat bedoel je precies?
     
  16. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi,

    Een baby gaat op een gegeven moment 's nachts steeds langer doorslapen. Ze kunnen dan langer zonder eten. Het ene kind doet dat door de avondvoeding over te slaan, een ander kind door steeds later te komen in de nacht. Dit is een begin daarvan denk ik. Dan is heel je regelmaat weer weg, tot hij de nacht helemaal doorslaapt. Dan is er weer een nieuw ritme.

    Groetjes Adrienne
     
  17. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    ooh ok zo!
    maar hij slaat zijn avond voeding niet over. hij kwam gister 1 1/2 uur te vroeg in plaats van 22:30 kwam hij 21:00 en had hij niet geslapen vanaf de voeding van 18:00.
     
  18. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Heb je hem daarna laten liggen? En hoe laat kwamhij toen dan?

    Groetjes Adrienne
     
  19. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hij ging niet eens slapen hij is toen tot 23:00 wakker geweest!
    denk dat ik hem maar gewoon in bed moet leggen en dan wachten tot hij slaapt!
    dit is echt heel frustrerend. vandaag ook weer een mindere dag kwa slapen. of is hij nog veel te jong om een ritme te creeeren?
    vind het best lastig. werk zelf in de kinderopvang en heb er heel veel moeite mee dag hij straks ook naar het kdv gaat maar dan naar een andere. en zit er dus een beetje mee in me maag dat hij niet makkelijk slaapt. zoals gister avond ook heb ik hem na de fles om 18:30 lekker in bad gedaan heb hem om 19:00 in bed gelegt en sliep tot 20:00 maar en was toen weer wakker. ik weet niet of hij dan last van krampjes heeft of honger. hij piept en kreunt wel een beetje en trapt wel met zijn voetjes.
    heb je nog tips? of dingen die ik kan doen?
     
  20. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Heb je al infacol geprobeerd tegen de darmkrampen? Het is best moeilijk om te beoordelen. Ze kunnen best zuigbehoefte hebben als ze darmkrampen hebben. Als je dan voedt dan kan het ook erger worden. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag met gewicht is. Dan ga je naar het CB toch?

    Baby's hun slaap/waakritme duurt maar 45 minuten, ze kunnen dan best even wakker worden, maar als je ze laat liggen, dan vallen ze weer wel in slaap.

    Probeer het eens, die optie, dat je hem op bed legt tot hij slaapt. Dat is dan wel iets wat je overdag moet proberen, dan kun je een beetje bezig zijn in huis, en duren die 10 minuten niet zo lang.

    Ook kun je iets lezen over Ria Blom, die methode is op internet te vinden.

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina