Ons knulletje van 21 maanden heeft sinds dinsdag de waterpokken. Het begon met een paar bultjes en blaasjes, maar hij zit nu echt helemaal onder. Vanmorgen was het al weer honderd keer meer dan gisteren! Dit is dus al de vierde dag dat er nieuwe blaasjes bij komen. Hij heeft nog nauwelijks korstjes. Weten jullie hoe lang er nog nieuwe blaasjes bij kunnen komen? En wanneer zouden het alleen nog maar kortsjes zijn? Ook heb ik gehoord dat als de korstjes er eenmaal af zijn gevallen, er rode vlekjes over blijven op de huid die pas na een paar maanden echt helemaal niet meer zichtbaar zijn. Is dat echt zo? Ik lees er van alles over, maar wil graag weten wat jullie ervaringen met jullie kindjes zijn. Vind het zo sneu voor hem. Sinds gisteren koorts en ook echt hangerig. Lekker dat ik hem nu nog even alle aandacht van de wereld kan geven nu ik nog niet bevallen ben. Stiekem baal ik er ook wel van dat ie nu niet zo'n mooi gaaf huidje heeft, erg he! Ik weet echt wel dat het erbij hoort hoor. Maar net nu ie straks met z'n kleine broertje op de foto gaat, hahahaha! Groetjes, MissX28
Esmay heeft ze gehad met een maand of 4 en ik moet zeggen ze waren toch wel binnen een week weg! Dus geen maanden..... Maar ze had ze ook niet zo heel erg! En verder weet ik eigenlijk ook niet precies hoe het nu allemaal zit met die waterpokken etc. Dus ik kan je helaas niet verder helpen....
Hoi Kleintje88, Bedankt voor je reactie. Jeetje, met 4 maanden al. Hopelijk niet veel last van gehad. Als ze het onder het eerste levensjaar hebben, is de kans wel groot dat ze het later nog een keer krijgen he... Hopelijk blijft het jullie dochtertje bespaard. Jesper is er echt ziek van nu...
Puck heeft twee maanden geleden de waterpokken gehad en je ziet nog steeds lichtrose vlekjes waar de pokjes zaten. Het duurt een tijdje voordat de huid zich hersteld heeft. Puck voelde zich ook ontzettend ziekjes. De pokjes komen in golven opzetten. Na een dag of vijf zullen er geen nieuwe meer komen en begint het proces van indrogen. Veel beterschap voor je mannetje en succes met de laatste loodjes!
Een goede week duurde het voordat alle plekjes droog waren, dus geen nieuwe plekjes meer. Bij ons was het zo dat toen hij helemaal onder zat, het weer minder werd. Het duurde ruim een maand voordat alle korstjes weg waren en hij heeft nu ruim een half jaar later nog steeds een paar littekens op zijn voorhoofd waarvan ik verwacht dat die niet echt weggaan.
Ja dat zeggen ze idd... Maar ze heeft al verschillende keren weer contact gehad met kindjes met waterpokken en nooit nog een keer gehad.... maar goed kan nog komen! Al zeiden ze dat als ze meer dan 10 pukkels hadden dat ze het dan mogelijk niet meer krijgen ? (geen idee wat daar van waar is )