Niet in de box willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door famke89, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Mijn dochter van zo goed als 11 maand wil absoluut niet in de box.. eigenlijk nooit gewild, liggend niet, zittend niet.. en nu ze kan kruipen al helemaal niet.. vind t best lastig.. want mevr. is razend snel en sloopt het liefst alles.. dus ik moet constant bij der in de buurt blijven als ze op de grond speelt.. Maar ik wil ook graag wat huishoudelijke taken doen ;) als ik beneden bezig ben vind ik het niet zo erg als ze op de grond speelt (en meestal doe ik dit als ze op bed ligt ) maar ik moet ook wel eens boven opruimen, stofzuigen en poetsen.. en dit is niet echt handig als het dametje op bed ligt..

Heeft iemand tips waarmee ze wel in de box wil spelen? Of komt dit tzt wel..

's morgens als ze beneden komt gaat ze wel standaard in de box, maar dit is altijd drama! Daarbij als ik weet dat we weg moeten doe ik haar niet in de box omdat ze meestal erg overstuur is.. en ben bang dat ze dan gaat denken als ik ga brullen mag ik er uit ;)

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien boven in dr bedje zetten terwijl je boven bezig bent? Werkt hier heel goed, paar boekjes erbij en hop t werkt prima. Box is hier ook maar heel kort leuk,maar goed, denk steeds maar dat t een fase is en t vanzelf overgaat in lopen en minder overal aan en in zitten

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Oh daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht :D thanks!

en qua fase denk ik er ook over.. maar mijn moeder en schoonmoeder zeggen beide dat ze prima hele ochtend in de box kan.. maakt me soms zo onzeker! Mijn zusjes zijn nogal wat jonger en kan mij herinneren dat die indd in de box woonden.. dan ga ik toch echt denken wat doe ik verkeerd terwijl ik stiekem wel weet dat als ik het zo wil dat heus niet verkeerd is ;)

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige kindjes vinden de box heerlijk, kindje van een vriendin van mij is 3 en als ie hier is kruipt ie nog steeds in de box. Zie t op mn werk ook vaak, maar anderen will3n de hele wereld zien en ontdekken en die willen niet de hele ochtend in de box.

Ik ben dr vrij makkelijk in en sleep dr dan maar overal mee naartoe haha. Overal traphekjes zodat ik dr boven ook vrij kan laten bewegen. Meestal doe ik dan alle deuren dicht behalve van de kamer waar ik ben en dan kan ze rustig een beetje scharrelen. Als ik veel in alle kamers moet zijn dan zet ik haar even in bed, kan ze ondertussen grotendeels zien wat ik doe.

Snap je onzekerheid hoor! Maar elk kind is anders en orobeer t een beetje los te laten wat anderen ervan zeggen

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Sorry geen tip onze uk is ook van het ontdekken dus met geen mogelijkheid in de box te krijgen.vanwege verborgen reflux ook nooit als ukje in kunnen liggen.
    Ondertussen de box verkocht

6. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

15 apr 2015
    115
    14
    18
    Ik deed mijn dochter gewoon in de box! In het begin is het lang gillen en dan speelt ze gewoon lief.! Dat gillen wordt echt steeds korter!
    Gewoon negeren dus! Anders heb je echt geen tijd voor jezelf!

Ze heeft tot bijna 2 jaar in de box gespeeld! Echt ideaal en veilig! Anders kwam ik echt nergens aan toe of kon ik echt niet normaal naar de wc!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier diende de box rond die leeftijd vooral als opslagplek van speelgoed :p Kindjes konden prima rommelen beneden en boven (net waar ik op dat moment was): alles was kindveilig. Ging ik boven opruimen en schoonmaken dan kropen/liepen ze rond in hun eigen kamer of zette ik ze met wat speelgoed op de overloop (met traphak uiteraard dicht ;)). Is nooit een probleem geweest. Maar is misschien ook net hoe je er mee omgaat. Ik doe namelijk het liefste even niets in het huishouden als ze in bed liggen: even me-time ;)

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Het 'mijn kind wil niet in de box' vind ik altijd wel opmerkelijk want er gaat wel meer komen wat je kind 'niet wil'. Je bent als ouder toch gewoon de baas? Soms willen ze niet eten, niet slapen, niet tandenpoetsen, niet aankleden (zoals mijn peuterdochter vanmorgen), tja het gaat toch allemaal echt wél gebeuren!

De hele ochtend in de box vind ik weer niet kunnen. Je belemmert je kind dan wel in zijn/haar ontwikkeling. Op motorisch vlak, maar ook mentaal. Een kind moet kunnen ontdekken. Maar soms moet jij als ouder ook wel eens iets en is het gewoon even veiliger als je je kind even in de box parkeert. Niks mis mee.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ach, weet je in hoeveel landen ter wereld ze een box niet eens kennen? En die kindjes worden ook groot, hoor. Dat gemiep over die box altijd...

10. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Verkeerde been uit bed gestapt?

Maar ts, heb je een draagZak? Is tevens een goede training :)

11. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier precies hetzelfde!
    Zoontje schreeuwt het namelijk uit in de box en dan hoeft hij ervoor mij niet in dus hebben we deze week de box weggehaald.

12. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij hebben een box staan maar hij zit er heeeel weinig in terwijl die het wel leuk vind opzich.
    Maar vaak ligt die gezellig op het kleed te spelen in de buurt bij ons.
    Ik snap best dat ze er niet in willen rond die leeftijd dan willen ze ontdekken. Niet op 1 plek een beetje zitten.

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb 3 kids en alle 3 tot verschillende leeftijden in de box 'gezeten' hier is de box nu weg,ze is 13 mnd nu

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoontje gaat 's morgens altijd even in de box als ik de vaatwasser leeg haal, dat is namelijk niet veilig met hem erbij, omdat hij alles eruit trekt en bovenop de klep gaat liggen. Ik geef hem in de box het speelgoed waarvan in weet dat hij het super leuk vind en dan juist dat speelgoed waar hij anders niet zo vaak mee speelt. Dan houdt hij het wel een kwartiertje uit.
    De rest van de dag kruipt en hobbelt hij wat achter mij aan of anders zet ik hem even in de kinderstoel bij me bv. met koken of gisteren toen ik ramen ging zemen, vind ie nog interessant ook ;)
    Als ik boven bezig ben is hij daar gewoon lekker aan het spelen, inderdaad traphekjes dicht en gewoon laten gaan, hier speelt hij dan vaak met zijn badspeelgoed. Ga ik stofzuigen of dweilen dan gaat hij even in z'n bedje.
    Ik vind dat ze soms even geen keuze hebben, als ik aan het dweilen ben, moet hij even in bed of in de box. Maar ik zal hem niet bewust in de box laten gillen en krijsen omdat hij dat maar moet leren. Alleen als het even niet anders kan.
    Ook ik vind het heerlijk om even rustig te zitten als m'n zoontje slaapt, zeker omdat hij niet zoveel meer slaapt (1x 2 uur) en momenteel erg aanhankelijk is, even bijkomen ;)

15. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nee, maar het is toch raar dat ouders in Nederland onzeker worden omdat hun kindje niet in de box wil, terwijl die in het overgrote deel van de rest van de wereld niet eens bekend is. Dat vind ik altijd zo sneu.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier hebben alle drie de kinderen maximaal 6 maanden in de box gelegen daarna gingen ze zelf kruipen en zitten. Ik ga ze dan niet beperken en heb ze niet meer in de box gedaan. Als ik ging schoonmaken de emmer hoog neer zetten de de kleine in de gaten houden. Nooit iets gesloopt Of ongelukjes gehad

17. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Bedankt voor alle berichtjes! Het natuurlijk ook net hoe jezelf mee om wilt gaan! En geloof toch dat ik hierin mooi verder ga zoals ik nu doe :) heb indd kleine ontdekker dus dan maar lekker kruipen (leverde overigens wel veel bulten en blauwe plekken op :p) en de tips voor boven.. top! Had ik zelf nog niet eens bedacht haha lekker handig ;)

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Lekker veel typ fouten haha wil niet zo goed op de telefoon en mijn meisje in de gaten houden ;)

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier wil dochterlief ook niet meer in de box. Ze kan nu tijgeren(net 9maanden) wil ze er helemaal niet meer in. Ze moet op ontdekkingstocht.
    Als ik nu boven poets speelt ze lekker in haar bedje. Ik poets dan eerst de andere 3 kamers en haal haar daar uit als ze het echt niet meer leuk vind. Dan doe ik pas haar kamer. Badkamer doe ik altijd als mijn vriend thuis is.

20. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Badkamer doe ik als mijn dochter onder de douche zit (loggen in bad is niks aan natuurlijk) kan ze lekker spelen en kan ik der goed in de gaten houden werkt perfect :)

Deel Deze Pagina