Dit dus. Waarom zouden die ziektes weinig voorkomen? Juist. Omdat we inenten! Als meer mensen niet gaan inenten zullen vanzelf die ziektes weer terug komen denk ik. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kinderen doodziek worden terwijl ik dit met een vaccinatie kan voorkomen.
Ikzelf heb me er een beetje in verdiept. Dus ons toekomstige kindje krijgt waarschijnlijk alleen de hoognodige vaccinaties. Sommige zijn dubbel in de vaccinaties en zijn langer geldig dan je zal denken. Er bestaan schema's op internet hiervan. Ik kan ze zo gauw niet vinden. Maar ik respecteer iedereen die er anders over denkt. En iedereen mag het (vind ik) op zijn eigen manier doen.. Iedereen wil toch uiteindelijk het beste voor zijn of haar kind lijkt me!?!
Oh jee dit is geen goede discussie voor mij.. Ik ben normaal altijd heel tolerant en ik ben juist degene die t nog eens van een andere kant probeert te bekijken maar ik kan hier soms zo pissig over worden. Ik woon in een gemeente met veel gereformeerden en die laten over het algemeen hun kinderen dus niet inenten. Met als gevolg regelmatig een uitbraak van mazelen bijvoorbeeld. En ja daar zijn dus kinderen dood aan gegaan. Volledig onnodig!:x Als je dan zelf een kind hebt met een zwakke gezondheid dan zit je er echt niet op te wachten dat het op de pszaal met die kindjes in aanraking komt. En t lullige is dat de meeste van die ziektes juist besmettelijk zijn voordat het zichtbaar is. Ik vind het ronduit egoistisch om je kind niet in te enten. Edit: oh ik reageer misschien weer te serieus op een trol topic
Hier ben ik dus ook serieus geïnteresseerd in. Mijn zoontje reageerde heel heftig op dé vaccinaties.voor de tweede heb ik het gevoel dat ik wel wil laten enten maar dan selectiever, bijv geen cocktails. Sommige dingen die erbij zijn gekomen vind ik niet nodig zoals hepB. Ik zoek serieus info en beweegredenen van anderen om afwijkend te enten. En hoe gaat t als je later wilt starten?mschuift dan alles op of sla je dan sommige over? Wie wil mij evt in pb haar beweegredenen geven om aangepast te enten?
Hmmmmm, hoe ga je later uitleggen als je kind gehandicapt is door polio. Goh mamma en pappa waren er niet zo voor dat je dat je hier een prik voor kreeg. Dat is het eerste wat door mijn hoofd schiet. Maar het is wel zo dat ziektes minder voorkomen door dat hier inentingen voor zijn. En ik ben er van overtuigd dat we allemaal het beste voor onze kinderen willen. Maar hier in huis hebben ze alle prikken wel gehad. Groetjes Janna
Ik heb mijn dochter (zie banner) niet gelijk laten vaccineren. Aantal maanden geleden ben ik begonnen met het alternatieve schema( RIVM heeft een andere schema voor kinderen die later worden geprikt) en in januari krijgt ze de laatste (DKTP) dan hoeft ze tot 9 jaar niet meer. Ik wilde niet vaccineren en ben toch van mijn gedachte veranderd. RIVM laat je niet met rust en blijft je ook brieven sturen. Familie blijven vragen stellen en je omgeving snap het ook niet. Ik wilde het risico niet lopen dat me dochter ziek zou worden maar ik weet zeker dat er ook een hele donkere kant aan de vaccinatie zit. Zelf heb ik hepatitis B drie x gekregen ivm mijn opleiding en ik moest na de drie prikken bloedprikken om te kijken hoeveel antistoffen ik had aangemaakt. De waarde was goed en inderdaad je maakt door de vaccinatie antistoffen aan maar langzamerhand nemen ze ook weer af....
Er zit een hoop ruimte tussen de 2 antwoorden Ja, wij laten ons zoontje en straks ook dochtertje vaccineren, maar nee, niet volgens het RIVM programma. We zijn begonnen met 8 maanden Hij krijgt maar 1 prik per keer. de ene keer de DkTP en de andere keer de Pneu, met steeds 5 weken ertussenin. De Hib en HepB slaan we over. Dit is wat voor ons goed voelde na een hoop ingelezen te hebben. BMR is nu het volgende struikelpunt
+1, ze worden na de vaccinatie wel eventjes ziek waarschijnlijk maar op de lange termijn kan je er ook veel ziekte's mee voorkomen.
Oh 'leuk' een nieuw topic van TS.. Ja, mijn zoontje heeft alle vaccinaties gekregen en mijn tweede zal ze ook krijgen.
Ja het zijn ziektes, geen griepje of wat dan ook dus daarin wil ik geen risico lopen. Maar een griepprik vind ik onnodig.