Blij dat je hier vrije keuze hebt. In Frankrijk is het verplicht dat is aantasting van lichamelijke integriteit
Knetterbang zijn jullie voor ziektes en een andere (onderbouwde) mening. Mensen denk na wat je je allerdierbaarste, liefste kleine hummel in laat spuiten op een onnatuurlijke manier.
Ik laat mijn kind niet vaccineren. Ik wil geen risico's nemen met zijn gezondheid. Hij en wij voelen ons hier beter bij. Ik kan hem op deze manier in de toekomst een hoop ellende besparen.
Hij? Okay, ik verwacht best veel van mijn kinderen maar dat ze begrijpen wat een vaccinatie is en wat dat betekent? Nee... zelfs IK ga niet zo ver.
Ik haak af. Wat een onzin lees ik hier! Het meest moest ik nog wel lachen over de opmerking dat hepatitis b voornamelijk bij prostituees zou voorkomen. Hahaha Hepatitis b is een wereldwijd voorkomende zeer ernstige leveraandoening. Sinds het openen van de grenzen, te toenemende mate van immigranten naar Nederland en het vrije verkeer (van mensen die bv op vakantie gaan naar familie) is de incidentie van hepatitis b in Nederland toegenomen. Eerst werden alleen risicogroepen gevaccineerd, maar dit bleek niet afdoende te werken. Oa met bijtincidenten op kdv werd het nogal eens overgedragen. Ik geef toe, ik heb ook mijn twijfels gehad of het echt nodig is om hiervoor op zo'n jonge leeftijd te vaccineren. Maar toch blij het gedaan te hebben. Want oei, denk aub niet te licht over hepatitis! Graag wil ik nog (als laatste) aan iedereen meegeven: top dat er ouders zijn die bewust kiezen om wel of niet te vaccineren. Ik denk alleen dat mensen moeten waken om hun informatie niet te halen van een site met een 'kleur'. Op een site die anti-prik is, zul je bij voorbaat al geen eerlijke informatie vinden. Wetenschap staat niet op YouTube, niet in de Libelle. Wetenschappelijke kennis ligt niet bij een enkele guru uit de Achterhoek, of bij Freek... Zoek de echte informatie. Wetenschap wordt gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften van hoog aanzien (bv the lancet) en zal altijd bevestigd moeten zijn door meerdere instituten (die dat ook weer gepubliceerd hebben). Ik schrik echt van sommige opmerkingen hier...
Ja maar joh.. die zijn allemaal aan het samenzweren. Grote complottheorieën. De pharmaceutische industrie zit er achter.. Chemtrails en weet ik veel wat allemaal nog meer. Jammer dat niemand vijf willekeurige artsen belt in 5 willekeurige landen... vijf of 50 of zelfs 500... Hoeveel ze er ook zouden bellen.. allemaal onzin, allemaal indoctrinatie, allemaal louche en bedrog. Over geloof valt niet te twisten en angst is een heel slecht raadgever (en lezer)
Ik twijfel nog over hoe te vaccineren. Mijn oudste belandde na iedere enting in het ziekenhuis. Zo heftig reageerde ze er op. Dat is de reden waarom ik twijfel en niet omdat er even een seconde met een naald wordt geprikt (dat zou natuurlijk een achterlijke reden zijn)
Mijn meisje is wel gevaccineerd vind het een luxe dat het hier zo kan reis veel en wil meer reizen en moet er niet aan denken dat ze iets raars oploopt en dan de rest van haar leven hier mee moet leven zou mezelf dat nooit vergeven vandaar mijn keuze
HIJ voelt zich er beter bij? Hoe weet jij nou of hij zich er beter bij voelt? Strange.. Of je bezorgd hem alleen maar ellende, you never know
Toch jammer idd van de discussie en verwijten over en weer. Het gaat om de poll, ja of nee en licht toe maar er hoeft niemand overtuigd te worden .Het is eigen keuze en ik eigen verantwoording.
Mirri, met jou ben ik het ook niet eens , maar je komt in elk geval niet alleen maar aanmelden om ons je visie door de strot te duwen. Dat inmiddels 10-15 anderen dat wel hebben gedaan maakt dat de discussie nu niet zuiver loopt. Jij hebt een wat meer genuanceerde mening zeg maar, al begrijp ik m niet . *slotje*
Ik ken iemamd waarvan het kindje allergisch is voor kippeneiwit. Wat ook in de inenting blijkt te zitten. Zou dat bij jouw kindje ook kunnen Zij werd voor de zekerheid in het ziekenhuis ingeent en was verder geen probleem.
Ja Tuc, meld jij het maar. Belangrijk is dat mensen weten dat er een keuze is. Ieder moet voor zich weten dat ie vaccineert. Weet dat er vaccins gekweekt worden op apenieren en geaborteerde foetussen. Dat er formaldehyde en antibiotica in een vaccin zitten. Vaccineer niet alleen om dat het prikje niet erg is, dat vind ik ook niet erg, mij gaat het om het spul dat ingespoten wordt. Vaccinaties geven geen garantie dat je kindje de ziekte niet krijgt. Vaccins tasten het immuunsysteem aan, daardoor krigen ziektenkiemen juist de kans zich te ontwikkelen, daarom zijn er reacties na een inenting. Ik vertrouw op het immuunsysteem van mijn kindje. Ik laat mijn kindje liever 1 keer met een sterk immuunsysteem risico lopen dat ze een kinderziekte krijgt dan 1 keer haar systeem te belasten met een vaccin, waarna ze kans heeft alsnog ziek te worden. Kindjes die niet ingeent zijn dragen geen ziektekiemen bij zich en kunnen andere kinderen dus niet ziek maken. BMR is vanaf dag 7 tot 28 na de vaccinatie besmettelijk voor anderen. Veel succes allemaal. Geniet van je kindjes!
Mirri, deze reacties kon je toch verwachten? Welke indruk heb je zelf over de mensen die reageren? Wie denken er echt na, doen research en welke mensen volgen de massa en het cb?