Wel of niet mee bemoeien

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik zit met een dillema en wil graag weten wat jullie in mijn situatie zouden doen..

Een kennis van een kennis werkt op een kdv hier in de buurt. Mijn kind gaat er niet naar toe. Maar nu weet ik (echt met 100% zekerheid) dat zij vaak s'ochtends voor dat ze begint te werken eerst een jointje rookt.
    Ik vind dat persoonlijk niet kunnen en zou het niet tof vinden om mijn kind bij iemand achter te laten die net geblowd heeft. Maar aan de andere kant zijn het mijn zaken misschien ook niet.
    Wat zouden jullie hier mee doen? Of laten?

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

hopelijk niet ergens in de buurt van t gooi????? als ik erachter zou komen dat ik mijn kind bij iemand achter laat die een joint rookt?!?! nou sorry hoor ik vind dat echt belachelijk. en ik zou me daar zeker wel mee bemoeien. het zijn kindjes waar je de verantwoording over hebt, geen dieren.

ik vind het echt vreselijk niet kunnen.... :(

3. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind het ook niet kunnen, ik zou wel eerst willen weten waarom ze in de ochtend al rookt, dat kan ook met pijn te maken hebben namelijk, weet je dat toevallig?

4. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, ik vind dit heel lastig. Ik werk zelf op een kdv en ik zou het zeker willen weten als iemand bij mij dit doet, als leidster en als ouder. Maar ja, om je ermee te bemoeien???
    Hoe een goede kennis is dit?? Anders zou ik het eerst tegen haar zeggen, dat je het niet goed/verantwoord vind dat ze dit doet en hopen dat ze er zelf iets aan doet.

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik vind een kennis van een kennis nogal vaag klinken en ik zou me eerst even heel goed bedenken wat je nu eigenlijk precies van de desbetreffende persoon weet en daarvanit gaand zou ik zeggen: niet mee bemoeien.

Verder vind ik met drug echt niet kunnen (in geen enkel geval voor je werk) en daarom zeg ik wel mee bemoeien maar ik zou daar gewoon meldig van maken bij het kdv waar ze werkt,het lijkt mij voor het kdv ook niet wenselijk als er werknemers onder invloed lopen.
    Stel dat er wat gebeurt zou je dan met jezelf kunnen leven?

6. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Het is niet medicinaal gebruik maar puur voor de fun. En het is niet echt een kennis die ik vaak spreek ofzo. En weet wel heel zeker dat ze het niet zou waarderen als ik er wat van zeg. Dus ik vind het een beetje lastig..

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

je zegt een kennis van een kennis, ken je die dan ook wnat een kennis zijn bij mij mensen die ik 2x per jaar zie ofzo, en hun kennissen ken ik dus al helemaal niet, ik zou het je kennis voorleggen en dan kan zij haar kennis inlichten

whoops raar woord kennis :cool:

8. Dana

Dana Niet meer actief

als het puur for the fun is zou ik me ermee bemoeien, ik zou eerst haar aanspreken en als dat niet werkt wel melding maken bij het kdv.

9. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm sorry maar mijn man blowt ook ( zit nu in de ziektewet) maar als hij niet blowt vergaat hij van de pijn en kan niks, dus zou dr eerst achter proberen te komen of ze niet ziek is ofzo.

is ze dat niet dan zou ik er wat van zeggen.. is ze dat wel.. mm dan heeft ze wel een goeie reden..

10. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

dit bedoelde ik eigenlijk te zeggen dank je wel :)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ze werkt toch hoop ik niet in Amsterdam he? ;) ;)

Ik zou denk ik het KDV opbellen ofzo. Ik zou me groen en geel ergeren aan zo'n persoon en het totaal geen probleem vinden om die gene te verlinken. Zoiets doe je gewoon niet, simpel. Dan wordt ze maar ontslagen, is haar eigen schuld.

12. tulip

tulip Niet meer actief

maar ik denk even he??? Ook al is het voor medicinaal gebruik, dan vind ik nog niet dat je dan met mensen of kinderen hoort te werken. Dat risico is gewoon te groot. Als het zo'n vage bekende is zou ik wel naar het kdv gaan denk.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ook al is ze ziek dan moet ze de ziektewet in, je gaat toch ook niet alcohol op kinderen verzorgen? Het beïnvloed je reactievermogen dus mag je gewoon niet gebruiken, niet als je gebruik maakt van het verkeer en al helemaal niet andermans kinderen verzorgen, je eigen kinderen verzorgen als je stoned bent vind ik al twijfelachtig..

14. lautjuhhh

Met kinderen vind ik ook risicovol en dus zou ik het melden.. volwassen weet ik niet.. vaak weet de werkgever het dat het medicinaal is dus maken dr geen probleem van alleen machines gebruiken mag niet.

15. lautjuhhh

@isademi, zoals je leest zit mijn man in de ziektewet ;) en werkt dus niet ;)

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had het ook niet over jouw man maar als ZIJ ziek is moet ze de ziektewet in gaan natuurlijk...

17. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik werk zelf in de opvang en vind het niet kunnen (om wat voor reden dan ook). Je hebt de verantwoordelijk voor andermans kinderen.. vind ik nog al wat!
    Maar goed, lastige situatie ik weet niet of ik me er mee zou bemoeien.. en je zou denken raar dat haar baas en collega's daar niets van merken (volgens mij ruik je dat toch)!

18. lautjuhhh

@isademi oh sorry verkeerd gelezen, maar idd dan moet zij de ziektewet in ;:)

19. Jel

Jel Niet meer actief

Helemaal mee eens!

20. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dit ook echt niet kunnen. Ze heeft wel de verantwoordelijkheid oer die kindjes.als het mijn kind zou zijn die daar op hetmkdv zou zitten, zou ik er echt niet blij mee zijn. Lastig voor je,omdat het niet echt een vriendin van je is. Maar ik zou het haar denk ik wel zeggen.

Deel Deze Pagina