Oh, dus jij bent van het principe 'nadat het kalf (of kind) verdronken is, dempt men de put'...? Een beetje verantwoordelijk KDV trekt alle mogelijke klachten en risico's na. Mee eens, Bri. Voor de fun, dat doe je op feestjes of desnoods met z'n twee op de bank of zo. Maar drugs gebruiken voor je gaat werken en dan onder invloed de verantwoordelijkheid van baby's, dreumesen en peuters hebben? En dan? Dan zegt ze bijvoorbeeld: 'Ja, ik blow voor ik ga werken. Nou en? Waar bemoei jij je mee? Jouw kind gaat hier niet eens naar het KDV!' Of ze ontkent het glashard, terwijl het wel waar is. En wat moet TS dan doen? Misschien omdat TS hiermee wel het verschil kan maken voor de veiligheid van andermans kinderen? Ik ben blij dat iemand dat doet en niet enkel alleen aan zichzelf en eigen kids denkt. Ik ook. Is een beetje hetzelfde als de enige getuige zijn van een ongeluk, in the middle of nowhere en dan doorrijden omdat je het slachtoffer niet kent. Dat is trouwens bij wet verboden en je kunt hier een behoorlijke straf voor krijgen. Ook uit de wet: Je mag niet eens onder invloed een auto besturen. Dus ook niet als je geblowd hebt of niet. Maakt niet uit of dan zichtbaar is of je geblowd hebt, als ze er achter komen, dan ben je de sjaak. Waarom dan wel de verantwoordelijkheid mogen dragen op het werk? Ik zou het melden bij het KDV en dan is het aan hen om al dan of niet actie te ondernemen. Wat heeft TS inmiddels gedaan? PS: Ik zou het heel prettig vinden om dit soort dingen over de leidsters op mijn KDV te weten. Ik zou het KDV er ook op aanspreken en zeggen dat ik niet wil dat deze persoon op de groep van mijn kind staat. Ik zou het verder ook zeker niet onder stoelen of banken steken, want als die dan op een andere groep zou staan, zou ik me niet prettig voelen!
Sterker nog.... Ik denk dat ik persoonlijk veel meer 'onder invloed' zou zijn na 1 joint dan na 2 biertjes.
Ik ga ervan uit dat diegene gewoon door collega's wordt aangesproken en dat ik vertrouwen kan hebben in het kdv waar ik mijn kind naar toe breng. Als het zo extreem is als jij hier schets, dan geloof ik gewoon niet dat iemand daar vrolijk kan binnen wandelen zonder dat collega's wat door hebben. Kortom, een hoop beren die er in dit topic besproken worden, die compleet niet aan de orde zijn. En ik hou daar gewoon niet van. Je moet geen oproer gaan veroorzaken over iets wat niet aan de orde is. Ik vind het verstandiger om daar rustig mee om te springen en goed te bekijken wat er nou eigenlijk aan de hand is. Dus zal ik zeker niet het haantje de voorste zijn die dat wel eens even zal gaan vertellen. Ook dat, zou ik me eerst rustig bekijken en bedenken. En nee, ik hoef van een leidster die zich gewoon verantwoord gedraagd niet te weten wat ze op heeft.
@ladyknochie wat een lap verhaal terwijl ik echt een ander standpunt heb.. wie is ts om zich te bemoeien met een kennis van een kennis? Ga jij je bemoeien met een kennis van een kennis? kdv of niet het gebruik is slecht ja maar wat doe je eraan? niks want iedereen kan zeggend at ze niet gebruiken of gestopt zijn en ondertussen nog blowen.. wat wil je doen dan? de politie bellen? tis balen dat ze bij een kdv werkt tis ook zeker niet goed te praten maar als jou kind er niet op zit en het een kennis van een kennis is.. heb je dr helaas weinig mee te maken dus kun je ook niks doen ( is mijn mening)
Het gaat toch niet om het bemoeien met die kennis van die kennis? Maar om het bemoeien met de kindjes op het kdv. Wat die persoon zelf met d'r leven doet zal me totaal worst wezen, al zuipt ze zich elke avond lam bij wijze van spreken. Maar zodra ze naar d'r werk gaat is ze verantwoordelijk voor andermans kinderen en dan gaat het me wel wat aan. Ook als het mijn kind niet is. Ik las het al bij iemand anders 'kinderen zijn ieders verantwoordelijkheid' of iets dergelijks. En daar ben ik t mee eens. In de tegenwoordige maatschappij van ikke ikke en ik bemoei me nergens mee, vind ik t heel prettig om te lezen dat er ook mensen zijn die zich wél met anderen bemoeien en zich verantwoordelijk voelen voor anderen. Dus ja, ik zou t zeker melden!
Dit vraag ik me dus serieus af. Hoeveel mensen zouden iemand NIET tegenhouden die gedronken heeft? Ik denk (helaas) heel veel. Precies diezelfde 'ik-bemoei-me-er-niet-mee' mentaliteit. Heel veel mensen halen hun schouders op en denken 'zo'n vaart zal t niet lopen'. Tot er ongelukken gebeuren en dan roept iedereen dat hij tegen gehouden had moeten worden.
Zo ongeveer even veel die vinden dat ik het wel moet melden dan niet moet melden. Tja, aan de ene kant waar bemoei ik me mee. Maar ik voel me ergens wel verantwoordelijk omdat ik het weet. En dan komt mijn geweten om de hoek kijken. Ik kan er niet vanuit gaan dat haar collega's actie ondernemen, want die weten misschien helemaal niet dat ze dat doet. Niet aan iedereen is direct te merken of diegene geblowd heeft, zeker niet als het iedere dag gebeurt en zich dus niet anders gedraagt dan de dag of week er voor. Iemand vroeg of ik er mee kon leven als er iets mis gaat. En dat is de reden dat ik toch anoniem een melding op het kdv ga maken. Als ik morgen in de krant lees dat er met een kindje daar wat is gebeurd en ik had het kunnen voorkomen dat zou ik dat heel erg vinden. Ook als het niet mijn eigen kind is en zijn niet mijn vriendin is. Bedankt voor alle reacties.
@wijffie, zolang zij nog gewoon verantwoordelijk met die kinderen om kan gaan wat is er dan aan de hand? waar ligt dan het probleem.. dan kom ik even terug op mijn partner.. als hij niet blowt, dan functioneerd hij niet eens.. zit hij alleen maar op de bank voor zich uit te staren maar als hijwel blowt kan hij rustig van alles doen en gaat heeel verantwoordelijk met kinderen om hoor.. maar goed ik ben misschien bevooroordeeld ofzo.
Maar dat weet TS niet, hoe en of ze functioneert. Alleen dat ze blowt. De rest is aan t kdv om dat te beoordelen.
Ik vind eigenlijk niet dat JIJ er een melding van moet maken. Als je het via iemand hoort over iemand die je niet kent kan je NOOIT 100% zeker zijn. Verhalen kunnen makkelijk verdraait worden, bewust of onbewust. Ken je die persoon zelf en weet je het echt heel erg zeker, dan zou ik een melding maken, maar je hebt het over een kennis van een kennis. Waarom doe je kennis geen melding, aangezien zij het allemaal zo zeker weet? Als blijkt dat deze persoon helemaal niet blowd voor werktijd, maar alleen in prive (en daarna ook gewoon vrij is) dan kan dat een flinke klap zijn voor het vertrouwen in haar door collega's. Dus enkel melden door iemand die het echt 200% zeker weet.
Ik schreef eerder al dat ik het van haar zelf gehoord heb dat ze het wel doet. Ik noem haar alleen een kennis van een kennis omdat het geen vriendin van mezelf is, maar ik heb haar wel persoonlijk gesproken. Als ik ook maar enigzinds getwijfeld had zou ik zeker geen melding maken.
Dat kan dus niet wat jij hier zegt: je gedraagt je simpelweg niet verantwoordelijk als je blowt en met kinderen werkt. Verantwoordelijkheid dragen voor = grote zorg en toewijding hebben die voor iets vereist zijn. Als je blowt is je reactievermogen vertraagd, je beleving afgevlakt. Zo'n leidster zal maar met je kind op stap zijn.
Meid; je bent gewoon goed bezig! Wat iemand in zijn prive doet, kan mij niks schelen, maar als iemand een grote verantwoordelijkheid draagt, dan doe je er gewoon goed aan dit te melden!
ik vind het niet kunnen. Maar ik zou het ook wel moeilijk vinden, wat moet je doen, het tegen haar zeggen of tegen haar werk zeggen?
Jou mening, maar ook zeker het probleem in onze samenleving. Of er nu kinderen misbruikt, mishandeld of onder invloed verzorgd worden.....zolang het degene zijn of haar eigen kind niet is wordt de rug toe gedraaid. Verschrikkelijk die instelling! Dus andermans kind kan barsten. Vergeten wordt alleen dat de kindjes in questi compleet afhankelijk zijn van volwassenen, dus òòk van die ene volwassen persoon die op de hoogte is van het drugsmisbruik (ja, MISbruik in dit geval) van de dame die geacht wordt in staat te zijn om de veiligheid en het welzijn van die kleine kindjes te waarborgen. En dat kàn niet als je onder invloed bent. Verschrikkelijk om te lezen dat er hier daadwerkelijk moeders op het forum zitten die hun ogen sluiten als het om de veiligheid of het welzijn van andere kinderen dan het hunne gaat. Je zou toch verwachten dat jùist als je zelf kinderen hebt, je de onderste steen boven haalt om deze dame òf clean op het werk te krijgen òf uit de buurt van die kleine kindjes te houden.. Ongelooflijk, werkelijk waar Ts, ik ben heel erg blij dat je er wel melding van gaat maken. En ik hoop en bid, dat mocht zoiets bij ons op de BSO plaatsvinden er net zo iemand al jij opstaat.