Zwemvest/zwemvleugels of....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij gaan in juli op vakantie naar zuid Spanje. Het is er dan meestal rond de 30 graden. Was eerst van plan zwemvleugels te halen maar is een zwemvest niet veel fijner als je kijkt naar bewegingsvrijheid? We zitten jn een huis met een zwembad erbij dus wil haar constant beschermen. Daarnaast zag ik dat ze van Splash about ook badpakken hebben waar drijvers in zitten. Iemand daar ervaring mee? Ik denk dat we sowieso een pak doen met mouwtjes en pijpjes. Aangezien er uv bescherming inzit lijkt me dit handig en t meest veilig tegen verbranding. Heeft iemand ervaring met deze pakken??
    Het leek me t meest handig om t pak te doen waar de (uitneembare) drijvers al inzitten. Enige probleem is dat t pak uit 1 stuk is dus als ze poept en t gaat ernaast heb je tot t gewassen is niks om aan te trekken. Dan lijkt t me handiger om een los shirt en broekje te doen zodat t bovenlijfje wel beschermd blijft. Dan zou ik er dus een los zwemvest bij moeten kopen. Ik hoop dat jullie advies voor me hebben. Wat jullie ervaringen zijn mbt wat wel en niet handig is..

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij hebben voor onze zoon een zwemvest..... omdat wij naar zuidfrankrijk gaan op een camping,

en hier ligt veel water rondom, dus we dachten : als we nou zo'n zwemvest aandoen wanneer hij lekker speelt rond het water kan hij iig niet vedrinken MOCHTEN we hem kwijtraken of hij ons te snel af wezen,

dit hebben we ook getest maar werkte voor geen meter, onze zoon zonk meteen naar de bodem, met zwembandjes blijft hij zelfs beter drijven.

toen hebben we gebeld naar de winkel en die zei dat het alleen blijft drijven als je ook de zwemvleugels erbij gebruikt en je kindje moet kunnen watertrappelen dan blijft je kindje bovenwater.

met zwemvleugels erbij hebben we het nog niet geprobeerd.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In veel warmere landen ( Bv Australie! ) zie je die zwempakken met mouwen en broekspijpjes met drijvers erin. Lijkt mij ideaal! Ik weet niet hoevaak je dochter "zomaar" poept, maar hier poept baby bv 1x op een dag of om de dag dus dan zal het wel meevallen qua pak onderpoepen.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hadden niets...

We hebben aan het zwembad gezien 4 kindjes...zwempak met drijvers erin...en dan bandjes...en met pijpjes en mouwtjes...kindjes konden bijna niet spelen!

En ook 1tje...die had een vest aan, kind viel voorover...en kon niet omhoog komen paniek!!! het is heel moeilijk omdat die dingen dus op een bepaalde manier willen drijven om dan weer recht op te komen voor die kleintjes....... Kind hing op zijn kop in het water dus.

Daarom heb ik mijn keuze snel gemaakt en niets aan gedaan..mijn dochter heeft heerlijk in het pierenbadje gespeeld (20cm water) en is 2 keer kopje onder geweest...doordat ze uitgleed. Maar omdat ze niet bij het water in de buurt kwam of erin was zonder dat wij er naast zaten was het snel opgelost...oppakken en weer recht zetten. Ze had het niet eens door en vond het alleen maar leuk.....

Maar als je idd echt iets wilt kiezen...zou ik voor vleugeltjes gaan...meer vrijheid!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ken ook de ervaringen met de zwemvestjes... en zou daarom ook kiezen voor de vleugels.
    Verder deden wij onder het zwempakje met uv bescherming een zwemluier en áls het er dán nog naast zou gaan, tja, dan hadden we nog een zwempakje gewoon bij voor dat moment. Maar die pakjes zijn ook óntzettend snel weer droog dus, in een warm land zou je het kunnen uitspoelen, 10 minuten ophangen en het is weer droog.... en als het nog een béétje nat, is geeft dat natuurlijk ook niet.

Deel Deze Pagina