Iemand ervaring met het gebruik van de ouderwetse fietsmand achterop de fiets? Hoe lang passen ze daar in? Net zo lang als in bijvoorbeeld een Bobike achterzitje?
Verschilt een beetje per mand. Geloof dat mn zusje er tot 1,5 jaar of zo in heeft gezeten. Maar dat is 18 jaar geleden. Paste niet meer met knietjes. Maar, die dingen worden sterk afgeraden omdat ze niet veilig zijn en niet gekeurd. Is ook van de redenen dat ze niet of nauwelijks nieuw verkocht worden. En kind zit aan 1 kant dus minder stabiel met fietsen en grotere kans met omklappen. Als fiets omklapt dan ligt kind met achterhoofd op de stoep. Persoonlijk zou ik er echt niet aan beginnen.....
Bedankt voor je reacties. Het verschilt dus per mand... Ik ben er al maanden geleden aan begonnen. Mijn zoontje zit al maanden in deze mand en zit er heerlijk in! Lekker beschut en kan veel zien. Omklappen; ik sta er altijd bij als hij erin zit.
Het zal ook per kind verschillen.. de ene is grover gebouwd of heeft langere benen dan de andere. Met het omklappen bedoelen ze als jij met fiets valt. Als jij uit evenwicht raakt dan valt je kleine vol op zn achterhoofd of vol op zn gezichtje. Als je fiets nog iets doorschuift dan is het leed helemaal niet te overzien. Gaat kleine met gezicht over het asfalt. Impact van een val is bij zijwaarts zitten groter dan vooruit in een gekeurd fietsstoeltje. 1 van de reden dat ze dus afgeraden worden.. Andere reden is dat de stoel bij een aanrijding met een auto los kan schieten van de fiets. Het is natuurlijk riet en echt superstevig is dat natuurlijk ook weer niet. Bij een harde klap is er een zeer grote kans dat hij bij de bevestiging afbreekt. Een gekeurd stoeltje is hierop getest en dus veilig. Tja, kan me voorstellen dat kleine er lekker in zit. Maar persoonlijk gaat veiligheid bij mij boven het evt lekker zitten. Maar zo denk ik erover. Maar jij moet doen waar je je goed bij voelt