Ik heb me toch vanuit het niks een dik oog! Net of ik gevochten heb .. Echt, mn oog zit helemaal dicht, het begon vanmorgen, was wat pijnlijk (mn ooglid) en nu is het hartstikke dik geworden. Ik denk een ontsteking. Kan dat ? Heb het nog nooit gehad nl. En kan ik er wat aan doen om bijv. de pijn te verzachten?
mug? Mijn dochter had vanochtend een hand die 2 keer zo dik was als normaal, ook gebeten door een mug, dus vandaar mijn vraag of dat kan.
Ja een mug, daar heb ik eigenlijk niet eens aan gedacht, zou kunnen. Verder heb ik echt nooit muggenbulten, ze vinden me niet lekker denk ik haha. Heb toen straks wel ff gekoeld en maak het goed schoon met gekookt water maar er komt geen vuiligheid uit verder.
Google eens op angio oedeem. Ik heb het wekelijks.. Ene keer m'n oog,dan m'n lip, dan m'n keel, etc.. Allergische reactie op iets (bij mij weten ze na 10 jaar nog steeds niet waarvan )
Kan nu helemaal geen zonlicht verdragen iig (is het eindelijk goei weer). Nou, ik zie wel of het maandag weg is. Lastig iig.
Is vaak binnen 1-2 dagen weg Kan ook door pollen/hooikoorts komen die angio oedeem en zelfs van extreem warmte/koude en stress, evenals voedsel.
Daantje, wat doe jij eraan als je dat hebt dan? Ik heb wel hooikoorts. En mn oog zit echt letterlijk potdicht nu. Of kan je er niks aan doen?
Heb je toevallig anti histamine tabletjes in huis? Zoals xyzal/tavegil/aerius? Dat moet ik dam standaard innemen. En als mijn keel dichtzit moet ik m'n epipen gebruiken en maar de EHBO voor een injectie prednison en anti histamine, maar aam de zwelling aam je oog/lippen doen ze niet echt iets omdat dat niet levensbedreigend is en vaak binnen 24 en hooguit 48 uur wegtrekt. Die anti histamine doet het ontzwellen wel versnellen Zo ziet er eruit bij mij Ff van 4 verschillende keren aan elkaar geplakt zonder m'n gezicht er helemaal op ( schaam me er echt voor ) Heb het wekelijks en is vooral klote als je ergens heen moet. Iedereen staart je aan alsof je een Alien bent. Al in Utrecht, Nijmegen etc geweest, DNA testen, etc etc maar niemand weet een oorzaak
Bedankt voorde info daantje! Als het dat blijkt te zijn ga ik het halen. Ben benieuwd of het morgen wat minder is..
Jeetje meid dat is niet niks! Maar dat oog....bij mij precies hetzelfde! Net of iemand je op je oog heeft geslagen.
En 9 vd 10 keer is angio oedeem eenzijdig of begint het eenzijdig Of linkerkant van je gezicht, of rechts Of bovenlip, of onderlip Linker binnenkant van je keel, of rechter. Hoop voor je dat het snel over is en je het niet weer krijgt!
Heb weleens een dik oog gehad van een kat aaien. Waarschijnlijk daarna in mn oog gewreven en de volgende ochtend zat mn oog dicht. Was wel 's middags weer goed.
ik heb dit 2 maandne geleden ook een keer gehad, ik zat op de bank.. mijn oog begon een beetje te tintelen/jeuken/prikken dus ik automatisch erin wrijven toen ging het gevoel heel even weg en kwam daarna dubbel terug en mn oog werd spontaan in 1x uit het niets heel dik.. zelfs nog de ha post gebeld zo geschrokken.. die moest ik terug bellen wanneer ik flikkeringen ging zien.. dit was gelukkig niet het geval.. het voelde gewoon alsof er vuil in zit zeg maar maar ik had voor zover ik kon zien "schone vingers" en afgekookt water gedaan enz ook niet of watten te zien.. dit is toen vanzelf weer overgegaan na 2/3 dagen en weet nu nog niet wat het was.. HEEL appart.. :S moest trouwens van de hap toen wel 2/3 x per dag even met afgekookt water..succes
Heb ik ook weleens gehad. Strontje noemen we dat hier. Dat word uiteindelijk een puistje als t goed is. Niet uitknijpen ofzo dan word t erger,kan door oude make up enz komen.
Ik ben twee keer wakker geworden met zo een mooi dik oog en op andere plekken van mn lijf muggenbeten. Elegant he? Gelukkig ging het bij mij vanzelf weer over.