wel of niet meer aanbieden?

Discussie in 'Voeding' gestart door frannie82, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De lepel wordt steeds meer verbannen door ons meisje voor de pap mag het nog.

Maar nu wil ze geen aardappel meer ze vindt er niks aan zo los.

Gisteren gingen de worteltjes er allemaal in en de aardappel dus niet.

Ook krijgt ze nu veel en veel minder binnen dan ze eerst kreeg toen wij haar nog mochten helpen.

Gevolg was gisteren om 18u al de laatste fles en die ging tot op de druppel toe leeg.

Op zich niet zo erg dat ze daar nu mee gaat compenseren.

Het is nog even zoeken hoe dit nu te doen.

Hoe bieden jullie vlees aan? Stukjes gaan nog niet die stopt ze helemaal in haar mond en daar dreigde ze zich al een aantal keer in te verslikken. Gemalen lijkt me niet zo'n succes als ze het zelf wil pakken. Gehakt kan ik rullen.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nou we zijn er achter waarom ze zo slecht eet; de boventandjes komen door en het is niet fijn met een lepeltje.

Het leek of ze vies keek maar ze heeft er dus last van.
    Broccoli en bloemkool en aardappel eet ze wel gewoon met haar handjes.
    Ze eet alleen bijna niks maar ze eet.

Vandaag een stukje koolvis proberen die ga ik straks stoven met wat vloeibare bak en braad zonder melk.

Moet geruld gehakt nog fijner gemaakt worden?
    Ik heb het eerste wel gedaan en ik vraag me af of het niet nog moet want hoe krijgt ze dat weg met 2 tandjes.

Ik merk dat ze ook niet echt kauwt met haar kaakjes hoe kan ik haar dat leren? Ik probeer het wel aan de zijkant van haar mondje te doen maar zoals brood dat eet ze zelf.

Als je bijv. spaghetti maakt (ik zag dat in een potje voor 8 maanden zitten) en je maakt dat klein dan kan ze het zo doorslikken en ik was benieuwd hoe jij dat doet Redd88 met penne en dan de saus.

Hoe krijgt ze de saus dan binnen? De penne kan ze er zo uitplukken natuurlijk. En een rijstgerechtje zie ik ook niet helemaal voor me als ze het zelf eet met 2 vingertjes...

Misschien moet ik even wachten tot de tandjes door zijn en is het dan wel weer goed. Tomaat vindt ze lekker heb van die snoeptomaatjes en heb daar het velletje vanaf gehaald want dat ging niet anders. Geen reactie op gelukkig.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier eten we ook vaak penne... Maak dan de saus van verse groenten (champignons, courgette, aubergine, tomaten). De saus gaat vaak ín de penne zitten en zo krijgt ze het goed binnen, anders eet ze inderdaad de penne tussen de saus uit!

Hier was het overigens ook altijd slecht eten met doorkomende tanden... Komt wel weer goed!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ineens zagen we 2 duidelijke bobbels verschijnen ze komen denk ik allebei tegelijk..! Maar ze is geen pieperd dus laat het nooit zo merken. Misschien stomme vragen maar ik zie het nog niet zo voor me :) Bedankt!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op die leeftijd kregen ze hier nog helemaal geen vlees. Dat vond ik pas na hun verjaardag nodig.
    Verder paste in in die tijd gewoon de gezinspot aan, baby at met de pot mee, ik ging geen dingen apart klaarmaken. Wel bewaarde ik soms iets voor de volgende dag als ik wist dat die dag een latere zou gaan worden of zo.

(NB, we zaten hier flink met allergieën dus er werd wel voorzichtig gegeten)

Deel Deze Pagina