Wel of niet meer zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miranda77, 12 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    begeleidster verst. gehandicapten
    Friesland
    Weet even niet wat ik moet voelen, kreeg afgelopen zaterdag last van roze/bruinige afscheiding met het afvegen na toiletbezoek en 's avonds was het weer helemaal over.
    Gisteravond was het dus meer roodachtig met het afvegen, meteen huilen natuurlijk!!
    Maar voor de nacht een inlegkruisje gebruikt maar er kwam verder niks, gelukkig maar.
    Ook vanochtend geen rood meer gespot, een beetje bruin
    Verder niet echt klachten, het zeurt wat onderin de buik maar verder helemaal niks.

Vanochtend de assistente van de HA gebeld om te vragen wat ik moet doen, haar advies is om echt af te wachten deze week of het doorzet met bloeden.
    Ook omdat ik nog maar 5 weken ben, maar ik weet niet hoe ik me moet voelen, ben ik wel of niet zwanger?
    Had sowieso weinig last van "zwangerschapskwaaltjes", dus kan ik het moelijk staven.

Wie kent dit of heeft er ervaring mee, of misschien iemand met goed advies?
    Ik weet het ff niet meer, bleeeeeeehhhh :cry:

Veel liefs Miranda

2. Niet meer actief

Wat rottig Miranda! Ik herken het wel, heb de hele vijfde week last gehad van bruinverlies en dat is ook nu weer begonnen. Heb ook wel eens een rood stipje tussendoor gespot, maar dat was heel minimaal. Heb je er buikkrampen bij gehad? Denk eigenlijk dat het met de innesteling te maken heeft ;) Heb ook de VK gebeld toen, zij zei idd ook dat ik alleen maar af kon wachten, wel krijg ik nu overmorgen een echo, dus wat eerder dan normaal... sterkte!

3. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    Friesland
    Ben net naar de wc geweest en het lijkt erop dat ik ongesteld ben geworden, geen stolsels te zien gewoon rood vloeien zeg maar.

heb nu maar maandverband onder gedaan, balen!!!!!
    Moet ik nu de HA weer bellen?

4. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Goh meid, wat naar... :( . Tja, hoe vervelend het ook is, je moet echt gewoon afwachten. Het kan zoeits onschuldigs zijn als innestelingsbloed, maar het kan ook het begin zijn van een miskraam. Daar kan je nu jammer genoeg nog niets van zeggen en je kan het ook niet stoppen.
    Ik duim en hoop dat het niets voorstelt en dat je gewoon gezond zwanger bent, meis!!

Liefs,
    Anouk.

5. Sies

Sies Nieuw lid

31 mei 2006
    3
    0
    0
    Ik was 6 weken en 1 dag zwanger toen ik donkerbruin bloed aantrof.
    Ik had al een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Als je hun verteld hoeveel weken je zwanger bent, dan vertellen zij jou wel wanneer je dan langs kunt komen. Bij 8 weken krijg je nl al een echo. Dit i.v.m. gegevens die ze weer moeten weten bij een echo tussen de 11 en de 13 week.

Bij mij heeft de vk zowel via de buik als inwendig gekeken ja. Ze zag dat de baarmoederwanden dik waren, maar ook weer aan het sluiten waren. En dit betekende dat er wel "iets" geweest was, maar dat het nu in ieder geval niet meer in leven was, anders was de baarmoeder open geweest en hadden we toen al een hartje kunnen horen...

Toen ik 1 juni ineens bloed zag heb ik de VK huilend opgebeld dat ik niet wist wat ik moest doen. Ik kende heel die vk niet, maar ze bood meteen aan om 'smiddags te komen. Ben ontzettend blij dat ik dat toen gedaan heb. Dus ik zou als ik jou was je VK of als je die niet hebt, eentje in de buurt bellen, vertellen wat er aan de hand is. Zij zijn er om jou te helpen en je enigzins gerust te stellen of te vertellen wat er aan de hand is. Ook voor jezelf, om een einde te maken aan die onzekerheid. Steeds naar het toilet gaan je jezelf gek maken met wat je ziet en bekijken of je misschien iets ziet wat er niet in thuis hoort, is gekkenwerk!

Ik heb ook even de hoop gehad dat het innestelingsbloed was, maar om heel eerlijk te zijn vond ik de buikpijn die ik voelde en bloed in het begin van een zwangerschap heel vreemd en er totaal niet bijhoren.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaaltje hebt. Schroom niet en bel een vk op. Zij zijn de enige die kunnen vertellen wat er aan de hand is!

Sterkte en ja, voor mij op dit moment, op naar de volgende ronde.
    Die komt er voor jou zeker ook nog!

Sterkte en liefs!

Sies

6. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    Friesland
    Hoi hoi,

Bedankt voor je lieve reactie, ik heb zelf ook het gevoel dat ik niet meer zwanger ben maar het rare is dat ik geen stolsels o.i.d verlies.

Denk dat ik toch maar een VK ga bellen, wordt inderdaad erg onzeker van dit gedoe.
    De hele tijd naar de wc om te kijken hoe het er voor staat, echt vreselijk.

Je hoort nog van me, heel erg bedankt voor je verhaal en je ondersteuning.

Liefs Miranda

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja meid weet precies hoe je je voelt.
    alleen bij mij komt het gaat weg, komt terug, gaat weg.
    om gek van te worden!
    Mijn doktersassistente scheept me gewoon af en daar kan ik me boos om maken!
    wil potverdikke weten wat nu aan de hand is.
    heb meerdere kennissen die gewoon ongi werden in het begin.
    Maar probeer me zelf voor te houden dat het bij mij is misgegaan.
    heeeeeel veel sterkte meisje en stuur me gewoon maar weer een pb als je wil babbelen

8. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @ Miranda, ik zou zeker een VK bellen.
    Die onzekerheid maakt je gek.
    Ik weet er alles van.

Ik had bloed verlies maar geen krampen, en het bloed verlies was erg weinig.
    Werd hier erg onzeker van.
    Mijn instinct zei dat het niet goed zat en dat werd door de VK bevestigd.
    Ons kindje was gestopt met groeien met 7 weken.

Ik wens jullie beide veel sterkte.

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik sluit me bij Hope aan ...VK of Gyn. bellen .. er is niks zo erg als onzekerheid ..sterkte meid
    knuf asjuh

10. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

Heb op advies van iedereen hier een VK gebeld om te vragen wat ik moet doen.
    Omdat ik nog maar 5 weken en 3 dgn ben is het nog moeilijk te onderzoeken of het vruchtje er wel of niet meer zit.
    Ze snapte dat ik ongerust ben maar wachten is het enige wat ik kan doen.
    Wel hebben we een afspraak gemaakt voor 28 juni om 13.00 voor een inwendige echo om te kijken hoe het ervoor staat omdat ik dan bijna 8 weken ben.

Dus dat worden 2 lange weken wachten voor me, ik heb momenteel geen bloedingen meer, wel steken links onderin mijn buik maar volgens de verloskundige kun je hier nog niks aan staven.
    Helaas.......

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de ontwikkelingen, verder wil ik iedereen bedanken die me adviezen heeft gegeven en heeft gesteund, ik heb veel lieve reacties gehad, doet me goed!

Veel liefs van Miranda

11. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Veel sterkte miranda!
    Dat wachten moet echt verschrikkelijk zijn :( !!
    Ik hoop echt dat je bloeding onschuldig was en dat je kindje helemaal gezond is!

12. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Vreselijk al die tijd wachten.
    Ik zal aan je denken.
    Liefs Hope

13. Miranda77

Miranda77 Actief lid

4 mei 2006
    147
    0
    0
    Friesland
    Hoi hoi Hope en Tascha,

Kom net van mijn werk, ik denk ik hou jullie ff op de hoogte.
    De hele dag door last gehad van steken gehad links onderin mijn buik, verloskundige zei nog dat dat bandenpijn kan zijn.

Verder heb ik vanmiddag weer wat bloed gehad met afvegen, geen stolsels maar gewoon slijmerig rood zeg maar.
    Probeer zo positief mogelijk te zijn maar dat valt niet mee hoor maar dankzij de lieve berichtjes op het forum gaat het wel beter.

Hoe is het met jullie?

Veel liefs Miranda

14. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Deze onzekerheid van jou is zo herkenbaar, maar nogmaals ik hoop dat alles goed is.

Tja, hoe is het met mij?
    Eindelijk durf ik weer te zeggen dat het goed gaat.
    gister was het 5 weken geleden van de curettage.
    Ben nu vol verwachting wanneer ik weer ongi wordt, wil niks liever dan dat en dan hopelijk weer snel zwanger.

Voor jou heel veel sterkte, denk aan je....

15. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Wil je heel veel sterkte wensen. Hopelijk gaan de twee weken snel voorbij en heb je meer duidelijkheid! Liefs Jenny

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Heel veel sterkte de komende tijd, wat een baaltoestand die onzekerheid!!
    Ik duim voor je dat alles goed is.
    Groetjes, Anakin.

Deel Deze Pagina